Skip to content

Baroq\’eMotion, un spectacol la granitaa dintre baroc si contemporan

Baroq’eMotion transferă în contemporan emoția și rafinamentul artistic al secolelor XVII-XVIII. Luni, 14 noiembrie 2016, de la ora 19:00, pe scena sălii Atelier a Teatrului Național București. Jocuri de umbre și lumini. Muzică de clavecin și dans contemporan. Costume de epocă, dar și de balet clasic sau de dans contemporan.

Un pic de Fellini atmosfera unui catwalk la Paris și un performance solo din zona underground. Toate acestea trecute printr- un moment intens : Baroq’eMotion. O îmbinare între conformism și non-conformism, între eleganța costumelor și parfumurile sofisticate de acum sute de ani înlocuite în zilele noastre de haine simple și comode, purtate de oameni grăbiți care „comunică” în doar câteva secunde la distanțe de sute de kilometri. Baroq’eMotion este acel pariu robust care scoate la lumină somptuozitatea și delicatețea barocului și le păstrează intacte, dar care accesează într-un mod fericit minimalismul contemporan, garnisit cu tehnologie și cu mijloace media actuale.

„Spectacolul conține trei părți: prima dintre ele se desfășoară pe muzică din creația școlii franceze de clavecin, atât de bine adaptată mișcărilor caracteristice dansului baroc. Partea a doua a spectacolului propune o paradoxală combinație între structurile stricte ale formelor de fugă bachiană și libertatea deplină a dansului contemporan. Spectacolul se încheie în forță cu un fandango din creația spaniolă pentru clavecin.” (Raluca Enea) Coregrafia aparține dansatoarei Juhász Csilla, iar conceptul muzical clavecinistei Raluca Enea.

Regia este semnată de Laurențiu Calomfirescu.

În program: Jean Philippe Rameau (1683 – 1764) din colecția „Pièces de clavecin – Edition intégrale – Les Indes Galantes – Balet, reduit a quatre grands concerts (1735/36)”: Entrée (des quatre Nations dans la Cour d’Hébé); din colecția „Pièces de clavessin avec une methode pour la mechanique des doigts” (1724): Suite en mi: Allemande – Courante – Gigue en Rondeau – 2e Gigue en Rondeau – Le Rappel des Oiseaux – Rigaudon – 2e Rigaudon – Double du 2e Rigaudon – Musette en Rondeau – Tembourin – La Villageoise (Rondeau). Antoine Forqueray le Père (1650 – 1714) / Jean-Baptiste- Antoine Forqueray le Fils (1699 – 1782) – din „IIe Suite din Pièces de viole composées par Mr. Forqueray le Père”. Mises en Pièces de Clavecin: La Mandoline – La Buisson. Chaconne. Johann Sebastian Bach (1685 – 1750) – din Sonata în re pentru clavecin solo (BWV 964): Adagio – Fuga. Antonio Soler (1729 – 1783) – Fandango.

Citește în continuare