Skip to content

Galerie foto. Balmain si Disney lanseaza o colectie inspirata de „Regele Leu”. Celebreaza 30 de ani de la debutul primului film si cele 6 luni ramase pana la premiera „Lion King 2”.

Casa de moda Balmain a dezvaluit primele imagini dintr-o colaborare realizata impreuna cu compania Disney pentru a promova unul dintre cele mai asteptate filme ale anului: “Lion King 2”.

Colaborarile dintre casele de moda de lux si studiourile din Hollywood au devenit parte din reteta de succes a multor filme cu buget urias. La nivel de marketing, astfel de colectii — lansate in mod obisnuit cu cateva luni inaintea premierei unei pelicule importante — pregateste publicul, creeaza un sentiment de anticipare si augmenteaza impactul acesteia, transformandu-l dintr-un lungmetraj intr-un fenomen cultural, cu impact la nivel mondial.

Pentru Olivier Rousteing, directorul de creatie al brandului Balmain, abordarea a fost aceea unei colectii Haute Couture, cu piese care lasa impresia ca sunt unicat.

Colectia cuprinde diverse obiecte si accesorii, de la tricouri si lanturi la rochii spectaculoase. Va fi lansata pe 8 iulie pe balmain.com si in principalele buticuri Balmain din intreaga lume.

Rousteing a declarat intr-un comunicat de presa ca inca din copilarie se identifica cu Simba si povestea din Regele Leu: “A fost un vis devenit realitate sa lucrez la aceasta colaborare. Aveam doar noua ani cand Regele Leu a fost lansat pentru prima data, dar si astazi, aproape trei decenii mai tarziu, nu trebuie decat sa inchid ochii pentru a reda acel amestec incredibil de muzica, imagini si emotii. Lectiile pe care le-am asimilat, in timp ce stateam absolut fascinat de ceea ce se intampla pe ecranul gigant din fata mea, au ramas cu mine pentru intreaga mea viata.”

Abordarea Haute Couture a venit din dorinta de a promova artizanii, mestesugurile traditionale si arta care exista atat in Africa — teritoriul unde se desfasoara Regele Leu — dar si in atelierele Balmain din Paris.

Rousteing a trasat si alte paralele intre viata sa si aventurile fictive ale unui tanar leu care isi infrunta temerile, depaseste obstacolele si isi imbratiseaza adevarata identitate: “

Regele Leu este unul dintre cele mai indragite filme pentru copii din toate timpurile, si pe buna dreptate. Anul acesta implineste 30 de ani, iar pentru a marca aceasta ocazie, Disney a incheiat un parteneriat cu casa de moda franceza Balmain pentru o colectie in editie limitata inspirata de aceasta poveste fundamentala.

„Evident, Regele Leu” este despre Africa, asa ca m-am simtit ca o referinta la propriile mele origini. Este foarte important sa aratam puterea Africii, din trecut si in viitor.”, a spus Rousteing, care si-a descoperit originile somaleze si etiopiene in documentarul “Wonder Boy” din 2019 in care a pornit in cautarea parintilor sai naturali (a crescut cu parinti adoptivi).

Pentru colaborarea Disney, Balmain a colaborat cu trei talente emergente: pictorii sud-africani Nika Mtwana si Cassius Khumalo, plus artistul camerunez Enfant Précoce.

Colaborarea lui Mtwana cu Balmain opteaza pentru o abordare numita “afrofuturista”, reusind sa incorporeze o secventa din „Regele Leu” prin intermediul unei reflexii pe lentila ochelarilor de soare creati.

Campania de promovare a colectiei a fost filmata si fotografiata intr-un desert din apropierea Cape Town. Rousteing a fost intampinat ca un erou national de echipa locala de productie — 30 de fotomodele si zeci de tehnicieni — care s-a declarat mandra de faptul ca este “primul designer francez de culoare in industria luxului francez”, una dintre doamne spunandu-i “Nu uita ca esti iubit si ca locul tau este aici”.

Colectia celebreaza de fapt trei evenimente: 30 de ani de la lansarea primului lungmetraj, cele 6 luni ramase pana la debutul filmului “Lion King 2” dar si cele trei saptamani ramase pana la showul „Lion King In Concert”, care va avea loc pe 5 iulie la Royal Albert Hall din Londra.

Acest din urma eveniment va debuta cu un scurtmetraj regizat de Femi Oladigbolu si produs de Disney in colaborare cu Balmain. Filmat in diverse locuri din provincia Western Cape din Africa de Sud, acesta prezinta colectia „Lion King” in mijlocul frumusetii naturale a tarii.

In plus, televiziunea americana ABC va difuza un documentar special intitulat „On the Red Carpet Storytellers Spotlight: Disney’s ‘The Lion King’ x Balmain”, precum si un episod special din „Localish Unfiltered”. Primul va aparea pe Hulu, iar cel de-al doilea pe platformele ABC.

Rousteing a remarcat ca lansarea colectiei vine intr-un moment delicat in Franta, unde mai multi candidati la viitoarele alegeri anticipate de la sfarsitul acestei luni promit sa reduca imigratia.

Potrivit WWD, designerul a numit Franta o „tara incredibila, formata dintr-un amestec de rase, diversitate si incluziune. Sunt cetatean francez, dar sangele meu este evident african. Cred ca frumusetea Frantei este ca iti poti crea propria viata aici si poti face parte din tara, indiferent de unde iti provine sangele. Deci cred ca este un moment foarte important”.

Mai multe despre noul film Regele Leu puteti descoperi aici. „Mufasa: The Lion King” va avea premiera in cinematografe pe 20 decembrie, este de asteptat sa fie marele blockbuster al finalului de an.

Citește în continuare