In Germania, autoritatile au lansat un influencer virtual, creat cu inteligenta artificiala, care promoveaza turismul tarii. Avatarul are o pagina de Instagram cu mii de urmaritori.
Biroul National de Turism al Germaniei a lansat recent un ”influencer virtual” pentru turism. A fost denumita ”Emma” si este un avatar creat de inteligenta artificiala care poate recomanda itinerarii de calatorie prin Germania, pornind de la cele mai cunoscute orase pana la locuri spectaculoase din natura.
Autoritatile germane sustin ca este un ambasador pentru turismul tarii care a fost creat pentru a atrage turistii. Poate comunica in 20 de limbi si are o pagina de Instagram pe care o urmaresc cateva mii de persoane.
Pe langa itinerarii, poate oferi informatii despre cultura, patrimoniul si istoria Germaniei, dar si indicatii cu privire la hoteluri si restaurante.
Avatarul a fost lansat printr-un videoclip generat de inteligenta artificiala si a starnit un val de reactii pe retelele de socializare.
Pe langa figura avatarului, in fundalul videoclipului apar atractii turistice generate de inteligenta artificiala, inclusiv Poarta Brandenburg din Berlin si cladirea Elbphilharmonie din Hamburg. Desi Emma se bucura si de atentie pozitiva pe retelele de socializare, multe persoane au criticat initiativa.
Bloggerii si reprezentantii industriei turistice din Germania au avut o reactie negativa, sustinand ca un astfel de influencer nu va castiga increderea turistilor si nu va fi un proiect de succes. Alte persoane au criticat imaginile cu atractiile prezentate care creeaza o ”imagine falsa a tarii”.
Potrivit unui comunicat transmis de Biroul National de Turism al Germaniei, „personajul Emmei este un locuitor modern si cosmopolit al Berlinului care se simte ca acasa in lumea digitala. In varsta de 30 de ani si cu o afinitate pentru tehnologie si calatorii, ea isi combina atasamentul pentru noile tehnologii cu pasiunea pentru calatoriile prin Germania.”
Emma nu este primul influencer virtual pentru turism. Anul trecut Ministerul Turismului din Italia a lansat ”Venere Italia”, reprezentarea lui Venus creata de Botticelli care calatoreste si scrie despre locuri emblematice.
”Venere Italia” are peste 241.000 de urmaritori pe Instagram si publica imagini saptamanal, insa interesul utilizatorilor este in scadere. Jurnalistii specializati in turism au descris campania ministerului italian drept un esec si un cliseu, insa la momentul lansarii publicul larg a laudat initiativa.
Avatarurile de acest tip sunt inspirate de asistentii virtuali dezvoltati in ultimii ani de marile companii de turism pentru a inlocui persoanele care se ocupa de realtii cu publicul. Platforme precum Booking, Expedia, Tripadvisor si Kayak au introdus asistenti virtuali inca din 2018 si au devenit mai performanti o data cu dezvoltarea inteligentei artificiale. Acestia pot oferi utilizatorilor raspunsuri rapide la intrebari, informatii despre calatorii si sfaturi pentru planificarea lor.
La articolele urmatoare puteti citi mai multe stiri despre turism si calatorii.