Designerul Thom Browne castiga procesul impotriva adidas pentru randurile de dungi. Conflictul dureaza de cel putin 15 ani, cand designerul a inceput sa foloseasca dungile ca element distinctiv
Brandul adidas a mai pierdut un proces in instanta pentru care a incercat sa opreasca un designer sa foloseasca un model cu patru dungi, asemanatoare cu dungile deja consacrate ale sale, noteaza BBC.
Designerul de lux Thom Browne a creat o noua colectie unde a folosit patru dungi pe produsele sale, iar adidas a sustinut ca sunt prea asemanatoare cu cele trei dungi ale sale. La proces, designerul a sustinut ca este putin probabil ca cei care ii achizitioneaza produsele sa confunde cele doua marci, argumentele fiind pretul si numarul diferit de dungi.
Un alt argument al echipei de avocati a lui Thom Browne a fost ca acesta se lupta cu o corporatie gigantica, care impiedica designerii sa isi dezvolte creativ produsele, dungile in cauza fiind un element destul de comun.
Presa internationala noteaza ca adidas intentiona sa ceara daune de peste 7,8 milioane de dolari, dar juratii din New York au dat castig de cauza lui Browne.
Cele doua entitati nu sunt la prima intalnire la judecatorie. In 2007, adidas a mai intentat un proces impotriva lui Thom Browne care folosea un design cu trei dungi pe jachete.
La momentul respectiv, Browne a fost de acord sa nu le mai foloseasca si a adaugat o a patra dunga. Desi este un brand de lux, designerul s-a extins in ultimul timp cu imbracaminte sport.
In 2019, cele trei dungi paralele nu au mai fost recunoscute nici la nivel european drept marca inregistrata a companiei adidas. Tribunalul Uniunii Europene a decis ca marca nu are un caracter distinctiv si in consecinta nu poate beneficia de o protectie judiciara.
Compania adidas a fost creata in Germania in anul 1924 de catre fratii Adolf si Rudolf Desslerow, sub numele de Gebrüder Dassler Schuhfabrik. La scurt timp dupa, numele a fost schimbat in adidas – diminutiv derivat din numele si prenumele fondatorului – Adolf (Adi) Desslerow (Das).
Acestia sunt cei care au inventat ghetele cu crampoane, care le ofereau sportivilor aderenta pe orice tip de teren. Prima campanie globala a Adidas a fost in anul 1936 cand a avut loc Olimpiada de la Berlin, iar numele Dassler a devenit cunoscut la nivel mondial. Cei doi l-au convins pe americanul Jesse Owens sa poarte pantofii de sport Dassler la probele de alergat. Sportivul a castigat patru medalii de aur, iar toti comentatorii au vorbit despre pantofii revolutionari care l-au ajutat.
Fiind format din trei dungi paralele, logo-ul adidas simbolizeaza un munte, precum obiectivele sportivilor ce trebuie indeplinite, principala lor linie de productie fiind adresata sportivilor de performanta, ulterior devenind un brand de fashion.