Babylon, filmul cu Brad Pitt si Margot Robbie, disponibil pe SkyShowtime. Povestea relateaza decadenta si luxul fals al anilor de inceput ai Hollywoodului.
Brad Pitt, castigatorul premiului Oscar®, si Margot Robbie, nominalizata la Globurile de Aur®, joaca in Babylon, o poveste stralucitoare despre farmecul si excesele de la Hollywood, in perioada senzationalilor ani 1920, scrisa si regizata de apreciatul cineast Damien Chazelle, castigator al premiului Oscar®.
Povestea de la inceputul Hollywood-ului urmareste viata unor personaje ambitioase – superstarul filmului mut (Brad Pitt), tanara starleta (Margot Robbie), producatorul executiv (Diego Calva), senzatia muzicala (Jovan Adepo) si puternica si atragatoarea interpreta (Li Jun Li) – care se straduiesc sa ramana in fruntea zgomotoasei scene a Hollywood-ului anilor ’20 si sa-si mentina relevanta intr-un moment in care industria trece prin schimbari fundamentale.
Ambitiile lui Damien Chazelle sunt uriase. Babylon este plin de decoruri remarcabile, cu personaje foarte bine conturate, muzica, dans, droguri, sex, dragoste si tradare.
Daca nu ati vazut filmul cand a fost in cinematografe, iata cateva detalii care sa va convinga sa intrati in aceasta lume a decaderii, luxului, extravagantei, iluziei ca poti deveni altcineva odata cu faima.
Prima piesa de decor extravaganta a filmului da tonul, al excesului si al genului de decadenta lipsita de griji care cu siguranta va face implozie in cele din urma. Suntem in 1926 si se fac filme in desertul californian. Un tanar care adora filmele, Manny Torres (Diego Calva), isi castiga existenta livrand un elefant viu la o petrecere data de un director de studio.
Margot Robbie, in rolul unei viitoare actrite care s-a autointitulat Nellie LaRoy, da buzna la petrecere. Cu parul despletit si o rochie rosie care atrage atentia, facuta din benzi de tesatura plasate strategic cat sa acopere partile esentiale, ea se prabuseste de fapt cu o masina pe teren.”Draga, nu devii o vedeta. Ori esti una, ori nu esti”, ii spune ea lui Manny. „Eu sunt una.” Interpretarea indrazneata si carismatica a lui Robbie o face pe Nellie o figura indrazneata, cu o spirala nesfarsita si simpatica.
In mod similar, personajul lui Brad Pitt, Jack Conrad, este un idol al ecranului elegant si fermecator, cu o mustata de creion, dar frustrat ca este prins in capcana dramelor costumate. Captand perfect profunzimea si nuantele personajului, Pitt este amuzant la inceput, nesentimental si sfasietor pana la sfarsit.
Iar complotul lui Nellie este desprins direct din „Singin’ in the Rain”, in timp ce incearca sa enunte ca un aristocrat intr-un film cu vorbe. Referinta la acest film se repeta in mod ciudat in restul filmului Babylon si daca pastrati in minte ca regizorul e cel care a facut si LaLaLand si are o pasiune pentru filmele muzicale vechi ale Hollywood-ului, vedeti putin diferit aceste trimiteri care apar pana la final.
Chazelle arata ca Hollywood-ul anilor 1930 al puterii si controlului studiourilor este brutal si crud.Dar versiunea din Singin’ in the Rain a tranzitiei catre talkies este vesela si, pentru unii dintre noi, sentimentala, opusul cruzimii nemiloase pe care Babylon tocmai a expus-o.
Filmul a fost nominalizat la trei premii Oscar®: Cea mai buna muzica, Cel mai bun design de productie si Cel mai bun design de costume.