Culturi de plante destinate cosmeticelor, produse organice, oglinzi inteligente pentru un make up reusit
Industria cosmetica nu este limitata doar la make-up, care isi schimba tendintele de la sezon la sezon, ci de tot ce tine de aceasta industrie de la ingrijire pana la branduri inovatoare, despre care urmeaza sa mai auzim.
Din ce in ce mai multi producatori isi vor crea propriile culturi de plante pentru a pastra intacte proprietatile ingredientelor
Vorbim de culturi de plante, atent selectionate, ingrijite, super-fresh, care urmeaza sa fie presate la rece pentru a pastra intacte proprietatile ingredientelor active. Cumparatorii au devenit mai educati si mai constienti atunci cand aleg un produs, vor sa fie bine informati asupra provenintei si sustenabilitatii sale si nu mai sunt dispusi sa aleaga la intamplare. Marca bio Eighteen B lansata in martie 2019 a dezvoltat prima matase biodegradabila, vegana, care are proprietati regenerative si ajuta la imbunatatirea elasticitatii pielii. Astfel de produse sunt comercializate si la noi de brandul Cosmeticplant sau Bio oil.
Ca sa fie declarat un produs cosmetic „natural”, acesta trebuie sa contina minimum 15 % din ingrediente de origine naturala. In schimb, regula pentru a obtine certificarea unui produs BIO este ca 95% din ingrediente trebuie sa fie de origine naturala si trebuie sa fie obtinute din agriculturi certificate bioecologic.
Cosmetice produse pe baza tehnologiei vor fi alternativa a produselor organice
O alternativa a produselor organice sunt cele biocompatibile cultivate in laborator, fiind considerate solutii organice si durabile pentru pasionatii de cosmetice naturale. Un exemplu este peptide de melc regasita in produsele Smooth Player, o peptida care ofera netezire instantanee pielii si care imita veninul relaxant muscular al conotoxinei, unul dintre un grup de peptide neurotoxice izolate de veninul melcului conului marin. Este bio-proiectat intr-un laborator elvetian, pentru a recrea proprietatile toxinei, fara a risca daune pentru conul melcului sau mediul sau.
Ambalajele produselor cosmetice vor deveni biodegradabile si compostabile
Un proces inceput deja de marile companii cosmetice va continua si anul acesta. Compostarea este o metoda foarte eficienta pentru indepartarea ambalajelor prietenoase cu mediul. Ea ofera toate conditiile necesare unei descompuneri rapide. Daca acest procedeu se va raspandi pe scara larga, se vor diminua si dimensiunile gropilor de gunoi.
Fabricarea acestor bunuri presupune un consum redus de energie si poluare la cote foarte mici si diminuarea dependentei fata de resursele neregenerabile; in prezent, industria maselor plastice consuma cantitati enorme de petrol. Pentru tuburi si borcane 60% din plasticul traditional pe baza de petrol poate fi inlocuit cu materiale vegetale derivate din deseuri de trestie de zahar. De asemenea cernelurile utilizate pentru inscriptionarea cutiilor pot fi la randul lor de origine vegetala.
Companii cosmetice precum Kiehl’s au campanii care sustin aceasta miscare in dorinta de a determina consumatorii sa recicleze produsele achizitionate din magazinele lor, prin rasplatirea in urma reciclarii cu un nou produs. Ambalajele nepoluante sunt necesare companiilor pentru a ramane competitive intr-o lume aflata mereu in miscare.
Frumusetea personalizata va fi in continuare dezvoltata cu ajutorul tehnologiei
Noutatile in materie de beauty gadgeturi se vor axa si mai mult pe tehnologie. Consumatorii de frumusete vor sa exploreze o experienta captivanta, personalizata mixta, care imbina fizicul cu digitalul si care ii ajuta sa invete despre pielea/parul lor in moduri noi.
Un exemplu sunt lansarile lunii ianuarie din acest domeniu precum Opte, dispozitivul care foloseste o imprimanta care poate acoperi cu ajutorul serului hiperpigmentarea, pistruii sau orice tip de pete apar pe tenul vostru. Sau Perso, un dispozitiv care produce pe loc rujul sau fondul de ten in culoarea preferata. Oglinzile inteligente va vor spune, de asemenea, cum sa aplicati machiajul si va vor oferi sfaturi de ingrijire a pielii.