Un olandez a creat o agentie de modele generate de Inteligenta Artificiala. In viitor, se urmareste ca modelele umane sa fie inlocuite de cele generate de computer. Programul poate fi testat gratuit.
Deep Agency este o agentie olandeza bazata care ofera servicii de modelling bazate pe Inteligenta Artificiala. Modelele sunt generate de catre un program dezvoltat in cateva luni de catre Danny Postma, fondatorul agentiei, si pot fi comandate de catre clienti in functie de necesitati pentru diferite campanii.
Desi o agentie de modeling se bazeaza in primul rand pe figuranti, adica modele, si fotografi care sa produca imagini, in cazul Deep Ageny, se renunta atat la fotografi, cat si la modelele. Agentia propune un nou mod de a crea o campanie cu ajutorul inteligentei artificiale si a prezentelor digitale, create pe computer, care nu exista de fapt in lumea reala.
Programul controversat creat de Postma le permite potentialilor clienti sa genereze modele folosind indicatii specifice. Imaginile pot fi generate in functie de nevoi, incepand cu genul modelului, imbracamintea, pozitia, lumina, timpul zilei si chiar modelul de camera foto utilizata pentru a realiza imagini ultrarealiste.
In prezent, programul poate fi testat in mod gratuit pe www.deepagency.com. Imaginile pot fi generate pornind de la descrieri cat mai specifice, de exemplu „o femeie care sta in picioare cu bratele incrucisate purtand un tricou negru”, urmand ca mai apoi sa fie afisata o optiune care permite ajustarea pozitiei modelului folosind o figura 2D si in cele din urma selectarea detaliilor cu privire la lumina si lentilele camerei.
Momentan, sistemul permite selectarea a trei tipuri de aparate foto Fujifilm XT3, Canon EOS Mark II sau Sony a7, fiecare avand o configuratie diferita.
Dincolo de testarea gratuita, agentia ofera si un abonament lunar de 27 de euro/luna care include generarea a 1000 de imagini si crearea unui model propriu care sa fie refolosit si in alte campanii.
Deep Agency are si un model mascota: Aileen, o femeie cu par blond. In ciuda figurilor ultrarealiste, programul nu poate realiza degete sau dinti, insa se lucreaza la imbunatatirea acestor optiuni.
Postma declara intr-un comunicat ca „viziunea din spatele programului este de a oferi o alternativa mai ieftina pentru companiile care sunt la inceput de drum si nu au resursele necesare pentru a angaja modele profesioniste.”
In ciuda acestui lucru, agentia a fost criticata de catre reprezentati din domeniu. Ilustratoarea Serena Maylon a declarat pe Twitter ca „ai gasit o modalitatea de a lasa oamenii fara locuri de munca in timp ce tu obtii un profit frumusel prin generarea de fotografii si vanzarea lor. Cei care creeaza genul acesta de inteligenta artificiala cred ca se bucura intr-un fel sa faca lucruri de care nimeni nu are nevoie si in acelasi timp sa-i jefuiasca pe altii.”
In acelasi timp, artistul si designerul de jocuri video Tom Cartos a ridicat tot pe Twitter probleme cu privire la sursa si drepturile de autor ale imaginilor generate: „De unde sunt preluate datele sursa? Ai vreo licenta pentru ele? Si cine detine drepturile de utilizare odata ce ai imaginile generate? Sunt trimise inapoi in sistem si toata lumea poate sa le acceseze si sa le foloseasca?”
Pana acum, dezvoltatorul nu a oferit detalii explicite cu privire la aceste lucruri.
After MONTHS of work, it’s finally here!
— Danny Postma (@dannypostmaa) March 6, 2023
🚀 Deep Agency: AI photo studio & modelling agency
Full explanation in the next few tweets ↓ pic.twitter.com/aMOS76FFiL