6,9 pe scara Richter, cea mai noua comedie in regia lui Nae Caranfil, din 20 ianuarie in cinematografe
Nae Caranfil, regizorul filmelor Filantropica, Restul e tăcere sau Asfalt Tango, revine pe marile ecrane cu 6,9 pe scara Richter, o comedie cu accente de musical si primul film la care Nae Caranfil semnează nu doar scenariul și regia cât și muzica și versurile.
Filmul îi are în rolurile principale pe Laurențiu Bănescu, Maria Obretin, Teodor Corban și Simona Arsu. Produs de Mobra Films, 6,9 pe scara Richter va putea fi vizionat în cinematografele din țară începând cu 20 ianuarie 2017.
Nae Caranfil:
„Ar fi putut fi o dramă cumplită despre depresii clinice, cutremure și bătrânețe. În schimb, a ieșit o comedie despre toate acestea care până la urmă se transformă într-un musical… Am pornit de la ideea unei relații tată/fiu în care tatăl este tânăr iar fiul bătrân. Asta însemnând că tatăl are comportamentul unui tânăr, adolescent chiar, în timp ce fiul se confruntă anevoie cu criza vârstei mijlocii.”
Fiul (Laurențiu Bănescu) este un tânăr actor de teatru care navighează cu greu între un rol complicat într-un spectacol de „musical, o nevastă geloasă până la depresie (Maria Obretin) și obsesia marelui cutremur devastator, anunțat ca iminent de toți „experții”. Însă „adevăratul cutremur pentru el se dovedește a fi re-apariția intempestivă a propriului său tată (Teodor Corban), după decenii de absență. Manipulator și amoral, tatăl se instalează în universul fiului, confiscându-l cu totul și bulversându-i existența. Tony-actorul, soția sa instabilă psihic, tatăl hedonist și frumoasa (deși mult prea tânăra) iubită a acestuia (Simona Arsu), evoluează împreună într-un „cadril tragi-comic, în așteptarea unui dezastru seismic și a unei premiere teatrale unde, cel puțin în intenții, „toată lumea râde, cântă și dansează.
6,9 pe scara Richter, „o comedie de mare public, surprinzătoare, revigorantă, plină de fantezie şi burlesc” (Metropolis), a fost proiectat anul acesta la Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF), stabilind un nou record la deschiderea festivalului: peste 3000 de spectatori în Piața Unirii din Cluj-Napoca.
Filmul a avut o avanpremieră bucureșteană și în cadrul Les Films de Cannes à Bucarest, proiecția fiind sold out încă înainte de începerea festivalului.