Skip to content

Cher, cap de afis la primul show de moda Victoria’s Secret din ultimii 6 ani.  Brandul de lenjerie intima s-a repozitionat si a devenit mult mai incluziv fata de femei de diferite forme si dizabilitati.

Cher a fost anuntata drept cap de afis al showului de moda Victoria’s Secret’s, primul dupa o pauza de sase ani pentru brandul de lenjerie intima.

Cunoscut sub numele “Victoria’s Secret Fashion Show”, evenimentul va reveni luna viitoare printr-o defilare de moda ce se anunta spectaculoasa dar care va renunta la traditionalele elemente care defineau in trecut spectacolele brandului: nu vor mai exista “ingeri” VS iar manechinele de pe podium vor fi alese pentru a reprezenta diferite tipuri de siluete dar si femei cu dizabilitati.

Organizatorii au confirmat ca showul va avea loc la New York pe 15 octombrie.

Anuntul a venit printr-o postare pe contul de Instagram Victoria’s Secret in care este dezvaluita prestatia lui Cher: “Este o lume a femeilor, asa ca este de inteles ca nu poti avea un spectacol de moda fara mama modei insasi – Cher! Suntem mai mult decat incantati sa anuntam ca va canta oficial la Victoria’s Secret Fashion Show 2024 pe 15 octombrie. Dar ea nu va fi singura… ramaneti pe receptie, urmeaza mai multe anunturi pentru a completa primul nostru lineup de femei.” 

Postarea face referire la single-ul “Woman’s World” (lumea femeilor) lansat de Cher in 2013 ca parte din albumul “Close to the Truth” si este insotita de un videoclip in care popstarul iconic in varsta de 78 de ani interpreteaza hitul “Believe” din 1998.

In trecut, showul VS obisnuia sa fie difuzat la ore de maxima audienta si sa includa cele mai cunoscute modele din lume — Heidi Klum, Karlie Kloss si Gisele Bündchen fiind printre “ingerii” preferati ai brandului care defilau in pe podium in lenjerie intima si aripi de inger avangardiste. Pe partea muzicala, printre interpretii invitati in trecut pe scena s-au numarat Taylor Swift, Ed Sheeran, Ariana Grande, The Weeknd, Lady Gaga, Selena Gomez, Maroon 5 si Rihanna.

Ultimul show de acest tip a avut loc in 2018, dupa care Victoria’s Secret a anulat programul pe fondul reactiilor tot mai vehemente fata de lipsa de incluziune a brandului si perpetuarea unor standarde de frumusete nerealiste.

In 2019, compania mama, L Brands, si-a declarat dorinta de a „evolua strategia de marketing Victoria’s Secret” si o repozitionare majora. In 2023, a revenit cu o noua abordare: The Tour, o emisiune speciala difuzata pe Prime Video care compila imagini cu vedetele Adriana Lima, Gigi Hadid, Emily Ratajkowski si Hailey Bieber, in timp ce prezentau articolele vestimentare ale companiei in orase din intreaga lume. De asemenea, a avut loc o reprezentatie a artistei Doja Cat, lansata in tandem cu albumul recent al acesteia, “Scarlet”.

Anul acesta, Gigi Hadid va defila din nou pentru VS alaturi de Tyra Banks, care a mai facut parte din trecut din lista de “ingeri” a brandului. Aripile de ingeri vor reveni de asemenea in showul de luna viitoare.

Incepand cu 1995, prezentarile VS au devenit epitoma extravagantelor cand venea vorba despre podiumul de moda.

Pe langa manechinele numite „ingeri” care defilau imbracate sumar, sexualizate, purtand aripi si sutiene de sute de mii de euro, showurile Victoria’s Secret au stabilit un standard de frumusete extrem de limitat care punea in valoare femeile strict pentru atributele lor fizice si promova corpurile anoxerice ca fiind idealuri de atins.

Dupa o cadere in dizgratie si dupa o schimbare majora a contextului social prin „cultura cancel”, noua imagine Victoria’s Secret este orientata spre altfel de valori si principii.

„Incluziv” este termenul pe care majoritatea brandurilor incearca sa il introduca in vocabularul si in ideologia dupa care isi creeaza produsele in ultimii ani. In cazul Victoria’s Secret, acest lucru presupune o serie de evenimente care promoveaza si celebreaza toate toate formele corporale, in special cele ale femeilor cu dizabilitati sau diferite afectiuni, precum Winnie Harlow, care sufera de vitiligo.

Noua directie a fost prezentata intr-o serie de reclame lansate anul trecut, le puteti descoperi mai jos.

Brandul VS a fost fondat de Roy Larson Raymond la sfarsitul anilor 1970, dupa ce s-a simtit jenat sa cumpere lenjerie intima pentru sotia sa. 

In 1982, compania a fost achizitionata de Lex Wexner, omul de afaceri care avea sa duca Victoria’s Secrete pe culmile gloriei, fiind personal responsabil si de caderea in dizgratie a brandului.

Pana la mijlocul anilor 2000, showurile Victoria’s Secret erau cele mai urmarite defilari de moda din industria modei iar televizoarele din cafenele si cluburi obisnuiau sa difuzeze constant momentele cheie ale defilarilor cu „ingerii” extrem de sexy.

Vanzarile Victoria’s Secret au inceput sa se prabuseasca in 2017, imediat dupa declansarea miscarii #MeToo care a incurajat femeile sa caute branduri care sa se concentreze pe o reprezentare pozitiva a corpului lor. 

Citește în continuare