Galerie foto. Lucrari de Dumitru Gorzo, Nicu Ilfoveanu, Gili Mocanu, Radu Pandele Magdalena Pelmus si Mircea Suciu, intr-o expozitie deschisa la galeria Arsmonitor.
Programul curatorial al galeriei Arsmonitor continua cu un grup-show intitulat „Table et Tableau”, in care vor fi expuse lucrari semnate de Gratian Galdau, Dumitru Gorzo, Ioana Gorzo, Teodor Graur, Nicu Ilfoveanu, Gili Mocanu, Razvan Neagoe, Ilie Pavel, Radu Pandele, Bogdan Pelmus, Magdalena Pelmus si Mircea Suciu.
Expozitia a fost vernisata pe 27 iunie si va fi accesibila publicului pana pe 29 august.
„Table et Tableau” este a patra expozitie din acest an organizata de Arsmonitor, dupa un solo dedicat lui Razvan Neagoe si doua expozitii duo, una dedicata fratilor Ioana Gorzo si Dumitru Gorzo si a doua dedicata cuplului Magdalena si Bogdan Pelmus.
„Table et Tableau” aduce in discutie problema dispunerii „umbrei” creatorului si creatiei lui. Aceasta forma de dispunere faciliteaza privitorului accesul la o mica parte din arhiva vie, compusa din note, schite si obiecte disparate, care stau la baza aparitiei operei si formarii identitatii unui numar de artisti reprezentativi pentru periodizarile si tipologiile diverse ale artei contemporane romanesti.
Tema propusa in Table et Tableau invita privitorul sa reorganizeze obiectele acestei arhive neincheiate, cu scopul de a deveni curatorul propriei micro-naratiuni, dupa propriile sale interese auctoriale. Privitorul e curatorul.
Masa e un loc comun in demersul cercetarii curatoriale si in cadrul muzeal, atunci cand vine vorba de prezentarea si organizarea unei arhive. Aranjate cu atentie, protejate in spatele unui capac de sticla, etichetate si clasificate inginereste si inaccesibile atingerii si apropierii, obiectele „arhivei” primesc un statut superior care invita public la investigatie. Lucruri si artefacte care nu au un rost anume sau o valoare in timpul vietii artistului, devin obiectele de cult ale cercetarii postume.
“In cazul de fata, Table et Tableau confera mesei o functie de medium critic, oferind accesibilitate si invitand la atingere, angajand privitorul sa-si creeze propria organizare semnificativa, gustand din senzatia la care curatorul aspira — aceea de a fi autor — supunand arhiva la conditia de materie prima, pe care s-o poata modela dupa propriile limitari.” — pasaj din textul curatorial.