Dior lanseaza un documentar despre parfumierul François Demachy. Premiera a fost promovata cu sticle de sampanie si carti Odorama.
In ultimii doi ani, regizorii Clement Beauvais si Arthur de Kersauson l-au urmarit pe François Demachy pentru un documentar menit sa promoveze traditia si povestea olfactiva ale casei de moda Dior.
Documentarul „Nose” (Nasul) va fi lansat pe 22 februarie pe platformele de streaming Apple TV, Amazon Prime Video si Google Play.
Adaptat la conditiile pandemiei, evenimentul de lansare al documentarului „Nose” a avut loc in mediul virtual si a fost gazduit de Brad Goreski, unul dintre cei mai cunoscuti stilisti si jurnalisti de moda si divertisment din SUA.
Pentru premiera virtuala, invitatii au primit cate o sticla de sampanie, o sticluta de parfum Miss Dior si carti Odorama prin care sa poata descoperi o parte din locurile prin care a calatorit Francois Demachy in timp ce a creat parfumurile Dior.
Cartile Odorama sunt strans legate de anumite momente specifice din filmul documentar: cand Demachy ajunge pe plantatiile de patchouli, invitatilor le era recomandat sa miroasa felicitarea din Indonezia, cand se vorbea despre livezile de lamai, aveau la dispozitie o carte din Italia. Astfel, experienta vizionarii se transforma intr-una multisenzoriala care include partea olfactiva.
Realizatorii documentarului l-au urmarit pe Demachy in calatoriile sale prin 14 tari in care a ajuns pe parcursul a doi ani. Printre acestea, se numara un week-end petrecut la Festivalul de la Cannes alaturi de Natalie Portman si Virginie Ledoyen.
„Nose” ofera o perspectiva unica asupra meseriei de parfumier prin viziunea lui Francois Demachy care lucreaza pentru Christian Dior din 2006. Filmul are 70 de minute si il arata pe maestrul parfumier cum calatoreste intre Paris, Tokyo sau Sri Lanka pentru a reinventa cele mai cunoscute mirosuri ale brandului: „J’Adore”, „Miss Dior”, „Sauvage”.
Intr-un interviu acordat publicatiei WWD, Demachy a spus ca „parfumul este in mare parte emotie. Am vrut ca filmul sa reprezinte acea emotie.”
Cei doi regizori l-au insotit timp de doi ani in intalnirile pe care le-a avut cu diferiti producatori de ingrediente si esente pentru parfumuri din intreaga lume.
Unul dintre telurile documentarului este de a expune modul in care un parfum este creat de o echipa uriasa de oameni, nu doar de o singura persoana: „e un lant intreg care incepe cu fermierii, cu transformarea, modificarea ingredientelor si pana la rezultatul final. Fara acesti oameni despre care se vorbeste prea rar, parfumul nu ar exista.”
Pe langa calatoriile in mijlocul plantatiilor de plante folosite in esentele de parfum, „Nose” ofera acces si in birourile si laboratoarele Dior din Sudul Frantei – Les Fontaines Parfumees in Grasse – unde sunt testate noile creatii.
Printre invitatii la premiera virtuala a documentarului „Nose” s-au numarat Nina Dobrev, Rashida Jones, trupa Haim, Thomasin McKenzie, Jaime King, Camilla Belle, Derek Blasberg si Mia Moretti.
In ultimele luni, Dior s-a concentrat pe continut video de calitate prin care sa reintroduca noi laturi ale casei de moda si de parfumuri. Recent au fost lansate campaniile Haute Couture si Ready to Wear prin scurtmetraje inspirate de tablourile baroce sau Rococo.