Alex Clare in deschiderea Sibiu – Festival City
Alex Clare, favoritul topurilor britanice si germane, al carui single Too Close, cu peste 100 de milioane de vizualizari numai pe youtube, i-a adus vanzari record, o colaborare cu Microsoft si o foarte pretioasa nominalizare la Brit Awards, lanseaza proiectul Sibiu – Festival City, un program derulat in perioada 27-29 iulie, initiat de ARTmania.
Britanicul Alex Clare isi va intalni fanii din Romania la ceremonia de lansare a acestui proiect, programata joi, 27 iulie, de la ora 21.30, in Piata Mica din Sibiu. Pe langa o oferta culturala bogata – concerte, expozitii, lansari de carte sau film – platforma “Sibiu – Festival City” va gazdui prima editie a reuniunii internationale Est European Music Conference (EEMC), un eveniment de anvergura europeana, platfoma de dialog pentru peste 500 de experti, autoritati, promoteri romani si principalii operatori de pe piata internationala a festivalurilor.
Biletele pentru accesul la East European Music Conference, programata in cadrul proiectului “Sibiu – Festival City”- s-au pus invanzare pe site-ul oficial al evenimentului, www.eemusic.ro.
Biletele costa 190, 210 sau 240 de lei, in functie de momentul achizitiei. Biletele permit accesul la ambele zile de eveniment si sunt valabile pentru intreaga serie de seminarii si conferinte incluse in program.
“Sibiu – Festival City” se deruleaza in aceeasi perioada cu Festivalul ArtMania, transformand inca o data orasul Sibiu intr-o veritabila Capitala a Culturii.
Au confirmat participarea la aceasta intalnire directori ai marilor festivaluri europene, editori si corespondenti ai principalelor publicatii internationale, de la Billboard la Pollstar, experti in sistemul international de taxe sau reprezentanti ai celor mai importante asociatii si institutii internationale de reglementare a sectorului creativ. Acestora li se adauga un nou nume, Nikki McNeill, fondatorul companiei Global Publicity, o agentie internationala cu sediul la Londra, care se ocupa de strategii de marketing si comunicare pentru artisti, evenimente sau festivaluri, avand printre clienti faimosul Festival de la Sziget, alaturi de Amsterdam Dance Event, Bilbao BBK Live, Dave Clarke, EXIT Festival sau Lowlands.
Printre oamenii de comunicare care vor modera conferintele se numara jurnalistul Horia Ghibutiu – care-si foloseste experienta de conducator al unora dintre principalele publicatii din Romania (Adevarul, Evenimentul Zilei, Compact, FHM sau Viva!) sau Vlad Tausance – consultant in comunicare si antrenor de creativitate aplicata in atelierele Creative Fitness Studio.
Ni se alatura profesionistii din industrie si din media precum: Mihai Paun – directorul Festivalului Electric Castle, Guido Janssens si Laura Coroianu – unii dintre cei mai importanti promoter romani, directori ai festivalului BestFest, sau jurnalistul si scriitorul Lucian Mindruta, media trainer, care, dupa nenumarate proiecte de print sau televiziune, gestioneaza acum spatiul social “Interactiv”, la DigiFM, dar si alte cateva proiecte cu notorietate, incepand cu blogul lucianmindruta.com sau comunitatea cubicicletalamare.com. Muzicianul britanic Alex Claire este primul nume confirmat pentru seria evenimentelor culturale programate in cadrul proiectului “Sibiu – Festival City”.
ALEX CLARE. Electro-pop si dubstep cu unul dintre cei mai buni artisti britanici, detinator al unor premii de excelenta si iubit de fanii din intreaga lume. S-a casatorit in 2012 (cu femeia care l-a inspirat pentru albumul “Three Hearts” si alaturi de care s-a mutat, in 2015, din Londra la Ierusalim!). Iubeste jazz-ul – pe care il asculta inca din copilarie, iar BBC i-a inclus piesa “Up All Night” pe coloana sonora a serialului Class, un science-fiction lansat anul trecut, in continuarea longevivului Doctor Who. Ca in basme, in cel mai greu moment al vietii a primit un e-mail prin care Microsoft il anunta ca doreste sa-i foloseasca una dintre piese, “Too Close”, intr-o uriasa campanie internationala, contract care l-a urcat peste noapte direct pe primul loc in topurile germane, pe locul 4 in Marea Britanie si pe un remarcabil 7 in Statele Unite.
Si lucrurile nu s-au oprit aici. A vandut in peste 500.000 de exemplare albumul “The Lateness of the Hour”, a fost nominalizat la Brit Awards, Asociatia Americana a Compozitorilor si Muzicologilor (ASCAP)i-a oferit titlul de compozitorul anului, iar piesa “Too Close” a urcat la aproape 100 de milioane de vizualizari, cumulat, pe youtube. Aflat in turneu de promovare a celui mai recent album, “Tail of Lions”, Alex Clare isi intampina fanii din Romania cu un electropop viguros cu secvente acustice, influente din dubstep-ul londonez al anilor ‘90, elemente de compozitie clasica cu productie electronica. Spre deosebire de majoritatea celorlalti artisti pop, Alex Clare nu merge la petreceri, insa va fi sufletul unei mari petreceri care se va tine joi seara, de la 21.30, in Piata Mica din Sibiu.
Nikki McNeill – cu o experinta de mai bine de 17 ani in industria muzicala, Nikki a colaborat cu diverse mari case de impresariat artistic, de la Pioneer la V2 sau Neo Record, pana sa isi fondeze, in 2007, propria companie, Global Publicity, o agentie internationala cu sediul la Londra, specializata in strategii de marketing si comunicare pentru artisti, evenimente sau festivaluri. Printre clientii acestei companii se numara Festivalul de la Sziget, alaturi de Amsterdam Dance Event, Bilbao BBK Live, Dave Clarke, EXIT Festival sau Lowlands. Recunoscuta la nivel international drept una dintre cele mai importante agentii de comunicare independente in domeniul artistic, Global Publicity are reputatia seriozitatii si a profesionalismului, adaugandu-si constant in portofoliu campanii eficiente, in masura sa ridice notorietatea si prestigiul unor artisti, evenimente sau festivaluri.
Pasionati de scena muzicala, profesionistii de la Global Publicity lucreaza doar cu artisti in care cred, folosindu-si inspiratia, creativitatea si experienta, astfel incat despre fiecare dintre evenimentele pe care le promoveaza sa se vorbeasca la nivel international. Implicata la nivel global, in egala masura, in promovarea conferintelor dedicate industriei muzicale, echipa Global Publicity a transformat in munca o pasiune, asa ca adora si acum sa fie in locul in care muzica si-a gasit primul sens: pe ringul de dans.
Fruzsina Szep, directorul Festivalului Lollapalooza din Berlin, Stephan Thanscheidt – director al companiei FKP Scorpio, cel mai mare producator de evenimente si festivaluri din Europa,Thomas Zsifkovits – co-proprietar al companiei Barracuda – care organizeaza peste 500 de concerte pe an, cu Robbie Williams sau Rolling Stones –, se vor numara printre oaspetii asteptati anul acesta in Romania. Conferinta de la Sibiu este organizata in colaborare cu AROC – Asociatia Romana a Organizatorilor de Concerte si Evenimente Culturale, ce are ca membri organizatori cei mai importanti promoteri din Romania, precum Emagic, Events, Electric Castle, ARTmania, Blaj aLive sau Twin Arts, printre altii.
“SIBIU – Festival City” este un proiect multicultural cu obiectivul de a reconfirma statutul orasului Sibiu de jucator important pe piata europeana a consumatorilor de cultura si a producatorilor de evenimente culturale. Cu o remarcabila traditie si experienta in organizarea si promovarea evenimentelor de anvergura, orasul Sibiu devine platforma regionala de dialog pentru toate entitatile implicate in industria spectacolului, atat din Romania, cat si din Europa, si isi asuma rolul de promotor in atragerea investitiilor internationale, cu impact direct asupra cetatenilor si a autoritatilor locale.
Aflata la prima editie, care se va desfasura in perioada 28-29 iulie, EEMC si-a asumat misiunea de a initia o dezbatere sanatoasa intre entitatile care activeaza in industria muzicala din Romania, incepand de la reprezentanti ai sectorului privat – organizatorii de spectacol, pana la experti internationali si autoritati ale statului direct implicate in reglementarile legislative ale acestei industrii