Noul film al lui Danny Boyle, 28 years later cu Cillian Murphy protagonist, este filmat integral iPhone-ul. In distributie mai sunt Jodie Comer, Aaron Taylor Johnson si Ralph Fiennes
Jodie Comer, Aaron Taylor Johnson si Ralph Fiennes vor juca in cel de-al treilea episod al aclamatei francize cu zombie a lui Danny Boyle, care a inceput cu 28 Days Later din 2002.
Primul film a avut loc la o luna dupa ce un virus zombie a provocat prabusirea civilizatiei in Marea Britanie, filmul concentrandu-se asupra curierului Jim (Cillian Murphy), care se trezeste din coma si este fortat sa se adapteze la realitatile noii sale lumi ciudate. Murphy este, de asemenea, setat sa se intoarca pentru cel mai recent film.
Proiectul s-a filmat in aceasta vara, iar revsita Wired a anuntat ca acesta a fost filmat in special pe un iPhone 15 adaptat. Filmul are un buget de 75 de milioane de dolari, ceea ce inseamna ca va deveni unul dintre cele mai mari filme create vreodata pe smartphone-uri.
Publicatia, citand surse anonime legate de film, a raportat ca iPhone 15 Pro Max adaptate au fost principalele camere folosite pentru a filma continuarea „28 Days Later”. Unele scene vor fi, de asemenea, filmate cu camere de actiune atasate la animale de ferma.
Filmul va fi lansat pe 20 iunie 2025 si va fi urmat de o continuare intitulata The Bone Temple, care este, de asemenea, filmata in prezent si regizata de Nia DaCosta.
Filmul lui Boyle din 2002 este considerat a fi un punct de cotitura pentru reinventarea moderna a filmelor cu zombi, definit de zombi agresivi care puteau sa alerge – o caracterizare care nu mai fusese vazuta pana atunci in filmele de gen.
Cillian Murphy a declarat anterior pentru The Independent ca ar juca in orice proiect viitor al lui Boyle.”As fi acolo intr-o clipa. Am facut doua filme cu el si mi-ar placea sa lucrez din nou cu ei. Desigur, sunt acolo”, a spus el.
In ultimele doua decenii, practica de a folosi telefoanele pentru a filma parti sau intregul film a devenit mai frecventa in industria filmelor documentare si independente.
Poate fi o modalitate de a reduce costurile, iar companiile de telefoane precum Apple pot profita de ocazie pentru a promova calitatea camerelor lor.
Filmul premiat al lui Sean Baker din 2015, „Tangerine”, a devenit imafinea reprezentativa pentru filmele filmate cu iPhone. Dar chiar inainte de asta, un documentar din 2012 numit „Searching for Sugar Man”, a fost partial filmat cu un iPhone si a castigat un Oscar.
Danny Boyle si Anthony Dod Mantle, care au fost regizorul si directorul de imagine al filmului „28 Days Later” si se intorc pentru continuarea acestuia, nu sunt straini de pionieratul noilor forme de filmare.
„28 Days Later” a fost unul dintre primele filme in care s-au folosit camere digitale.
Scena de deschidere a filmului, care prezinta o Londra pustie, a fost filmata cu ajutorul camerelor de filmat digitale, deoarece acestea erau mai usor de montat decat camerele de filmat mari si puteau bloca drumurile din orasul aglomerat doar pentru o perioada limitata.
„28 Days Later” a fost un succes urias – filmul a avut un buget de 8 milioane de dolari, dar a facut 84 de milioane de dolari la box office-ul global. Momentul de deschidere a devenit, de asemenea, o scena iconica.
La mai putin de un deceniu mai tarziu, camerele digitale au depasit camerele de filmat clasice la Hollywood.