Beyoncé isi lanseaza propriul whisky creat cu expertii Moët Hennessy. Poarta numele SirDavis, inspirat de unchiul ei care producea rachiu de contrabanda.
Beyoncé si-a unit fortele cu Moët Hennessy, o filiala a conglomeratului LVMH, pentru a crea SirDavis, un nou whisky dezvoltat pe parcursul a trei ani, menit sa reflecte idealul artistei in materie de whisky.
Spre deosebire de alte produse pe care Beyonce le promoveaza, SirDavis este un proiect pe care a dorit sa il realizeze si i-a abordat pe directorii Moët Hennessy pentru a-l produce impreuna. Nu este doar imaginea brandului nou creat, este un vis devenit realitate al artistei sa creeze un whisky 100% american, inspirat de whiskyurile japoneze pe care le consuma in mod obisnuit.
Concomitent, compania Moët Hennessy explora modalitati de a-si mari prezenta pe piata americana a whisky-ului, parteneriatul fiind perfect sincronizat de ambele parti.
SirDavis este numit in onoarea lui Davis Hogue, strabunicul patern al lui Knowles-Carter, care a fost fermier si „moonshiner” in sudul Americii in timpul Prohibitiei.
Acesta ascundea sticle de “moonshine” (un rachiu de contrabanda) in nodurile goale ale copacilor de cedru pentru ca prietenii si rudele sa le gaseasca si sa le savureze. Pentru Beyonce, aceasta descoperire a fost cea care a facut ca ideea de a crea o marca de whisky sa para predestinata. Patru generatii mai tarziu, mostenirea prinde viata sub forma unui produs de lux, rafinat.
„Intotdeauna am fost atrasa de puterea si increderea pe care le simt atunci cand beau whisky de calitate si am vrut sa invit mai multi oameni sa experimenteze acest sentiment. Cand am descoperit ca strabunicul meu a fost un moonshine man, am simtit ca dragostea mea pentru whisky era sortita. SirDavis este pentru mine o modalitate de a-i aduce un omagiu, unindu-ne printr-o noua mostenire comuna. Prin parteneriatul cu Moët Hennessy, am creat un whisky american delicios care respecta traditia, dar care le permite oamenilor sa experimenteze ceva nou si unic in aceasta categorie. Puteti sa-l gustati mai bine decat v-as putea spune eu vreodata – bun venit, SirDavis.”, a declarat Beyonce.
„SirDavis nu este doar un whisky american revelator si exceptional, de care suntem foarte mandri. Este, de asemenea, o dovada a devotamentului neclintit fata de maiestrie, patrimoniu si inovatie impartasit de LVMH si Beyoncé Knowles-Carter”, a declarat Bernard Arnault, presedinte si director general al LVMH.
Pentru SirDavis, Moët Hennessy a apelat la Dr. Bill Lumsden, unul dintre cei mai premiati si apreciati maestri distilatori din lume, cunoscut pentru munca sa la brandurile de whisky scotian Glenmorangie si Ardbeg.
Lumsden, de cinci ori castigator al titlului de Master Distiller al Anului la International Whisky Competition, a realizat un amestec neobisnuit in lumea whisky-ului american, compus din 51% secara si 49% orz maltat. Ulterior, a combinat tehnici traditionale de fabricare a whisky-ului pentru a conferi un gust si o textura elegante care amintesc de whisky-urile japoneze si scotiene, pastrand in acelasi timp aromele robuste si profunde tipice secarei americane clasice.
Whisky-ul a fost apoi maturat de doua ori in doua tipuri de butoaie: mai intai in stejar alb american, pentru a aduce note de vanilie, nuca de cocos si coaja de citrice, si apoi in butoaie de sherry ex-Pedro Ximenez (foarte neobisnuit in canonul mai larg al fabricarii whisky-ului american) pentru o perioada finala de aproximativ sase pana la noua luni, pentru a oferi note mai profunde, mai bogate si fructate.
Pentru a valida calitatea bauturii, a fost prezentata anonim la numeroase competitii prestigioase de bauturi spirtoase inainte de lansare. SirDavis a castigat premiul Best In Class pentru American Whiskey la 2023 SIP Awards, depasind peste 100 de alte produse din categorie. Acordat unui singur brand pe categorie, acest premiu este rezervat bauturilor spirtoase premium care primesc scoruri in varful categoriilor lor respective si reprezinta cea mai inalta apreciere din partea expertilor.
Alte scoruri notabile includ o medalie de aur (95 de puncte) de la 2023 New York International Spirits Competition si un rating de 93 de puncte de la 2023 Ultimate Spirits Challenge.
Beyonce s-a implicat in designul sticlei pentru a avea un aspect inalt, minimalist, atragator, care sa reflecte luxul si sofisticarea.
Sticla SirDavis a fost creata de Beyonce alaturi de echipa Stranger & Stranger, este brazdata de nervuri realizate pentru a reflecta lumina si evidentia lichidul din interior. Are doua elemente de branding: numele SirDavis pe gatul sticlei si un medalion negru cu un cal elegant care exprima putere, respect si face referire la radacinile texane ale lui Beyonce.
Intr-o alta aluzie la originile artistei, whisky-ul este finisat, amestecat si imbuteliat in statul ei natal, Texas. Este prima marca de bauturi spirtoase Moët Hennessy dezvoltata in intregime in Statele Unite, avand sediul in Houston, Texas.
Whiskyul va fi comercializat pentru 89 de dolari per sticla, in curand va fi disponibil aeroporturi si magazine.