YSL Beauty lanseaza „MUSE”, un parfum unisex inspirat de cerneala folosita de Yves Saint Laurent si de muzele sale iconice.

YSL Beauty anunta un nou parfum care creeaza o punte intre trecutul iconic al fondatorului Yves Saint Laurent si o viziune moderna asupra luxului. Se numeste “Muse” si face parte din procesul de reinventare al colectiei Le Vestiaire des Parfums care isi propune sa cucereasca piata parfumurilor de nisa.
“Muse” este descris drept un „tatuaj olfactiv” ce aminteste de confidenta si eleganta atemporala a muzelor care l-au inspirat pe designer de-a lungul carierei sale.
Muzele lui Saint Laurent i-au influentat enorm imaginarul creativ. Erau modele, iubite, aristocrate, prietene sau pur si simplu femei cu un magnetism aparte.
Muzele nu doar ca au purtat hainele lui Yves, ci le-au incarcat cu sens si atitudine. In timp, au devenit intruchiparea elegantei absolute, a unui standard pentru ce inseamna increderea in sine cand vine vorba de vestimentatie si atitudine dar si a unei libertati de expresie asumate. Noul parfum isi propune sa trezeasca acel spirit curajos al muzelor.
Inima compozitiei este, paradoxal, cerneala – o nota rara in parfumerie, greu de transpus. Parfumeurul principal Marie Salamagne, care a creat hituri precum Black Opium pentru YSL Beauty sau Dries Van Noten Soie Malaquais, a lucrat timp de aproape un an la aceasta formula, cautand o modalitate de a transforma cerneala intr-un ingredient viu, tactil, emotional.
„Cerneala dezvaluie nuante lemnoase enigmatice, fatete intime si elegante, usor afumate. Pentru mine, cerneala preia culorile creativitatii si misterului. Stimuleaza imaginatia”, spune Salamagne. Este o alegorie olfactiva a momentului in care Saint Laurent isi schita siluetele cu o miscare fluida de mana, cu o tusa de cerneala, reusind sa surprinda esenta feminitatii eliberate.
Notele de cerneala sunt completate de iris pudrat si de vanilie Bourbon, doua arome care reusesc sa indulceasca profunzimea si intunecimea cernelei si sa o transpuna intr-o zona mai cremoasa. Textura parfumului este delicata, subtila, cu o proiectie dramatica.

Sticla urmeaza codurile estetice ale casei si reflecta puritatea arhitecturala a stilului YSL.
Designul sticlei nu se abate de la rigoarea estetica a casei Yves Saint Laurent. Liniile sunt clare, taieturile unghiulare dau senzatia de precizie si rafinament, iar reflexiile din sticla transparenta amplifica senzatia de lux discret.
Eticheta si capacul pastreaza textura specifica grain de poudre, un material preferat de Saint Laurent, prezentat in culoarea sa favorita: negru. Sticla este disponibila in doua formate, 75 ml si 125 ml, cu preturi din zona haute parfumerie.

Optiunea unei arome unisex este explicata de Marie Salamagne prin faptul ca publicul nu mai opereaza cu delimitari rigide intre parfumuri pentru barbati si femei: “Ceea ce conteaza este efectul, senzatia, reactia. Vor sa miroasa bine. Vor sa fie remarcati. Vor ca oamenii sa le spuna ‘Wow, ce porti?’. Si nu conteaza daca sunt barbati sau femei. Educatia olfactiva a crescut. Cauta parfumuri care vin din Dubai, din China. Vor diversitate si autenticitate.”
Lansata initial in 2015, colectia Le Vestiaire des Parfums a fost conceputa ca o transpunere olfactiva a creatiilor vestimentare iconice semnate Yves Saint Laurent. Daca parfumurile precum Capeline, Blouse sau Velours faceau trimiteri directe la piese couture, Muse aduce ceva nou: exploreaza un concept, o atitudine si se adreseaza unui public select.