Skip to content

Proiectul Destinatia Anului in Romania lanseaza editia a treia. Inscrierile sunt pana pe 28 februarie.

Ajuns la a treia editie, proiectul Destinatia Anului® anunta o noua serie de nominalizari pentru destinatii care pot deveni branduri turistice puternice.. Inscrierile sunt pana pe 28 februarie.

Destinatia Anului® foloseste cea mai ampla platforma media integrata (TV, digital si social media) pentru a aduce in atentia romanilor destinatiile cele mai spectaculoase din Romania.

Platforma www.destinatiaanului.ro si PrimaTV adreseaza tuturor romanilor un indemn simplu: “Hai sa ne cunoastem tara” si ii invita sa nominalizeze cele mai frumoase destinatii din Romania pe www.destinatiaanului.ro. Iar managerilor de destinatie, fie ca sunt localitati, regiuni sau atractii turistice, le este lansata invitatia de a intra in Clubul Destinatia Anului pentru a dezvolta impreuna branduri turistice din ce in ce mai puternice.

La editia 2023 au fost introduse mai multe categorii de premii pentru localitati si regiuni, dar si pentru operatori turistici.

Destinatiile turistice din Romania se pot inscrie in urmatoarele categorii pentru localitati sau regiuni – Orase care inspira, Taramuri cu istorie si traditie, Comori naturale, Statiuni turisice; iar pentru operatorii turistici sunt categoriile – Parcuri de Distractii si Aventura, Atractii cultural-educative, Resorturi Boutique, Experiente gastronomice.

In plus, pe langa juriu si voturile publicului, o parte importanta din punctaj va fi stabilita pe baza unei cercetari sociologice reprezentative statistic pentru romanii care calatoresc.

3000 de romani vor participa la cel mai mare studiu sociologic dedicat turismului intern din ultimii 10 ani in Cercetarea Destinatia Anului. Studiul va fi efectuat de AHA Moments, membra ESOMAR si una din cele mai importante agentii de cercetare de marketing independente din Romania. Un avantaj major al acestui studiu este dat de informatiile pe care fiecare destinatie participanta le poate obtine despre sine, dar si despre perceptiile si atitudinile romanilor in legatura cu turismul.

De la aceasta editie a fost creat si Clubul Destinatia Anului unde vor fi impreuna cele mai importante destinatii turistice din Romania, fie ca sunt localitati, regiuni sau operatori turistici, pe care clubul le va sustine in eforturile lor de afirmare.

Cei care fac parte din club beneficiaza de promovare TV & online, dar si acces la know-how la informatii utile si date-cheie despre turismul romanesc, precum si acces la rezultatele Cercetarii Destinatia Anului.

Mai multe detalii despre campanie in Regulamentul campaniei, pot fi accesate pe www.destinatiaanului.ro.

In 2022 competitia Destinatia Anului a continuat sa creasca intr-un ritm accelerat:

  • 20 000 de romani au nominalizat peste 150 de destinatii preferate din tara.
  • 100 000 de romani au votat una din destinatiile finaliste.
  • Competitia a generat peste 20 milioane vizualizari pe paginile proprii, in paginile influencerilor specializati de turism, in sute de materiale de presa si ipe bannere ale partenerilor media. Impactul competitiei in Social Media a fost de 4x mai puternic decat in  anul precedent.
  • Cele 8 emisiuni PrimaTV dedicate vizitarii destinatiilor au avut un share mediu de 1,7%.
  • Toate finalistele editiei 2022 au beneficiat de promovare internationala prin parteneriat cu pagini de limba germana si prezenta in cadrul targurilor internationale de turism prin intermediul Catalogului Destinatia Anului.
  • Competitia a primit recunoasterea Ministerului Antreprenoriatului si Turismului si a Aliantei Pentru Turism ca vehicul major de promovare a excelentei in turismul intern.

Citește în continuare