Cum sa organizezi lansarea unui album
Cum sa organizezi lansarea albumului unui artist. Ghid pentru casele de discuri. Succes garantat!
1. Nu dai niciun comunicat de presa. In 2008 costa extrem de mult sa scrii un mail si sa il trimiti unei liste cu presa (pe care o ai oricum deja).
2. Nu aduci niciun album la lansarea albumului. Nu e neaparat nevoie de albume la lansarea unui album, nu? Pai da cum adica, sa apara albumul pe net a doua zi??! Oprim pirateria astfel!
3. Imparti afise si flyere pe care sa fie anuntata o data gresita a lansarii albumului. Astfel, vor veni doar fanii interesati cu adevarat de lansare, si care stiu data corecta.
4. Faci lansarea undeva pe litoral, in niciun caz in capitala: costuri mai mici, vine mai putina lume.
5. Nu vine niciun reprezentant al casei tale de discuri la lansare (sau vine si sta under cover?). Artistul se descurca si singur.
6. Incerci sa nu prea promovezi videoclipul care da numele albumului. Semnezi contracte de exclusivitate de difuzare a videoclipului timp de o saptamana pe site-uri care nu au nici macar oameni care sa urce videoclipul.
Dragi case de discuri,
SA VA FIE RUSINE!!!
Va bateti joc aiurea de munca altora! Nu faceti nimic altceva decat sa puneti bete in roate artistilor, iar pe urma va plangeti ca artistul respectiv nu vinde, ca nu va scoateti banii investiti in el, ca dati faliment, etc! In locul vostru n-as mai merge pe principiul fitzos „las ca stiu eu mai bine”… fiindca nu, nu stiti voi mai bine.
Faliment placut in continuare (asta in cazul in care veti continua in stilul asta).
(Nota: desi exemplele din acest post vin in urma unui caz concret, aceste lucruri se intampla constant la toate casele de discuri din Romania – in aceasta situatie consider ca este irelevant la care casa de discuri ma refer exact.)