In Statele Unite, un cap de manechin dotat cu camere video si un sistem audio performante ar putea fi, pe viitor, ochii si urechile spectatorilor care vor sa urmareasca un spectacol de opera
Orchestra Simfonica din Detroit are, mai nou, un coleg putin diferit. Este vorba despre Ted, un cap de manechin dotat cu microfoane si camere de luat vedere performante care poate transmite, la o calitate foarte buna, sunetul si imaginile captate in sala de spectacol, scrie The Washington Post. Un reporter al publicatiei americane “s-a jucat” cu manechinul. Datorita lui a putut vedea imagini din sala de spectacole, a privit in toate directiile – in sus, la stanga, in dreapta. Iar pe scena, in fata, i-a putut vedea pe 19 dintre membrii orchestrei, la repetitii.
Muzicienii Orchestrei Simfonice din Detroit repetau piesa “Stride” a compozitoarei britanice Anna Clyne, scrie The Whashington Post. Sotul sau, Jody Elff, inginer de sunet de meserie este cel care a creat capul de robot, vrand sa isi ajute sotia sa mentina legatura cu membrii orchestrei, in contextul pandemiei de coronavirus.
A cumparat capul de robot de pe internet, apoi a inceput sa lucreze la el si l-a dotat cu toate sistemele audio si video necesare, precum si cu cele care ii permit miscarea in stanga, dreapta, sus, jos.
De altfel, acum 10 ani, Jody Elff a infiintat o mica companie care gasea solutii pentru crearea de tehnologii de live streaming convenabile. Asa ca a avut un punct de pornire solid pentru a-l crea pe Ted. Jody Elff a castigat si un premiu Grammy in 2017, impreuna cu trupa Silk Road Ensemble pentru „Best World Music Album”.
“Imi place ideea ca dupa ce platesti un bilet de 6 dolari, poti merge oriunde in lume si sa traiesti experienta unui concert, la o calitate foarte buna un concert. Poti vinde toate cele 2000 de locuri dintr-o sala de concrete, dar cum ar fi sa poti permite accesul a inca 10.000 de spectatori virtuali?”, spune Jody Elff pentru The Post.
Peste tot in lume, oamenii din showbiz incearca sa gaseasca solutii pentru a reincepe spectacolele, pentru a aduce arta din nou in fata publicului.
In Japonia, pentru a aduce oamenii inapoi la spectacole, o companie de dans din Japonia a construit cabine individuale pentru spectactori. In jurul scenei au trasat un cerc, iar de-a lungul liniei au fost construite cusete in care poate intra o singura persoana. Spectatorii stau pe un scaun fara spatar si se uita printr-o deschizatura in panoul frontal. Acest panou frontal a fost construit in stilul unei usi, iar spatiul prin care privesc oamenii este spatiul prin care sunt introduse scrisorile.
Aici puteti citi mai multe despre solutia japonezilor.
In Romania, Teatrul din Sfantu Gheorghe a lansat spectacolul “Zbor deasupra unui cuib de cuci” in realitate virtuala. Este primul astfel de spectacol de pe scena romaneasca si printre primele din lume. Proiectul a continuat cu o productie de la Constanta.