Balenciaga lanseaza genti de piele sub forma unor pungi de chipsuri. Costa 1.750 de dolari.
Balenciaga revine cu un nou produs care satirizeaza conceptul luxului: o geanta care mizeaza pe o iluzie optica si imita aspectul unei banale pungi de chipsuri. Asa cum este cazul cu toate produsele Balenciaga, geanta este promovata si vanduta ca un produs de lux, la un pret urias.
Articolele neconventionale Balenciaga — gandite si realizate de designerul Demna Gvasali — isi propun sa provoace ideea traditionala a luxului ca avand un aspect exterior sofisticat sau extravagant. Ideile pornesc dintr-un sarcasm al directorului de creatie al brandului, idei care rezoneaza foarte bine in randul publicului tanar si foarte tanar care este atras de divertisment si glume in stilul TikTok.
Ideea pungii de chipsuri i-a venit lui Gvasali dupa o colaborare dintre Balenciaga si compania Lay’s in cadrul careia a creat un produs similar.
De data aceasta, pungile de chipsuri au schimbat logo-ul Lay’s cu cel al Balenciaga, fiind disponibile in trei variante de culori: rosu, galben si albastru (culorile primare). Fiecare culoare corespunde unei arome: rosu pentru chili picant, galben pentru branza si ceapa si albastru pentru sare si otet.
Avand un pret de 1.750 de dolari, gentile sunt confectionate din piele de vitel, cu un aspect lucios accentuat pentru a a imita aspectul ambalajelor mototolite de plastic. Designul include si o eticheta falsa cu date nutritionale care noteaza ca ca fiecare portie ar contine 110 calorii.
Desi nu e realizata din materiale foarte scumpe — care sa ii justifice pretul — geanta include sigla Balenciaga imprimata pe partea superioara a captuselii, se inchide cu un fermoar argintiu, are un compartiment si captuseala din material reflectorizant. In stilul specific casei de moda, exista o anumita atentie la detalii, pungile fiind produse de artizani italieni.
Geanta ─ care este functionala ─ poate fi achizitionata aici.
In timp ce alte branduri produc bunuri de lux care arata banal dar sunt realizate din materiale foarte scumpe, Balenciaga opteaza pentru un produs care arata ieftin, realizat din materiale ieftine, pretul urias fiind dat de logo-ul casei de moda care este imprimat la vedere.
Astfel de satire fac parte din identitatea Balenciaga. Produse utilizate in viata de zi cu zi in imprejurari banale — de la o punga de gunoi la un prosop de baie — sunt transformate in obiecte de lux care sunt la mare cautare printre pasionatii excentrici de moda. Cel mai recent exemplu a fost la defilarea pentru colectia de toamna-iarna cand reprezentantii Balenciaga au trimis invitatii care semanau cu batoanele proteice Mars sau Snickers.
In ultimii ani, in industria modei se remarca o tendinta a ridicarii banalului la nivel de lux, de la stropitori la pungi de gunoi si, mai nou, la celebra punga maro de hartie utilizata la cumparaturi in supermarket.
Specialistii in moda considera ca Balenciaga a popularizat aceasta tendinta, punctul culminant constand in genti de piele realizate sub forma unor pungi de gunoi. Mai multe exemple veti descoperi mai jos.