Dior devine designerul oficial al jucatorilor echipei de fotbal Paris Saint-Germain. In ultimii ani, mai multe case de moda de lux au luat fotbalisti-vedeta drept ambasadori.
Clubul sportiv Paris Saint-Germain a anuntat o colaborare pe 2 ani cu Dior, brandul de lux fiind descris drept „croitor oficial” al jucatorilor pentru urmatoarele doua sezoane. Pe de o parte, anuntul este important deoarece este prima data cand casa de moda Dior se asociaza cu un club sportiv iar tendinta colaborarii brandurilor de moda cu fotbalistii se contureaza drept una din principalele strategii de marketing ale viitorului. In acelasi timp, colaborarea se aplica strict pe partea de costume si haine de strada, nu si pe uniforme, iar Kim Jones, directorul artistic Dior pentru colectiile masculine a dezvoltat o serie de tinute unice pentru fiecare dintre fotbalistii-vedeta ai clubului.
In prima imagine care promoveaza colaborarea Dior – Paris Saint-Germain apar Gianluigi Donnarumma, Neymar Jr., Marco Verratti, Abdou Diallo, Leandro Paredes si Sergio Ramos, fiecare in costum negru, purtat cu o camasa alba si cravata neagra.
Tinutele sunt accesorizate cu pantofi eleganti care au branturile iesite in relief cu o pelicula argintie si includ numarul de tricou al fiecarui jucator.
Colectia creata de Kim Jones include nuante de negru si bleumarin, intr-un ton special conceput pentru echipa Paris Saint-Germain. Pentru hainele de strada, a realizat o jacheta de tip Harrington, un pulover si un tricou, ambele tricotate si brodate cu simbolul clubului si initialele „CD Icon”. Pentru incaltaminte, au fost creati o serie de pantofi sport de tip Derby Dior Explorer, din pielea neagra, punctati cu sigla Dior Oblique.
Pe partea de accesorii, Dior a regandit geanta Saddle din piele de vitel vopsita in negru, o cravata din jacquard cu sigla Paris Saint-Germain, un fular-esarfa din casmir si o curea reversibila – neagra sau bleumarin.
Mai jos puteti urmari jucatorii PSG la probele de costum si la sedinta foto care promoveaza noua colaborare.
Inaintea celor de Dior, jucatorii erau imbracati de brandul Hugo Boss. Reprezentantii clubului au declarat ca isi doresc sa creeze tot mai multe oportunitati de parteneriate pe partea de moda si lifestyle iar rezultatele lor in privinta influentei digitale sunt de mare ajutor.
Pe langa faptul ca este una dintre cele mai de succes si cunoscute echipe din lume – a castigat 27 de trofee in 10 ani si 43 de premii de la fondarea clubului in 1970 – echipa a atras numerosi jucatori-vedeta precum Ronaldinho, David Beckham, Zlatan Ibrahimovic si mai recent, Lionel Messi, Neymar Jr. si Kylian Mbappé. Pe retelele de socializare, echipa are peste 140 de milioane de fani si are birouri deschise in Doha, Shanghai si Singapore.
In ultimii ani, marile case de moda de lux europene si americane au devenit to mai interesate sa ii imbrace pe cei mai mari jucatori din lume, atat din fotbal dar si din alte sporturi populare.
Prezenta lui Leo Messi pare sa fie un magnet pentru astfel de colaborari desi comunicatul de presa remis de Dior specifica faptul ca fotbalistul nu era anuntat ca fiind parte din echipe PSG cand a fost incheiat contractul pentru noua colaborare. In schimb, popularitatea jucatorului l-a atras pe unul dintre cei mai apreciati designeri ai momentului – Thom Browne – sa ii imbrace pe jucatorii de la fostul sau club, FC Barcelona.
La inceputul acestui an, Vogue Business a publicat un dosar dedicat influentei pe care fotbalistii au inceput sa o dobandeasca in randul publicului de pe retelele de socializare, mai mult decat asa-numitii „influenceri”. O parte dintre jucatorii deveniti vedete au devenit personalitati mentionate constant in lumea divertismentului iar brandurile de moda au profitat de popularitatea lor pentru a se adresa unui nou public.
Un exemplu tot din Europa este casa de moda Valentino care a lucrat cu Memphis Depay, capitanul echipei din Lyon si jucator in echipa nationalei olandeze, care a creat continut pentru retelele de socializare ale brandului vreme de o saptamana.
In Marea Britanie, Burberry a lansat un parteneriat filantropic cu Marcus Rashford, jucator de la Manchester United pentru a sprijini organizatiile caritabile adresate tinerilor. In anuntul campaniei, Rashford purta o capa Burberry care sublinia efortul comun realizat in lupta impotriva saraciei.
Brandul spaniol Loewe s-a indreptat spre publicul american cand a semnat un contract cu Megan Rapinoe, capitanul echipei de fotbal pentru femei al nationalei SUA. Rapinoe a realizat o sedinta foto si o campanie in care a vorbit despre schimbarile personale dar si schimbarile din lume.
Inaintea pandemiei, Virgil Abloh, directorul de creatie Louis Vuitton, l-a selectat pe fotbalistul Héctor Bellerínpentru a defila in cadrul prezentarii colectiei de primavara-vara 2020.
Analistii care au contribuit la un raport publicat de HighsNobiety considera ca publicul tintit este cel tanar, intre 13 si 35 de ani. Este un public care idolatrizeaza sau admira cu multa pasiune jucatorii de fotbal si chiar daca nu isi permit sa cumpere, ar putea deveni clienti ai brandurilor de lux mai tarziu in viata.
Cel mai cunoscut caz al influentei sportivilor in lumea modei este cel al NBA-ului si al pantofilor sport purtati de Michael Jordan.
Succesul lui Michael Jordan in anii ’80 – ’90 a fost un factor cheie in transformarea baschetului intr-un fenomen mondial. Stilul lui a influentat moda anilor ’90 si a deschis piata colectionarilor de sneakersi prin editiile limitate lansate alaturi de Nike.
Primele colectii Nike dedicate lui Jordan, supranumit „Air Jordan” pentru stilul de joc iesit de comun, au devenit populare dupa ce au fost interzise de NBA. Designul pantofilor contrazicea normele de uniformitate ale campionatului de baschet american iar compania Nike a fost nevoita sa se alinieze cu reglementarile NBA. In acelasi timp, s-a folosit de scandal pentru a crea o campanie cu mesajul: „chiar daca NBA-ul i-a dat afara din joc, tu ai voie sa ii porti”.