Skip to content

Olivia Rodrigo este noul ambasador global al marcii Lancôme. Castigatoare a 3 premii Grammy, artista a redefinit machiajul minimalist pentru publicul tanar si lupta pentru dreptul la avort.

Olivia Rodrigo, una dintre cele mai populare cantarete, compozitoare si actrite americane in randul tinerilor, este noul ambasador global al marcii Lancôme si apare intr-o prima campanie pentru brand, o serie de imagini si videoclipuri care vor rula pana la sfarsitul anului.

Artista in varsta de 21 de ani, castigatoare a trei premii Grammy, s-a remarcat prin simplitatea estetica a aparitiilor sale publice si prin melodiile in care canta despre maturizare si suferinta. Modul in care isi aranjeaza parul si machiajul, intr-un mod minimalist, cu aspect natural, a influentat revenirea la simplitate in tendintele de beauty din ultimii ani.

Françoise Lehmann, presedintele international al marcii Lancôme a declarat ca Rodrigo “emana forta si autenticitate. Este o lumina calauzitoare pentru generatia ei. Ea isi inventeaza propria cale, nu se incadreaza in niciun tipar si inventeaza ceva nou.”

“Imbratisarea individualitatii tale este atat de importanta in frumusete, deoarece exista multe asteptari nerealiste puse pe femeile tinere din ziua de az. Lancôme este un brand iconic si atemporal care promoveaza frumusetea din interior, iar eu sunt onorata sa fac parte din familia lor.”, a adaugat Rodrigo intr-o declaratie de presa.

Olivia si-a inceput cariera ca actrita pe Disney Channel, o reteta care a ajutat la lansarea unora dintre cei mai mari artisti americani.

Rodrigo a crescut in Murrieta, California, a inceput sa studieze pian si canto inca de la gradinita iar la varsta de 12 ani canta la chitara. La sugestia antrenorului ei vocal, a urmat actoria si a inceput sa filmeze productii locale, fiind remarcata si distribuita in 2016 in rolul Paige Olvera in serialul Disney Channel Bizaardvark. Ulterior, a jucat in „High School Musical” tot la Disney iar cand creatorii seriei au aflat ca Rodrigo este si compozitoare, au incurajat-o sa scrie melodii originale pentru serial. Astfel, a aparut „All I Want”, prima melodie care a intrat in topurile din SUA si Canada. 

In urma succesului „High School Musical”, Olivia a semnat un contract cu Interscope Records si a compus un album inspirat de Fiona Apple, Phoebe Bridgers. In 2021, a ocupat primul loc in topuri cu single-ul „Drivers License”, devenind cea mai tanara artista care a ajuns vreodata in varful topului Billboard Hot 100, cu tot cu discul de debut, „Sour”, care a devenit cel mai ascultat album al unei artiste pe Spotify. Muzica ei este un amestec de pop, folk si rock alternativ care rezoneaza cu adolescentii americani si europeni deopotriva.

Albumul „Sour” a fost compus de Rodrigo si producatorul Dan Nigro si i-a adus 3 trofee Grammy, un American Music Award, 7 premii Billboard Music Awards, 4 MTV VMA si titlul de „Entertainerul anului 2021” decernat de revista TIME.

Anul trecut, Rodrigo a lansat albumul „Guts”, care a debutat pe primul loc si a strans peste 4,1 miliarde de ascultari pe Spotify. Incepand din luna februarie 2024 si pana in iulie 2025, sustine turneul mondial care poarta titlul noului disc in America de Nord, Europa, Marea Britanie, Asia si Australia. In total sunt 95 de concerte desfasurate cu casa inchisa, biletele fiind vandute pana la epuizare.

A devenit extrem de controversata dupa ce a facut parteneriat cu ONG-uri care au distribuit la concertele ei prezervative si flyere cu informatii despre contraceptie si educatie sexuala. 

Rodrigo este foarte implicata in lupta pentru drepturile si sanatatea reproductiva  a tinerelor femei din SUA.

In octombrie 2023 a lansat organizatia caritabila Fund 4 Good (numele face referire la hitul ei “Good 4 U”) pentru a sprijini organizatiile comunitare non-profit din intreaga lume care sustin drepturile reproductive ale femeilor si fetelor. De asemenea, lupta impotriva violentei bazate pe gen. In timp ce o parte din incasarile Guts World Tour merg catre acest ONG si catre Reteaua Nationala a Fondurilor Pentru Avorturi din SUA (in special in statele americane in care avortul a fost interzis), in Europa a facut parteneriat cu Women Against Violence unde doneaza bani din fiecare concert pentru a preveni violenta impotriva femeilor. In Canada, a donat catre un ONG care finanteaza si sprijina 600 de adaposturi pentru femei.

De aceea, pe langa muzica ei si stilul vizual abordabil, Rodrigo a devenit un model pozitiv si inspirational pentru tanara generatie, mai ales ca este un artist care isi scrie si compune singur muzica.

Potrivit lui Françoise Lehmann, alegerea ei pentru Lancôme se datoreaza faptului ca “emana fericire. Ceea ce o face, de asemenea, persoana perfecta pentru Lancôme, care este brandul fericirii. Ea este despre fericire si generozitate. Modul in care se conecteaza cu publicul in timpul concertelor sale este absolut uimitor. Ea intruchipeaza valori foarte pozitive.”

Lehmann o apreciaza si pentru candoarea prin care isi prezinta propriile provocari adolescentine in versurile ei si ii face pe adolescenti sa se simta intelesi cu probleme ce tin de prima dragoste, despartiri, presiunea sociala, prietenii falsi si confuzia generala a perioadei liceului.

Rodrigo promoveaza rujul L’Absolue Rouge din gama Lancôme si se alatura celorlalti ambasadori ai marcii detinute de L’Oréal: Emma Chamberlain si Aya Nakamura.

Citește în continuare