Skip to content

Dolce & Gabbana lanseaza Fefé, primul parfum pentru catei al brandului. Este inspirat de patrupedul lui Domenico Dolce, co-fondatorul casei de moda italiene.

Dolce & Gabbana a lansat Fefé, primul sau parfum pentru catei. Este inspirat de iubirea pe care co-fondatorul casei de moda, Domenico Dolce, i-o poarta animalului sau de companie.

Parfumul isi propune sa adauge “o nota de lux rutinei de ingrijire a lui Fido”, patrupedul lui Dolce. 

Este vandut la pretul de 99 de euro si are note de Ylang Ylang, mosc si lemn de santal.

Parfumul este conceput special pentru catei, de aceea nu include alcool si vine cu o serie de recomandari in ceea ce priveste aplicarea lui. Lichidul trebuie aplicat fie cu mana, fie cu perie, incepand de la mijlocul trunchiului si mergand spre coada. Proprietarii de animale sunt sfatuiti sa evite zona nasului atunci cand stropesc direct.

Lansat initial in Europa si SUA, cu planuri pentru o distributie la nivel mondial, Fefé vine ambalat intr-o sticla eleganta din sticla lacuita. Recipientul are un capac metalic rosu, decorat cu emblema unei labute canine, elementul fiind placat cu aur de 24 de carate.

Ca un bonus suplimentar, fiecare achizitie include o zgarda exclusiva pentru caini cu eticheta Dolce & Gabbana.

Casa de moda a luat masuri pentru a asigura siguranta parfumului Fefé, obtinand certificarea Safe Pet Cosmetics si aprobarea unor asociatii de medici veterinari. Potrivit companiei, 90% dintre testeri au raportat ca mirosul a durat pe tot parcursul zilei.

Cu toate acestea, exista deja asociatii care isi exprima ingrijorarea cu privire la posibilul impactul al parfumurilor artificiale asupra experientelor senzoriale ale cainilor.

Intr-o declaratie oferita The Guardian, un purtator de cuvant al organizatiei Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals (RSPCA) a explicat ca mirosurile puternice pot deruta cateii si le pot afecta capacitatea de a comunica si de a naviga in lumea lor, deoarece se bazeaza foarte mult pe simtul olfactiv pentru orientare. 

In plus, inclinatia proprietarilor de animale de a antropomorfiza animalele de companie si de a folosi produse concepute initial pentru oameni ar putea sa nu fie in interesul lor, a avertizat RSPCA.

Astfel, este bine de luat in considerare atat ideea simpatica Dolce & Gabbana dar si recomandarile specialistilor cu privire la protejarea propriului animal de companie.

Parfumul este disponibil aici.

Parfumurile pentru caini nu sunt o noutate, dar incursiunea unei case de moda de lux este o premiera. 

Conform unui raport Bloomberg Intelligence din 2023, se preconizeaza ca, pana in 2030, industria animalelor de companie – care include, printre altele, ingrijirea veterinara, hrana si produsele farmaceutice pentru animale – va creste la 500 de miliarde de dolari, fata de 320 de miliarde de dolari in prezent.

Diana Rosero-Pena, analista Bloomberg si coautoare a raportului, a declarat: „Asistam la o crestere profunda a cheltuielilor consumatorilor pentru animalele de companie si ne asteptam sa vedem ca acest lucru va continua pana in 2030. Consumatorii sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru articolele destinate animalelor lor de companie.”

In 2007, magazinul londonez de lux Harrods a introdus un parfum pentru caini numit Sexy Beast. In februarie 2022, Regina Elisabeta a II-a a lansat apa de colonie pentru caini Happy Hounds, sub blazonul domeniului regal Sandringham. Ulterior, retailerul britanic Space NK a inceput sa comercializeze un spray pentru caini cu „note de varf crocante” iar lantul de magazine Kiehl’s, detinut de L’Oréal, vinde un spritz pentru blana patrupezilor.

Incursiunea caselor de moda de lux in rasfatul animalelor de companie nu este o noutate. In ultimii ani, mai multe branduri cunoscute au lansat intregi colectii dedicate cainilor si pisicilor.

Citește în continuare