Balenciaga a lansat pantofi balerini pentru barbati. Sunt din poliester, disponibili in trei nuante diferite si costa 750 de euro. In secolul al XVI-lea, barbatii si femeile deopotriva obisnuiau sa poarte zilnic balerini.
Pantofii clasici de balerina sunt de multa vreme o piesa de baza pentru garderoba oricarei femei stilate. Sunt comozi si pot fi purtati la aproape orice tip de tinuta, de la blugi la rochii elegante.
Brandul Balenciaga, care isi bazeaza constant strategia de marketing pe factorul de soc al produselor si campaniilor sale, a lansat zilele trecute balerini pentru barbati.
Denumiti „Leopold Ballerina”, pantofii delicati, realizati in stil clasic, sunt disponibili in nuante de bej deschis, negru si turcoaz.
Disponibil deja pe site-ul casei de moda Balenciaga la un pret de 750 de euro, modelul Leopolod Ballerina poate fi achizitionat in marimi de la 39 la 46, incercand sa fie accesibili inclusiv barbatilor cu picioare mai mari (exista putine branduri de lux care produc marimi peste 44-45).
Pantofii sunt confectionati din 100% poliester prelucrat in satin, cu o talpa exterioara neagra din piele si sunt prevazuti cu o mica funda care decoreaza varful rotunjit al balerinilor care au un aspect de uzura similar cu majoritatea pieselor din noua colectie Balenciaga.
Desi moda unisex sau extinderea tinutelor pentru femei catre barbati si invers nu este un lucru nou, devenind o adevarata tendinta in ultimii ani, este prima data in istoria recenta cand un brand atat de cunoscut isi propune sa reinventeze un simbol al feminitatii.
Treptat, tot mai multe case de moda de lux sfideaza normele traditionale de gen pentru a oferi optiuni cat mai incluzive. Diferenta in cazul balerinilor Balenciaga este ca modelul nu a fost adaptat pentru a respecta aspectul traditional al pantofilor barbatesti, pastrand delicatetea siluetei acestora si optand pentru confectionarea lor din satin, conform traditiei.
Pantofii sunt fabricati in Italia, pot fi curatati simplu, ca orice alta pereche de balerini, cu o carpa moale, si pot fi achizitionati de aici.
In mod surprinzator, miscarea Balenciaga marcheaza de fapt o revenire la uzul initial al pantofilor balerini care era unisex.
Ideea pantofilor plati de balet exista cel putin din secolul al XVI-lea, cand barbatii purtau un pantof asemanator, pe atunci cunoscut sub numele de pompes. In perioada medievala, un model oarecum similar de balerini era popular atat in randul barbatilor cat si al femeilor.
In secolele al XVII-lea si al XVIII-lea, moda s-a schimbat drastic iar barbatii si femeile deopotriva optau pentru pantofii cu toc. Tendinta s-a oprit dupa moartea Mariei Antoineta care a mers la ghilotina intr-o pereche de tocuri, acestea devenind un simbol al aristocratiei pe care revolutia franceza a incercat sa o eradicheze. In secolul al XIX-lea s-a optat pentru pantofi functionali, mult mai practici, precum cizme, sandale sau pantofii obisnuiti din piele purtati si astazi la birou sau ocazii speciale.
Balerinii au revenit la moda dupa ce au fost purtati in anii ’50 si ’60 de catre Audrey Hepburn in SUA si Brigitte Bardot in Franta.
In ultimele luni, casa de moda Balenciaga s-a aflat in mijlocul unor scandaluri uriase in urma unei campanii care promova obiecte ultralux de uz casnic si care includea referinte la pornografie. Modelele erau copii iar brandul a fost acuzat de orientari pedofile.
Dupa ce zeci de mii de mesaje si comentarii postate pe retelele de socializare despre campania cu pricina – pe care o gasiti mai jos – internautii au identificat alte referinte la pedofilie intr-o sedinta foto cu Isabel Hupert care promova colectia de iarna a casei de moda. Au fost doua lovituri care au afectat enorm imaginea brandului, chiar si pentru strategia lor bazata pe socuri si idei neasteptate.
Casa de moda fondata de Cristobal Balenciaga in 1955 a fost reinventata in ultimii ani atragand publicul milenial printre cumparatori.
Cristobal Balenciaga s-a nascut intr-un orasel pescaresc din nordul Spaniei intr-o familie modesta iar talentul si pasiunea pentru cusut au fost mostenite de la mama lui. A inceput sa lucreze ca ucenic la 12 ani iar in adolescenta o avea ca sustinatoare si clienta fidela pe cea mai bogata femeie din regiune.
Trimis de mama lui la Madrid, tanarul croitor si designer si-a deschis un prim atelier si a inceput sa creeze pentru membrii Familiei Regale. Fiind inspirat de acestia si de arta creata in jurul monarhilor, Balenciaga a creat un pod intre siluetele noi ale anilor ’50 si inspiratia pe care a gasit-o in tablourile religioase si cele regale.
Creatiile lui Balenciaga au fost inovatoare cu o atentie deosebita la detalii si la referintele istorice folosite. Cu o fire creativa, legaturile acestuia cu lumea artistica l-au transformat intr-unul din cei mai apreciati designeri din istorie, fiind printre singurii oameni care stiau sa schiteze, sa deseneze tipare, sa taie materiale, sa le coase, sa brodeze si sa faca toata munca unui atelier haute couture.
Noile campanii nu au legatura cu felul in care designerul a construit brandul de-a lungul anilor, dimpotriva, incearca sa se distanteze cat mai mult de conceptul unei „case de moda” si sa functioneze precum un brand interactiv care surprinde de fiecare data si ofera o experienta mult mai complexa.