Defilari de moda pe apa si in supermarket in primele zile de New York Fashion Week, sezonul toamna-iarna 2021/2022
New York Fashion Week, locul devenit podiumul principal de moda al anilor ’90 nu a disparut complet, s-a transformat si s-a adaptat pandemiei si consumatorilor modei de lux care si-au schimbat obiceiurile constant in ultimii ani. Sub conducerea lui Tom Ford, presedintele Consiliului Designerilor de Moda din America, evenimentul s-a transformat din „Saptamana Modei” in „Calendarul Colectiilor” si se desfasoara in intregime in mediul digital.
O parte dintre cei mai importanti designeri americani, Ralph Lauren, Marc Jacobs sau Calvin Klein, au decis sa se retraga din lista colectiilor prezentate in cadrul NYFW. Designerii ramasi in lista au lucrat intens in conditii de siguranta pentru a crea defilari de moda, scurtmetraje si prezentari neobisnuite pentru a expune colectiile de toamna iarna 2021-2022.
Unii au optat pentru sedinte foto pe fundal alb in timp ce altii s-au intrecut in experiente vizuale, doua dintre acestea le puteti descoperi mai jos.
Maisie Wilen a folosit apa ca simbol al calmului si al serenitatii pentru a reda confortul absolut: pantaloni de pijama, trening si tricouri rupte de casa.
In timp ce designerii de la Paris Fashion Week folosesc moda ca o evadare din realitatea dura a ultimelor 12 luni, americanii sunt mult mai practici si orientati spre capitalism. Colectia Maisie Wilen a fost gandita cu un aspect atat de relaxat si de sportiv incat piesele vestimentare par cumparate dintr-un magazin second hand.
Pe numele real Maisie Schloss, artista a lansat a patra colectie consecutiva in cadrul Saptamanii Modei de la New York printr-o defilare transmisa in mediul virtual. Fiind deja o cunoscatoare a strategiilor de marketing indreptate spre publicul foarte tanar prin folosirea TikTok-ului ca mediu principal de promovare, designerul a devenit cunoscut pentru imprimeurile psihedelice, taieturi asimetrice si rochii stramte si mulate pe corp.
Pe de o parte, noua colectie este un tribut adus anilor ’90 prin folosirea colantilor multicolori, a tricourilor din plasa si a nuantelor de pastel si neon folosite pe rochii, hanorace si salopete de lycra. Imprimeurile au fost inspirate din petrecerile rave ale anilor ’70 si au fost completate de un decor retro dominat de tema marina menit sa redea ideile de liniste, calm si stabilitate.
Modelele au mers prin apa incaltate in sandalele decupate cu curele specifice anilor ’90. O parte din rochiile cu imprimeuri florale au inclus coduri QR expuse la exterior. Pot fi scanate pentru a afla mai multe informatii despre piesa vestimentara respectiva.
Jason Wu si-a transpus obiceiurile dezvoltate in perioada izolarii intr-o defilare desfasurata intr-un supermarket. Dupa prezentare, mancarea folosita ca decor a fost donata celor nevoiasi.
In timpul lockdown-ul din primavara trecuta, Jason Wu, ca majoritatea artistilor din intreaga lume, s-a trezit inchis in interiorul casei. A dezvoltat o pasiune pentru gatit si a documentat retetele preferate pe contul de Instagram „MrWuEats”.
Designerul a lasat atmosfera din izolare sa inspire noua colectie care este mult mai relaxata decat tinutele prezentate anterior in cadrul New York Fashion Week. Defilarea a avut loc in „Magazinul General al Domnului Wu”, un spatiu de pe Broadway care a fost decorat in stilul anilor ’50 cu fructe, legume si produse proaspete de bacanie.
Wu care provine din parinti canadieni si taiwanezi, a declarat ca „bucuria pe care am experimentat-o in timpul gatitutlui si timpul petrecut cu cei dragi mi-a dat speranta sa ma bucur de momentele care conteaza. Defilarea ma reprezinta nu numai pe mine ca designer, dar ca si om.„
Ingredientele comestibile folosite au fost donate asociatiei caritabile City Harvest din New York care le-a distribuit mai departe celor nevoiasi.
Laitmovul colectiei a fost sticla de Coca-Cola care s-a regasit atat pe imprimeul unor rochii dar si in decorul defilarii.
Pana in toamna viitoare, puteti descoperi tendintele primaverii care va incepe in curand.