Skip to content

Artistii care vor cariere internationale ii intalnesc la Sibiu pe directorii si agentii marilor festivaluri europene

Cum sa iti lansezi trupa la nivel european in era videoclipurilor virale, a retelelor de socializare si a sistemului international de targuri, festivaluri de tip showcase si hub-uri culturale?

Artistii care doresc o cariera internationala, contracte care sa le permita bugete de dezvoltare sau concerte la Eurosonic, Reeperbahn, Tallin Music Week, Where’s The Music, MENT, Novarock, Hurricane, Lollapalooza si alte mari festivaluri ale lumii au sansa unica sa-i intalneasca la Sibiu pe cei mai importanti decidenti din industria muzicala europeana, reuniti in perioada 27-29 iulie pentru prima editie East European Music Conference.

Prima intalnire in Romania a reprezentantilor de top ai industriei muzicale europene este organizata de ARTmania, cu sprijinul Consiliului Local si al Primariei din Sibiu. Vreme de doua zile, experti de top din industria muzicala europeana se vor intalni cu publicul din Romania, in cadrul unei serii de conferinte, urmate de reuniuni informale, gazduite de Sala Thalia, elegantul sediu al Filarmonicii din Sibiu. Pentru programul complet al conferintei, consultati situl oficial al evenimentului, www.eemusic.ro

„In ultimii ani am participat, in calitate de director a doua festivaluri, la showcase-uri si intalniri ale unor retele muzicale ce reprezinta o adevarata rampa de lansare pentru artisti si trupe emergente pe scena muzicala. Organizate de cei mai importanti producatori europeni, acest tip de evenimente genereaza contextul care, pe de-o parte, iti faciliteaza accesul la ultimele tendinte in domeniul muzical si, pe de alta parte, se concretizeaza in selectia de trupe si artisti pentru viitoarele productii. In aceasta logica am construit si Sibiu – Festival City East European Music Conference. Astfel, in premiera pentru Romania, la reuniunea de la Sibiu vor fi prezenti acei decidenti europeni pentru care orice manager sau artist european ar strabate mii de kilometri si ar cere multe recomandari pentru o programare”, spune Codruta Vulcu, director al Festivalului ARTmania, Blaj aLive si initiator al platformei East European Music Conference.

Sambata, 29 iulie, de la ora 16.00, in cadrul conferintei „CLUBUL ARTISTILOR SI AL MANAGERILOR – Cum sa-ti lansezi trupa la nivel european? Reteaua internationala a targurilor muzicale”, va fi explicat sistemul international de targuri culturale si alte solutii contemporane pentru pozitionarea trupelor si a artistilor pe pietele internationale, in cadrul East European Music Conference, de unii dintre cei mai experimentati dintre agentii de top ai Europei:

Ruud Berends, co-propriatar si co-fondator al faimosului International Festival Forum – iff.rocks (Londra, Marea Britanie), consultant al agentiei Buma Cultuur – programul guvernamental olandez pentru tarile mai nou intrate in retelele internationale care incurajeaza si sprijina exportul cultural. Ruud, consultant pentru Eurosonic Noorderslag, una dintre retele internationale prestigioase de marketing in industria muzicala, a lucrat de-a lungul celor peste 30 de ani de cariera cu trupe importante, de la Nirvana, la Soundgarden.

Grimur Atlason este manager general al festivalului Icelandic Airwaves – icelandairwaves.is, de la Reykjavik. Peste 200 de trupe sunt programate, la fiecare editie, de-a lungul celor cinci zile de festival, cifra la care se adauga cele peste 600 de concerte care au loc pe asa numitele platforme neoficiale Iceland Airwaves. Printre foarte multi altii, Grimur a lucrat cu Bjork, Flaming Lips sau Caribou.

Helen Sildna, fost agent international pentru cea mai importanta agentie baltica, BDG, si-a infiintat propria companie, Musiccase, prin care a organizat concerte ale marilor artisti internationali in Estonia. Decorata in Finlanda si Estonia pentru servicii culturale de excelenta, Helen este fondatorul si proprietarul Tallinn Music Week – tmw.ee, un eveniment care pornea in 2009 ca o conferinta internationala, gazduind si un targ de spectacole si care s-a dezvoltat, devenind un eveniment complex, ce include si arta, tehnologie sau gastronomie.

Manfred Tari, are 30 de ani de experienta la varf in industria muzicala, inclusiv in jurnalismul de inalt standard, fiind corespondent pentru diverse publicatii de prestigiu ale breslei, precum Musikmarkt, IQ-Magazine, Music & Copyright sau VIP News. Din 2004 si pana acum, Manfred a stabilit agenda Popkomm, iar din 2009 a preluat aceasta misiune si pentru Reeperbahn Festival – reeperbahnfestival.com, din Hamburg.

Alin Dinca, DJ in echipa Rock FM inca de la infiintarea postului, membru fondator si solist al formatiei Trooper, autor a doua volume de poezie si realizator de emisiuni radio de mai bine de 15 ani va modera aceasta conferinta.

“Festivalurile de tip showcase creeaza oportunitati pentru trupe, artisti si alti profesionisti din industria muzicala. Organizatorii acestui tip de festival genereaza contexte in care organizatorii, reprezentantii caselor de discuri, jurnalistii sau alti profesionisti din industria muzicala sa poata vedea cele mai interesante noi trupe si produse, in care artistii vor intalni oameni care-i pot invata cum sa-si profesionalizeze actiunile creative. Acest tip de eveniment este in mod special important in Estul Europei, unde piata muzicala este mai putin dezvoltata, se afla inca in perioada adolescentina. Dar invatam si crestem! Depinde de fiecare dintre voi, de felul in care folositi aceste oportunitati, astfel incat sa va puteti duce efortul creativ la un nou nivel” – Matjaž Manček, Director al Festivalului MENT Ljubljana.

Printre cele mai importante platforme si festivaluri Showcase europene se numara: o    Eurosonic  Noorderslag – Groningen, Olanda
Where’s the Music? Norrköping, Suedia
o    Ment – Ljubljana, Slovenia
o    Tallinn Music Week
o    Reeperbahn festival Hamburg, Germania
o    Waves Vienna – Viena, Austria
o    MaMA Festival and Convention –  Paris, Franta
o    Tune in Tel Aviv – Tel Aviv, Israel
o    Midem – Cannes, Franta

“Exista nenumarate moduri de a lansa pe piata internationala un artist, o trupa sau un spectacol, intr-o epoca in care retelele sociale, retelele Youtube si Vimeo si platformele de streaming, corect folosite, pot aduce peste noapte o uriasa notorietate. Sistemul international de targuri de spectacole este, de asemenea, o platforma excelenta pentru startul unei cariere internationale. Artistii si managerii trebuie sa participle la cat mai multe evenimente internationale care reunesc reprezentanti ai industriei muzicale, pentru a-si mari sansele ca acestia sa-i selecteze pentru propriile evenimente sau festivaluri. Eurosonic Noorderslag, evenimentul pe care il cunosc cel mai bine, este o uriasa rampa de lansare pentru artisti, in masura in care aduna agenti si directori de festivaluri, care au oferte nenumarate si variate. Conditia este sa fii bun, foarte bun, muzica sa fie sustinuta de un show excelent, iar in spate sa existe o echipa de management motivata si competenta, capabila sa gestioneze ofertele si, in momentul in care apare, si succesul!”, spune Ruud Berends, co-propriatar si co-fondator al faimosului International Festival Forum – IFF (Londra, Marea Britanie) si consultant pentru Eurosonic Noorderslag, una dintre retele internationale prestigioase de marketing in industria muzicala.

TUDOR CHIRILA: “Toate tarile europene au un birou de export de talente”
Tudor Chirila si Trupa Vama, alaturi de proiectul The Deep Sound of Maramures se numara printre artistii romani care se alatura programului East European Music Conference. Prezentat la Paris, Haga sau Bruxelles, The Deep Sound of Maramures, un proiect care integreaza in structuri artistice contemporane un concept de cercetare antropologica din aria acustica traditionala, va fi unul dintre spectacolele prezentate in cadrul mini-seriei Showcase Festival incluse anul acesta in programul East European Music Conference. Interesati de modalitati si oportunitati contemporane de dezvoltare, Tudor Chirila si trupa Vama vor fi reprezentati la East European Music Conference.

“Pana nu demult, am crezut ca destinul unui artist de anvergura internationala se bazeaza pe muzica, noroc si – de data mai recenta – exploatarea social media. Si nu-mi explicam de ce, cu putine exceptii, artisti romani din genuri diferite, cu repertoriu in engleza la standarde europene, nu reuseau sa faca pasul catre reprezentarea afara. Apoi am inteles ca aproape toate tarile europene (mai putin Romania) au un birou de export care sprijina artistii locali in incercarea de a se promova in teritorii straine (Don’t Panic, We’re from Poland, Iceland Music Export, Hungarian Oncoming Tunes si altele asemenea). Pentru ca e nevoie de sprijin, atat la nivel de know how, cat si din punct de vedere financiar, si mai ales de unitate in comunicare. Sa comunici o breasla si muzica ei, nu cazuri particulare. Exista multe modalitati de promovare, dar fie nu le stim, fie sunt greu de accesat. EEMC mi se pare o oportunitate excelenta pentru artistii romani de a intelege cum functioneaza lucrurile afara, cum pot aplica la diverse showcase-uri si festivaluri, cum pot organiza un turneu in afara tarii. Noi, Vama, inca ne gandim cum sa facem sa fim si la concerte programate de ceva vreme la mare, si la Sibiu, in acelasi timp” – Tudor Chirila, trupa Vama.

„Imagineaza-ti cel mai tare lineup de festival, cu artistii tai preferati, care nu au mai fost in Romania si pentru care ar trebui sa calatoresti in alte tari pentru a-i asculta. Si mai imagineaza-ti ca dupa fiecare concert din festival ai avea ocazia sa primesti un autograf sau sa faci o fotografie cu fiecare artist. Cam asa va fi si la East European Music Conference, cu diferenta ca aici, „artistii” sunt unii dintre cei mai influenti oameni din lumea live-entertainmentului din Europa: promoteri de festivaluri, agenti de booking, fondatorii unor showcase-uri si conferinte care pot schimba cariera oricarui artist care isi doreste succes international. Cred ca e fabulos ca toti oamenii acestia vor fi la Sibiu pentru doua zile, iar artistii romani vor avea ocazia sa-i asculte si, mai ales, sa interactioneze cu ei. Eu sigur voi profita de ocazie” – spune Carina Sava, manager al trupei Vama.

Biletele costa 190, 210 sau 240 de lei, in functie de momentul achizitiei si sunt disponibile pe situl official al evenimentului, la adresa: http://eemusic.ro/tickets/. Biletele permit accesul la ambele zile de eveniment si sunt valabile pentru intreaga serie de seminarii si conferinte incluse in program.

 

Citește în continuare