Fotograful controversatelor campanii Benetton, Oliviero Toscani, a incetat din viata la 82 de ani. Cele mai spectaculoase campanii ale sale
E cel care a facut fotografia in care o calugarita si un preot se saruta, si pe cea a unui cal negru care se imperecheaza cu un altul alb. Si pe cea cu o femeie anorexica care isi expune suferinta.
Luni, 13 ianuarie, Oliviero Toscani, fotograful emblematic din spatele unora dintre cele mai celebre (si nu mai putin controversate) campanii ale marcii de imbracaminte Benetton, a murit.
Vestea a fost transmisa de familia fotografului Italian care a murit la 82 de ani dupa o lunga boala. In august anul trecut chiar el anuntate ca suferea de amiloidoza, o boala rara si incurabila care provoaca depozite de proteine insolubile in tesuturi si ca slabise 40 de kilograme intr-un an.
Originar din Milano, unde s-a nascut in 1942, Oliviero Toscani, fiul unui reporter, si-a facut un nume in lumea fotografiei prin numeroase campanii, in special pentru Crucea Rosie si Inaltul Comisariat al Natiunilor Unite pentru Refugiati, inainte de a se face remarcat prin munca sa pentru brandul de prêt-à-porter Benetton.
Fotograful a fost indepartat la inceputul lunii februarie 2020 de catre grup in urma comentariilor sale controversate cu privire la prabusirea podului Morandi – un incident tragic care a avut loc in 2018 langa Genova si a provocat moartea a 43 de persoane.
Toscani a colaborat cu Benetton timp de peste doua decenii, din 1982 pana in 2000. A realizat campanii controversate care abordau subiecte sociale sensibile, precum: rasismul, SIDA, razboiul, pedeapsa cu moartea
In afara colaborarii cu Benetton, Toscani a lucrat pentru alte branduri si organizatii si a abordat teme sociale prin proiecte artistice. A fotografiat pentru reviste de prestigiu precum Vogue, Harper’s Bazaar, Esquire si Stern.
Toscani a fondat La Fabrica, un centru de cercetare a comunicarii moderne, finantat de Benetton. Acest centru a fost o platforma pentru tineri artisti si creativi sa exploreze inovatii in comunicare.