(video) In cadrul noului turneu, Coldplay are veste speciale pentru fanii cu deficiente de auz. Printr-o tehnologie inovatoare, acestia pot simti vibratiile muzicii direct pe piele.
Trupa Coldplay si-a inceput turneul mondial ‘Music of the Spheres” in Costa Rica unde si-au surprins fanii cu o initiativa laudabila: un sistem inovator prin care oamenii cu deficiente de auz se pot bucura de concerte lor, supranumite deseori „cele mai bune showuri din lume”.
Initial, experienta a fost disponibila fanilor din Costa Rica dar reactia pozitiva primita i-a indemnat pe membrii trupei britanice sa extinda initiativa pentru toate concertele ramase in turneul lor. In total, „Music of the Spheres Tour” are 63 de concerte in America de Nord, America Latina, America de Sud si Europa, ultimul spectacol este programat pentru 29 octombrie in Buenos Aires, Argentina.
Este al 8-lea turneu mondial Coldplay, fiind anuntat in luna octombrie a anului trecut pentru a promova materialul cu acelasi nume care marcheaza revenirea trupei dupa pandemie.
Recent, artistii au postat mai multe informatii despre modul in care cei vizati se pot bucura de aceasta experienta deosebita care subliniaza inca o data empatia pe care Chris Martin si colegii lui o au fata de public.
„Ne dorim ca showurile noastre live sa fie cat mai accesibile si incluzive. Pentru oaspetii nostri care sunt surzi sau au deficiente de auz, suntem mandri sa le punem la dispozitive Subpac-uri (veste cu bass incorporat), pe langa doi interpreti in limbajul semnelor care vor fi la fiecare spectacol. Daca vom veni in concert intr-un oras din zona ta si vrei sa vezi showul cu un interpret si cu Subpac-uri, te rugam sa ne scrii la [email protected]. De asemenea, te rugam sa ne scrii pe aceasta adresa de email daca ai si alte sugestii despre cum am putea sa facem spectacolele mult mai accesibile” – este mesajul Coldplay pentru a demara aceasta campanie la nivel global.
Oaspetii vizati sunt echipati atat cu vestele speciale care vibreaza, pentru a simti vibratiile sunetelor de pe scena, dar si cu o pereche de casti speciale care amplifica sunetele.
Propunerea Coldplay a atras atentia fanilor de pe retelele de socializare, in special pe TikTok unde imaginile de la concertul din Costa Rica au devenit virale. Este vorba despre o serie de filmari cu persoane cu deficiente de auz care dansau pe muzica Coldplay.
Tehnologia a fost pusa in practica inaintea pandemiei in Mexic, in cadrul unui concert sponsorizat de Corona. Mai jos puteti afla cum functioneaza sistemul inovator si cum ar putea schimba concertele live pe viitor.
Vestele Subpac au un aspect aparent obisnuit dar sunt echipate cu o tehnologie care transmite vibratiile muzicii prin bratari electronice purtate la glezne si incheieturi. Vibratiile se modifica in functie de ritmul muzicii si sunt percepute prin contactul cu pielea. Ulterior, vibratiile sunt transmise pana la structura osoasa si spre urechea interna a fiecarui purtator.
Fiecare vesta permite purtatorului sa creasca sau sa reduca intensitatea undelor transmise de muzica, ceea ce ajuta ca experienta sa fie mai placuta si mai personala. Datorita faptului ca pielea este organul cu cea mai mare suprafata din corpul uman, este si cel mai bun candidat pentru a obtine o perceptie mai buna a sunetului pentru cei cu deficiente.
In dezvoltarea acestei initiative au fost implicate si Fundatia CIE si Institutul Pedagogic pentru Probleme de Limbaj dar si alte grupuri care lucreaza in beneficiul persoanelor cu deficiente de auz. In plus, Chris Martin si-a surprins fanii cand a interpretat hitul „Something Just Like This” in limbajul semnelor pentru toti cei prezenti.
In 2018, David Eagleman, un cercetator in neurostiinta de la Stanford prevedea un viitor in care oameni ar putea dezvolta noi „simturi” utilizand tehnologia purtabila pentru a furniza informatii catre creier. La randul lui, a dezvoltat o vesta cu senzori care vibreaza si care ii ajuta pe cei cu deficiente de auz.
In 2011, Eagleman a inceput sa lucreze la prototipul „Versatile Extra-Sensory Transducer” – prescurtat VEST. Este un dispozitiv purtat in jurul trunchiului, cu 32 de motoare care vibreaza si care preia diverse tipuri de date si informatii in timp real: de la unde sonore pentru a ajuta persoanele cu deficiente de auz in timpul zborului cu avionul pana la comunicarea tendintelor de pe piata bursiera. Utilizatorii vestei pot invata sa asocieze anumite tipare ale vibratiilor cu anumite litere sau cuvinte, transformandu-se intr-un nou mod de comunicare complex.
Din cauza pandemiei, o mare parte din testele legate de evolutia tehnologica a dispozitivelor au fost stopate. Insa la momentul lansarii vestei sale, Eagleman declara ca perceperea datelor si informatiilor prin dispozitivul sau ar putea deveni o a doua natura: „este un lucru inconstient, exact in acelasi mod in care auzi.” Conform explicatiilor lui, creierul transforma stimulii in varfuri electrochimice si utilizeaza semnalele pentru a crea o reprezentare mentala a lumii iar VEST-ul produs de el ar face acelasi proces, transpunand informatiile in vibratii interpretabile, oferind purtatorului un „al saselea simt”.
Si pentru ca intreaga teorie a lui Eagleman suna ca un film stiintifico-fantastic, scenaristii serialului „Westworld” l-au angajat drept consilier stiintific deoarece creatiile sale au avut un impact asupra acestora. Prototipurile sale au aparut in mai multe episoade difuzate anterior. Mai jos puteti urmari un discurs tinut la TED despre tehnologia pe care o dezvolta.
Cu albumul anterior, „Everyday Life”, membrii trupei Coldplay au decis sa nu plece in turneu pana cand nu vor reusi sa gaseasca solutii pentru a-si desfasura activitatea concertistica intr-un mod cat mai ecologic fata de mediul inconjurator.
Astfel, cu noul turneu, trupa a lucrat in detaliu la un plan prin care fiecare aspect al turneului lor – de la transport la energia electrica utilizata in timpul spectacolelor, ambalaje sau paharele de apa sau bauturi racoritoare – poate avea un impact negativ cat mai redus asupra mediului inconjurator. Scopul este sa reduca la 50% emisiile de dioxid de carbon fata de turneul anterior, „A Head Full of Dreams Tour”.
Planul a fost dezvoltat alaturi de numerosi experti in probleme de mediu care au propus si implementat o serie de masuri inovatoare pentru a desfasura evenimentele intr-un mod sustenabil.
Una dintre solutii este parteneriatul cu BMW prin care a fost creata prima baterie mobila, reincarcabila care alimenteaza fiecare concert din cadrul turneului. In plus, scena pe care canta a fost construita dintr-o combinatie de materiale usoare, reutilizabile, cu emisii de carbon reduse, inclusiv bambus si otel reciclat.
Un alt aspect este promisiunea de a planta cate un copac pentru fiecare bilet vandut in cadrul turneului lor. S-a tinut cont de sustenabilitate inclusiv pentru efectele pirotehnice din timpul specacolului, fiind dezvoltate special pentru ei o serie de artificii si formule de explozibili realizate fara substante chimice daunatoare.
Confetti-ul utilizat in timpul showului este 100% biodegradabil iar celebrele bratari „xyloband”, care au fost introduse in timpul turneului „Mylo Xyloto” si care includ LED care lumineaza in diferite culori in functie de melodie, au fost realizata din materiale organice, compostabile.
Coldplay este cea mai bine vanduta trupa britanica a acestui secol, iar povestea ei incepe in 1996.
Coldplay a devenit nu doar una dintre cele mai celebre trupe rock din punct de vedere comercial, ci una dintre cele mai populare trupe indragite de participantii la concerte, datorita muzicii lor deosebite si a atitudinii hiper-concert, care se reflecta cu succes in fiecare show.
In ultimele spectacole, trupa a folosit efecte speciale cu lumini si sunete, inovatii tehnologice si moduri neobisnuite de a interactiona cu publicul.
De-a lungul timpului, Coldplay a castigat numeroase premii Grammy, devenind faimoasa odata cu lansarea single-ului Yellow. Lansat in 2008, albumul „Viva la Vida or Death and All His Friends” a fost premiat cu doua premii Grammy, pentru „Cel mai bun album rock al anului” si pentru „Cea mai buna formatie”. Tot din acest album face parte si hit-ul Viva la Vida care a primit premiul Grammy pentru „Cantecul anului 2008.” In acelasi an, la Q Awards, trupa britanica a castigat premiul pentru The Best Act in the World Today.
Trupa Coldplay a castigat sapte premii Grammy, opt premii Brit Awards si cinci NME Awards.
In anul 2011, Mylo Xyloto – cel de-al cincilea album de studio al trupei britanice, un album-concept despre dragoste – a depasit recordul celor mai vandute copii digitale ale unui album. Doar in prima saptamana, pe iTunes s-au vandut peste 500.000 de copii digitale. In total au fost vandute peste 20 milioane de copii digitale.