Skip to content

De astazi puteti achizitiona la licitatie colectia personala a lui Iris Apfel. Sunt 200 de piese de moda, design si accesorii care au apartinut unui veritabil fashion icon.

Casa de licitatii Christie’s gazduieste vanzarea online colectiei personale Iris Apfel. Hainele, mobilierul si accesoriile unui veritabil fashion icon, inclusiv ochelarii ei in forme spectaculoase, sunt scoase la licitatie incepand de astazi, 28 ianuarie.

Intitulata “Unapologetically Iris: The Personal Collection of Iris Apfel”, licitatia desfasurata online o celebreaza pe una dintre cele mai emblematice creatoare de stil din America.

Vanzarea online, care prezinta flerul legendar al doamnei Apfel pentru moda, accesorii si design interior, va fi deschisa pentru licitatie pana pe 13 februarie. Acopera aproape jumatate de secol de amintiri si piese stranse de Iris Apfel prin calatoriile sale in jurul lumii, cand lucra ca designer de interior si cauta materiale sau mobiler pentru a decora locuintele celor mai bogati si influenti oameni din lume, inclusiv Casa Alba, resedinta oficiala a presedintilor americani.

Apfel a devenit cunoscuta pentru modul in care ilustra perfect ideea stilului eclectic, pentru combinatii surprinzatoare de culori, texturi si siluete care au redefinit notiunile traditionale despre moda si design, atat la un nivel general dar si pentru doamnele de o anumita varsta. In timp ce Coco Chanel s-a straduit si a reusit sa devina cunoscuta pentru expresia “inainte sa iesi din casa, uita-te in oglinda si da un lucru jos”, doamna Apfel era o adepta a maximalismului, a suprapunerilor, a combinatiilor color-blocking, a bratelor decorate cu bratari groase pana la coate si prin ochelarii ovali supradimensionati. 

Intr-o lume in care retelele de socializare ii indeamna pe utilizatori sa urmeze tendintele, Iris Apfel era trendsetter, crea tendinte si redefinea moda prin originalitatea ei.

Eclectismul ei era evident atat la nivel estetic dar si in alegerile brandurilor preferate: combina rochii Haute Couture Dries van Noten cu pantofi sau bijuterii din pietile de vechituri sau ieftine, de la coltul strazii. Toate acestea sunt vizibile in colectia scoasa la licitatie. 

Zilele acestea, in timp ce puteti licita deja pentru piesele memorabile din colectia dnei Apfel, tinutele si accesoriile sunt expuse in Florida, la Miami Design District. 

In perioada 29-31 ianuarie o parte a colectiei va putea fi admirata in Palm Beach, Florida, la The Colony Hotel. Iar o alta selectie va fi expusa la Christie’s New York intre 8 si 12 februarie.

Printre piesele iconice se numara bijuteriile turcoaz ale regretatei Apfel, care a decedat in august 2021 la varsta de 102 ani, o figurina verde lime care ii reprezinta silueta in miniatura pe un scuter, un ansamblu Carolina Herrera roz, rosu si galben si 18 perechi de ochelari, dintre care niciuna nu este neagra.

In timp ce multe produse au preturi de pornire de la 100-200 de euro, lotul cel mai bine cotat este o sculptura in forma de strut, circa 1975, estimata intre 6.000 si 8.000 de dolari. Ciudatul obiect a fost numit afectuos de Apfel: Gussy.

Licitatia, ale carei incasari vor fi directionate catre un fond caritabil, se asteapta sa stranga cel putin 250 000 de dolari. Vor include de la ochelari de soare ieftini, achizitionati in magazine banale — dnei Apfel ii placea mult sa negocieze si sa obtina cel mai mic pret, avand veleitati in acest sens, asa cum se poate vedea in documentarul “Iris” din 2014 — pana la articole din colaborarea muzei cu H&M din 2021, de dinainte sa moara, si chiar o haina cu pene Dior din colectia Haute Couture.

Licitatia poate fi accesata aici.

Apfel a fost apreciata ca un colectionar eclectic si expert in textile antice. In 1950, ea a infiintat o companie de textile, Old World Weavers, impreuna cu sotul ei Carl, care a murit in 2015.

In afara de faptul ca a participat la noua proiecte de restaurare la Casa Alba in timpul carierei sale, Apfel a fost implicata in numeroase campanii publicitare in ultimii ani ai vietii sale, cu branduri precum Kate Spade, MAC Cosmetics, Alexis Bittar, HSN si Le Bon Marché.

Intr-un interviu acordat WWD, dna Apfel spunea: „Mi se cer constant sfaturi de stil. Nu-mi place sa dau sfaturi, pentru ca ceea ce functioneaza pentru o persoana nu va functiona neaparat pentru alta. Dar iata ce cred eu. Cel mai grav pas gresit in moda este sa te uiti in oglinda si sa vezi pe altcineva.”

Citește în continuare