(foto, video) Acum in Romania. Primele tinute din colectia Mugler H&M, piesele sunt un omagiu adus designerului Thierry Mugler care a decedat anul trecut.
H&M a dezvaluit primele imagini si filmul campaniei „Mugler x H&M” care marcheaza revenirea brandului mass-market la colaborari cu designeri specializati in tinute couture, de lux.
Colectia a fost realizata de directorul de creatie al casei de moda Mugler, Casey Cadwallader, si include atat imbracaminte pentru femei, cat si pentru barbati dar si accesorii si va fi lansata in magazine selecte si online, pe site-ul H&M pe 11 mai 2023.
Colaborarea incapsuleaza esenta celor mai recente creatii ale brandului Mugler dar aduce si un omagiu designerului francez Manfred Thierry Mugler care a decedat in ianuarie 2022.
Thierry Mugler s-a remarcat printr-un stil indraznet, curajos, siluete puternice si iesite din tipare. A fost un designer care a militat pentru libertatea de exprimare si pentru glamour inca din 1973 cand a infiintat casa de moda care ii poarta numele. Inca din vremuri in care industria modei de lux era limitata femeilor silfide, Mugler sustinea ideea ca hainele ar trebui sa fie croite pentru toate formele corporale, sustinand in acelasi timp si fluiditatea genului uman.
Designerul american Casey Cadwallader s-a alaturat casei de moda in 2018, aducand un nou suflu brandului si producand o serie de piese vestimentare care au devenit usor recognoscibile pentru pasionatii de moda dupa ce au fost purtate de marile vedete de la Hollywood: Beyoncé, Dua Lipa, Doja Cat si Cardi B. In ultimii ani, majoritatea divelor pop au purtat costumele mulate ale lui Cadwallader, siluetele respective au fost recreate in colectia realizata in colaborare cu H&M.
Colectia, care va fi lansata in luna mai dupa un eveniment organizat in aprilie la New York, este impartita in diferite segmente.
Un prim segment este dedicat croiului impecabil care a devenit sinonim cu celebrele sacouri Mugler din anii ’80. Potrivit lui Cadwallader, „este o categorie iconica pentru Mugler, asa ca trebuia sa fie acolo. Aceasta sectiune include LBD-uri (little black dress), piese vestimentare separate si piese incrustate cu cristale. Apoi, exista sectiunea de moda berlineza, clubby, din piele care include blugii nude-illusion cu insertii spiralate de lycra.”
Un alt segment este dedicat costumelor care nu existau in conceptul initial al colectiei dar au fost o dorinta a echipei H&M. Cadwaller a declarat intr-un comunicat de presa ca „pana acum nu am vandut niciodata o piesa separata, ca body, sau doar ca top, asa ca este interesant sa il vindem pentru prima data in acest mod.”
Colectia va include si imbracaminte pentru barbati, printre elementele cheie se numara o jacheta fara rever si un hanorac cu fermoar si corset.
Discutiile pentru aceasta colaborare au inceput inainte de decesul lui Manfred Thierry Mugler, in ianuarie 2022.
Colectia uneste istoria casei de moda cu prezentul si viitorul acesteia, oferind diverse siluete devenite semnaturi ale brandului Mugler. In acest sens, au fost recreate o serie de piese iconice din arhiva Mugler.
Ann-Sofie Johansson, consilier de creatie la H&M, a declarat ca „suntem mandri sa celebram mostenirea lui Manfred Thierry Mugler prin aceasta colectie. Am fost cu totii onorati sa il cunoastem pe Manfred si e un sentiment deosebit ca a fost implicat in etapele initiale, impreuna cu Casey si cu casa Mugler. Casey a facut o treaba incredibila in a aduce un omagiu istoriei si arhivei, facand in acelasi timp ca aceasta colectie sa fie complet contemporana. Sub conducerea lui, Mugler a devenit una dintre cele mai inovatoare si mai interesante case de moda din peisajul modei de astazi.”
In timp ce H&M a avut grija ca piesele sa fie usor de replicat, fiind produse in sistemul mass-market si nu in cel couture in care lucreaza de obicei Mugler, Cadwallader a tinut la „detalii si calitatea fiecare piese care trebuiau sa fie exact asa cum le facem noi si am vrut sa pun in valoare energia Mugler, care a fost intotdeauna despre haine care permit eliberarea personala. In Mugler, poti fi atat de multe versiuni diferite ale sinelui.”
Pentru a ilustra spiritul colectiei si a celebra relatia lui Mugler cu muzica, scena si subculturile, campania este promovata printr-un videoclip muzical in care joaca artisti reprezentanti ale diferitelor comunitati nisate.
Astfel, Amaarae, Shygirl, Eartheater si Arca au colaborat cu producatorul Ashland Mines pentru a crea „imnul” campaniei Mugler x H&M, o versiune reinterpretata a hitului din 1998 al lui Stardust, „Music Sounds Better with You”. Videoclipul muzical include vedete – Jerry Hall si Connie Fleming -, artisti si prietenii ai brandului Mugler, fiind regizat de Torso si stilizat de Haley Wollens.
Colaborarea este un pas din viziunea foarte specifica a lui Cadwallader pentru brandul Mugler: ”Ideea mea despre Mugler a fost intotdeauna democratica iar aceasta a fost o modalitate de a arata clar ca intotdeauna a fost vorba de implicarea tuturor. Sunt, de asemenea, un mare fan al stratificarii, facand ceva care costa 10.000 de dolari si ceva care costa 50 de dolari. Cand incerci sa o trezesti pe „Frumoasa din Padurea Adormita”, este important sa tragi un foc de arma in aer. Asta este ceea ce am incercat sa fac. Unele lucruri sunt de nisa, altele sunt indraznete, si poate uneori prea indraznete, dar aceasta este modalitatea de a reincarca ADN-ul nostru.”