Tot mai multe branduri de lux lanseaza produse de frumusete pentru copii si bebelusi. Dior, Hermès, Bonpoint si Petit Bateau sunt printre brandurile care dedica numeroase colectii celor mici.
In ultimul deceniu, industria frumusetii se afla intr-o ascensiune fulminanta. Dincolo de produsele pentru tinere femei si doamne, sunt la mare cautare cremele si produsele de machiaj pentru barbati, persoane in varsta iar mai nou pentru copii.
Momentan, cea mai mare piata cu produse de beauty pentru cei mici este in zona asiatica dar branduri precum Dior, Hermès si Petit Bateau au adus aceste tendinte si in Europa unde parintii isi doresc sa-si ingrijeasca si sa isi frumuseteze copiii de la varste fragede.
Evident ca tendinta starneste dezbateri si controverse, in marketingul de frumuseste exista deja o categorie de consumatori numita “Sephora Kids” care desemneaza copiii si adolescentii care achizitioneaza produse de ingrijire a pielii, deseori nepotrivite varstei.
Un raport Euromonitor International arata ca in ultimii doi ani a avut loc o crestere puternica in domeniul produselor pentru bebelusi si copii.
Momentan este o nisa in crestere insa preturile pot depasi cu mult peste 200 de euro, produsele fiind concepute atat pentru cei mai tineri membrii ai generatiei Alpha dar si pentru parintii lor (Alpha este generatia nascuta dupa 2010).
Un exemplu din zona de lux este noua linie Baby Dior raspandita in intreaga lume, cel mai recent in Statele Unite — in buticul Dior din New York si in aeroportul JFK. Colectia include o “eau de senteur” (apa de parfum cu o concentratie redusa de uleiuri esentiale) intitulata Bonne Étoile, cu note de para, eglantine si mosc. Dezvoltata de Francis Kurkdjian, directorul de creatie al parfumurilor Dior, aceasta nu contine alcool, iar 98% din ingrediente provin din surse naturale. O sticla de 100 ml. se vinde cu 255 de euro.
Exista, de asemenea, spuma de curatare La Mousse Très Fondante Baby Dior pentru fata, corpul si parul bebelusilor si copiilor, la 85 de euro; lotiunea de fata si corp Le Lait Très Tendre, la 105 euro, si detergentul lichid L’Eau Très Frais, la 85 de euro.
Pionieratul in segmentul frumusetii pentru bebelusi si copii nu apartine Dior ci brandului Bonpoint care a lansat primul parfum pentru copii Eau de Senteur pentru nou-nascuti in 1985. Parfumul cu note de floare de portocal a devenit iconic, fiind utilizat deseori pentru a oferi un miros placut produselor vandute in magazinele brandului — exista un Bonpoint inclusiv la Bucuresti, pe strada Intrarea Stefan, nr.8. Anul acesta, gama de ingrijire solara pentru copii a fost epuizata de patru ori iar samponul pentru bebelusi s-a bucurat de mare succes deoarece mizeaza pe o formula vegana cu 94% ingrediente naturale.
Sunt produse care respecta reglementarile stricte din Franta pentru ingrijirea bebelusilor si copiilor si sunt testate de pediatri, precum si de dermatologi.
Tendinta principala este crearea unor produse care pot fi utilizate deopotriva de mama si bebelus.
Recent, Bonpoint a lansat si creme pentru femeile insarcinate si tinerele mame, obiectivul fiind de a obisnui viitoarele mamici cu utilizarea produselor sale. Brandul este disponibil in 14 spa-uri, unde ofera tratamente specifice pentru mame si copii incepand cu varsta de 6 ani. Parfumurile si produsele de ingrijire a pielii sunt vandute in 30 de tari, prin intermediul a 130 de buticuri.
Statisticile arata clar o industrie in tot mai mare crestere, in cazul Bonpoint, linia de frumusete are o crestere anuala de peste 10% la nivel mondial, vanzarile fiind estimate la 50 de milioane de euro anual.
In aceasta vara, Bonpoint va avea un pop-up dedicat in Terminalul 1 al aeroportului Charles de Gaulle din Paris. Brandul este, de asemenea, in crestere in Statele Unite, asa cum se intampla si cu linia Dr. Barbara Sturm’s Baby & Kids Collection, cu cinci produse pentru ingrijirea pielii.
Controversa ridicata de produsele Dr. Barbara Sturm pentru copii este faptul ca este un brand specializat in anti-imbatranire, insa fondatoarea Barbara Sturm spune ca a creat cremele pentru copii special pentru fiica ei, care are multe alergii si pielea sensibila. Cosmeticele sunt vandute in cele mai mari magazine si mall-uri din SUA, Regatul Unit si Franta, urmand sa fie extinse la nivel mondial.
Potrivit reprezentantilor brandului, “seturile de ingrijire pentru copii si bebelusi din colectie performeaza cel mai bine, deoarece ofera o selectie frumoasa de produse si ofera tot ceea ce au nevoie copiii pentru pielea lor sensibila.” Produsele pentru bebelusi au fost lansate in 2018, incepand cu lapte de baie, sampon pentru par si corp si o crema de fata, cu preturi care variaza intre 25 si 45 de euro.
Dr. Sturm sustine ca produsele ei sunt fara parfum, uleiuri minerale sau uleiuri esentiale deoarece pot fi daunatoare pentru functia naturala de bariera a pielii, in special pentru pielea delicata a bebelusilor si a copiilor.
Brandul spaniol Tous se bucura de asemenea de succes in randul parintilor.
Pentru Tous, un brand spaniol de bijuterii si accesorii, linia dedicata copiilor a fost lansata in 2007 iar in prezent se bucura de succes urias in Spania, Europa, Coreea si America Latina, inclusiv Mexic, Columbia si Chile. Desi linia de frumuseste include peste 20 de parfumuri pentru adulti, Baby Tous este constant in top 5 al celor mai bine vandute parfumuri ale marcii la nivel global. Anual vinde intre 300.000 si 350.000 de unitati de parfum, cu preturi intre 65 de euro si 75 de euro pentru un flacon de 100 ml.
Reprezentantii Baby Tous au estimat cresterea din ultimii ani cu 20-25% in privinta produselor pentru copii. Iar acest interes s-a resimtit inclusiv pe piata de lux unde Dior a lansat parfumuri si produse de ingrijire a pielii bebelusilor prin colectia Baby Dior, aparuta in noiembrie 2023.
Pentru inceput, Dior a mizat pe un parfum pentru bebelusi inspirat de Eau Fraiche, comercializat intr-un set cu sampon, ulei de corp si doua pudre de talc.
Estimarile Euromonitor arata ca, intre 2023 si 2024, vanzarile sale sunt estimate sa creasca cu 7,7 %, iar intre 2024 si 2025, cu 7,3 %. Potrivit platformei BeautyStreams, specializata in analiza tendintelor de piata pe sectorul cosmeticelor, principalul factor care ii determina pe parinti sa achizitioneze aceste produse este auto-indulgenta si dorinta de rasfata a celor mici.