In cadrul colectiei Haute Couture, Balenciaga a lansat o geanta-boxa functionabila in colaborare cu Bang & Olufsen, marca audio daneza de lux. Modelele au purtat masti create de inginerii Mercedes Benz.
Zilele trecute a avut loc prezentarea celei de-a 51-a colectii Haute Couture Balenciaga in cadrul Saptamanii Modei de la Paris. A fost una dintre cele mai discutate defilari de moda ale sezonului, avandu-le ca modele pe Nicole Kidman sau Dua Lipa.
Asa cum a obisnuit directorul creativ al casei de moda, Demna Gvasalia, fiecare noua colectie Balenciaga introduce aspecte inovatoare din tehnologie in lumea modei si redefineste ceea ce se credea inainte despre stilul vestimentar. Un element important al noii colectii a fost dezvaluirea colaborarii cu Bang & Olufsen prin intermediul unei genti care este si boxa audio. Bang & Olufsen este o marca audio de lux fondata in 1925 la Struer, in Danemarca, de Peter Bang si Svend Olufsen.
Geanta-boxa Balenciaga I Bang & Olufsen a fost prezentata in premiera pe podium de modelele care au defilat la Saptamana Modei. Este realizata in forma sculpturala a gentilor Balenciaga, este complet functionala atat ca geanta dar si ca boxa portabila.
„Aceasta colaborare demonstreaza perfect capacitatea pe care o avem de a crea solutii personalizate pentru clientii nostri. Putem realiza configuratii infinite de sunet si design si suntem foarte entuziasmati sa le dezvaluim clientilor nostri mai mult din aceasta latura in cadrul unor colaborari, proiecte si produse viitoare”, spune Kristian Teär, CEO Bang & Olufsen.
„Aceasta geanta este o marturie a ceea ce se intampla atunci cand doua companii foarte speciale, cu o traditie inegalabila, isi unesc fortele. Ambele echipe de design sunt dedicate excelentei si cred ca impreuna am creat ceva unic. Modelul este personalizat, exclusivist, o creatie de cultura si arta realizata de artizani iscusiti. De la fabrica noastra de aluminiu pana la atelierul Balenciaga, geanta-boxa a parcurs drumul unui produs cu totul remarcabil. Trebuie vazuta, auzita si atinsa si suntem foarte incantati sa o prezentam aici.”, declara Miklu Silvanto, Chief Design Officer Bang & Olufsen.
Fiecare piesa din aceasta editie limitata provine dintr-un bloc de aluminiu solid, inainte de a fi sablata, anodizata si lustruita manual la Bang & Olufsen Factory 5 din Struer, Danemarca, timp de mai multe zile, pentru un finisaj satinat. Utilizarea unui singur bloc solid de aluminiu brut permite realizarea unei linii continue, de la maner la baza.
Partea din fata a gentii-boxa este realizata in stilul Bang & Olufsen pentru boxe portabile. Are o suita de orificii audio, plasate meticulos pentru a asigura cea mai buna calitate a sunetului, fara a compromite estetica. La interior se afla o boxa portabila puternica, ce ofera pana la 18 ore de autonomie a bateriei si conectivitate multipunct.
Desi geanta-boxa este o creatie personalizata, cu un design avangardist, care depaseste limitele, elementele fundamentale ale calitatii sunetului sunt avute in vedere in fiecare etapa.
In partea din spate se deschide o alta sectiune care dezvaluie un compartiment incapator, lucrat manual si invelit in piele italiana utilizata in mod regulat de Balenciaga. Butoanele de control sunt plasate sub maner, iar siglele celor 2 branduri sunt gravate cu laser in partea de sus a fiecarei piese.
La magazinul Balenciaga Couture deschis recent in Paris vor putea fi achizitionate doar 20 de exemplare ale gentii-boxa.
Un alt element impresionant al colectiei a fost masca purtata de majoritatea modelelor peste chipul lor. A fost creata de Mercedez-Benz special pentru Balenciaga.
Numita „Balenciaga Face Shield Engineered by Mercedes-AMG F1 Applied Science”, masca futurista purtata de modele are numeroase aspecte tehnice, fiind proiectata si realizata de inginerii diviziei de business Mercedes-Benz Grand Prix Ltd. care este dedicata valorificarii tehnologiilor aerospatiale si ale sporturilor cu motor. Fiind un concept inspirat deopotriva de ideea unui scut dar si a unui ecran, masca este realizata din poliuretan acoperit cu cerneala, fiind turnata si lustruita manual dar si personalizata pentru a se potrivi perfect fiecarui model.
Pentru a crea un scut aerodinamic, anti-aburire, care sa fie si respirabil si sa poata oferi indeajuns de multa vizibilitate pentru a permite mobilitatea in timpul defilarii de moda, s-a lucrat mai multe luni de zile pentru constructia si adaptarea modelului.
Casa de moda fondata de Cristobal Balenciaga in 1955 a fost reinventata in ultimii ani atragand publicul milenial printre cumparatori.
Cristobal Balenciaga s-a nascut intr-un orasel pescaresc din nordul Spaniei intr-o familie modesta iar talentul si pasiunea pentru cusut au fost mostenite de la mama lui. A inceput sa lucreze ca ucenic la 12 ani iar in adolescenta o avea ca sustinatoare si clienta fidela pe cea mai bogata femeie din regiune.
Trimis de mama lui la Madrid, tanarul croitor si designer si-a deschis un prim atelier si a inceput sa creeze pentru membrii Familiei Regale. Fiind inspirat de acestia si de arta creata in jurul monarhilor, Balenciaga a creat un pod intre siluetele noi ale anilor ’50 si inspiratia pe care a gasit-o in tablourile religioase si cele regale.
Creatiile lui Balenciaga au fost inovatoare cu o atentie deosebita la detalii si la referintele istorice folosite. Cu o fire creativa, legaturile acestuia cu lumea artistica l-au transformat intr-unul din cei mai apreciati designeri din istorie, fiind printre singurii oameni care stiau sa schiteze, sa deseneze tipare, sa taie materiale, sa le coase, sa brodeze si sa faca toata munca unui atelier haute couture.
Noile campanii nu au legatura cu felul in care designerul a construit brandul de-a lungul anilor, dimpotriva, incearca sa se distanteze cat mai mult de conceptul unei „case de moda” si sa functioneze precum un brand interactiv care surprinde de fiecare data si ofera o experienta mult mai complexa.