Chanel a cumparat 100.000 de metri patrati de campuri de iasomie pentru a-si asigura productia de Chanel N°5 pe viitor. Florile sunt culese din acelasi loc de 100 de ani.
Casa de moda si beauty Chanel a cumparat 10 hectare noi de iasomie in sudul Frantei pentru a-si asigura productia de Chanel N°5 pentru anii urmatori. Solutia este una de precautie fata de campurile cu flori care dispar in ultimii ani din cauza schimbarilor climatice dar si din cauza numarului mare de oraseni care aleg sa se mute la tara, in special ca efect al pandemiei.
Cei 100.000 de metri patrati de campuri de iasomie se adauga altor 200.000 de metri patrati pe care brandul de lux le are in portofoliu. Florile sunt adunate in parteneriat cu o familie locala din apropierea orasului Grasse sub forma unui ritual desfasurat la finalul verii.
Chanel foloseste florile de iasomie din zona Grasse de 100 ani, de la crearea parfumului Chanel N°5, pentru ca au un miros unic. Regiunea de langa Pegomas a devenit un centrul al productiei de parfumuri florale inca din secolul al XVII-lea cand tabacarii locali au avut nevoie de miresme pentru produsele lor din piele, incercand sa scape de mirosul animalier mult prea pregnant.
Olivier Polge, care este parfumierul-sef al produselor Chanel inca din anul 2013, cand a preluat functia de la tatal sau, a declarat pentru Reuters ca „Am facut aceasta miscare pentru ca au fost vremuri in care a fost o adevarata amenintare iar productia de iasomie incepuse sa se mute in alte tari.„
Asa cum se poate vedea si in imaginile de mai jos, perioada de la finalul lunii august este una prolifica pentru culesul florilor de iasomie. Acest lucru se intampla in special la orele diminetii, inainte ca temperaturile zilnice sa-si atinga pragul de sus.
Cativa zeci de muncitori care sunt transportati pe campuri cu trenulete speciale, aduna zilnic florile care urmeaza sa fie folosite ca ingrediente cheie in formula de preparare a celui mai bine vandut parfum din lume: Chanel N°5.
Inca de la finalul anilor ’80, familia Mul din Grasse lucreaza in colaborare cu Chanel pentru a cultiva, ingriji si culege 5 tipuri de flori folosite in parfumurile comercializate in toata lumea. Afacerea s-a extins la inceputul anilor ’90 cand o multime de producatori locali au inceput sa-si vanda pamanturile din zona celor care doreau sa-si construiasca vile in apropiere de Nisa, Cannes si de riviera franceza.
Fabrice Bianchi, care conduce afacerea din partea familiei Mul, a povestit pentru Reuters ca productia lor nu a fost foarte grav afectata de pandemia Covid-19 deoarece lucratorii lor muncesc in aer liber.
Despre efectul pandemiei asupra meseriei de parfumier, Olivier Polge a spus ca a fost o provocare mare deoarece virusul lasa efecte pe termen lung iar o mare parte dintre cei care au fost infectati cu Covid-19 si-au pierdut simtul mirosului.
Pentru un parfumier, simtul mirosului este „obiectul muncii. Cu siguranta, a fost un an foarte straniu. Chiar daca eu sunt un „nas” (n.r. termen folosit in industria parfumeriei pentru cei care aleg mirosuri), am incercat, la fel ca toata lumea, sa nu ma imbolnavesc.”
O sticluta a parfumului Chanel N°5 este vanduta la fiecare 30 de secunde.
Chanel N°5 a fost primul parfum lansat de Gabrielle „Coco” Chanel in 1921. Coco Chanel a fost prima imagine a parfumului, aparand in reclama publicata de Harper’s Bazaar in 1937.
La varsta de doisprezece ani, Chanel a fost data in grija calugaritelor dupa ce mama sa a murit si, pentru urmatorii sase ani, a petrecut o adolescenta marcata de rigorile si disciplina orfelinatului manastirii Aubazine, fondata de cistercieni in secolul al XII-lea, in Nouvelle- Regiunea Aquitania din Franta centrala. Din primele zile de acolo, numarul cinci a avut asociatii puternice pentru ea. Acest numar smnifica intruchiparea pura a sensului sau mistic si cararile care o conduceau spre catedrala pentru rugaciunile zilnice care se infatisau in modele decorative circulare reprezentant numarul cinci.
Esenta Chanel N°5 a fost creata de faimosul parfumier francez Ernest Beaux, care i-a aratat lui Coco 6 mostre. Se spune ca cea aleasa de Coco a fost cea cu numarul 5, de altfel si numarul preferat al creatoarei.
A preferat sa nu atribuie parfumului un nume abstract, asa cum se obisnuia in acele vremuri, asa ca pe 05.05.1921 a lansat Chanel no. 5 – simbolul femeii emancipate, elegante si moderne.
„Pe o femeie, mirosul unei flori devine artificial. Nu vreau aroma de trandafiri sau crini“, spunea ea. Amestecand extracte de iasomie spaniola cu acetat de benzil, N°5 avea sa fie cel mai scump parfum din lume.
In prezent, Marion Cotillard este ambasadorul parfumului. La finalul anului trecut, actrita a filmat pentru o campanie in care danseaza sub coregrafia celui care a facut si dansul din “Chandelier”, videoclipul cantaretei Sia.
Parfumul are o istorie lunga in privinta ambasadorilor pe care ii alege, acestia trebuie sa aiba o prestanta, notorietate si o eleganta clasica, asemanatoare lui Coco Chanel.
Pe 5 mai 2009, cand Chanel no. 5 a implinit 89 de ani de la lansare, municipalitatea din New York a declarat aceasta zi Chanel no. 5 Day, iar o parte din Fifth Avenue a fost numit Avenue no. 5.
In 2012, Brad Pitt a devenit primul barbat din lume care a facut reclama celebrului parfum Chanel No. 5, in acel an produsul sarbatorind 91 de ani de la lansare.
Un an mai tarziu, Chanel a ales-o pe Marilyn Monroe ca reprezentanta intr-o campanie care prezinta imagini vechi insotite de o inregistrare audio a unui interviu din 1960 intre Georges Belmont, pe atunci redactorul Marie Claire, si Monroe, in care a dezvaluit ca nu purta altceva decat Chanel nr. 5. Gisele Bundchen a fost imaginea parfumului in 2014, iar Lily-Rose Depp a fost cel mai recent ambasator celebru al parfumului intre anii 2016–2019.