Skip to content

Donatella Versace se retrage ca director de creatie Versace, va fi inlocuita de Dario Vitale. Dupa 47, de ani, familia Versace nu mai face parte din echipa brandului.

Donatella Versace, una dintre cele mai influente figuri din industria modei, se retrage din functia de director creativ al casei Versace. Anuntul a confirmat zvonurile care circulau inca de la prezentarea colectiei toamna-iarna 2025, desfasurata la Milano la inceputul acestei luni. 

Locul ei va fi preluat de Dario Vitale, fostul director de design al casei italiene Miu Miu, marcand o schimbare istorica pentru brandul fondat de Gianni Versace in 1978.

Donatella Versace va deveni ambasador al brandului.

Donatella Versace pe 2 martie 2025 la Vanity Fair Oscar Party

Desi se retrage din functia de director creativ, Donatella Versace nu se va indeparta complet de casa pe care a condus-o timp de peste doua decenii. Ea va deveni „chief brand ambassador”, va continua sa participe la evenimente importante, sa sprijine proiectele filantropice si, cel mai probabil, sa ramana o prezenta constanta la show-urile de moda ale casei.

„A fost cea mai mare onoare a vietii mele sa duc mai departe mostenirea fratelui meu Gianni. El a fost adevaratul geniu, dar sper ca am reusit sa ii pastrez spiritul si tenacitatea”, a declarat Donatella intr-un comunicat oficial.

Noul director de creatie, Dario Vitale, nu este un nume cunoscut publicului larg, dar in industria modei este considerat un talent remarcabil. S-a alaturat casei Miu Miu in 2010 si a avansat rapid, devenind director de design al colectiilor de prêt-à-porter si responsabil de imaginea brandului.  A reusit sa creasca vanzarile cu 93% in decurs de 12 luni, Miu Miu devenind anul trecut unul dintre cele mai cool branduri in randul tinerilor.

In varsta de 41 de ani, Vitale devine primul designer din istoria de 47 de ani a brandului Versace care nu face parte din familia care a fondat casa de moda.

Show-urile Donatellei au fost mereu spectaculoase, acompaniate de coloane sonore puternice si avand pe podium cele mai mari supermodele ale lumii. 

Donatella a preluat fraiele atelierelor Versance la scurt timp dupa asasinarea tragica a fratelui sau Gianni in 1997. Sub conducerea ei, brandul a ramas un jucator de top in industria modei, colaborand cu cele mai mari nume ale momentului: Madonna, Beyonce, Jennifer Lopez si Dua Lipa. Una dintre cele mai emblematice creatii ale sale este rochia verde cu decolteu adanc si imprimeu vegetal, purtata de Jennifer Lopez la premiile Grammy din 2000, tinuta care a dus la crearea platformei Google Images.

Unul dintre cele mai memorabile momente a fost defilarea colectiei primavara-vara 2018, dedicata lui Gianni Versace, cand Carla Bruni, Claudia Schiffer, Naomi Campbell, Cindy Crawford si Helena Christensen au pasit impreuna pe podium, reamintind de istorica brandului din anii 1990 cand era cel mai cool de pe piata.

Aceasta schimbare vine la sapte ani dupa ce familia Versace a vandut pachetul majoritar de actiuni al afacerii, impreuna cu 20% detinute de Blackstone, catre grupul american Capri Holdings, pentru suma de 1,83 miliarde de euro. Donatella a ramas la conducerea creativa conform contractului, insa acum, retragerea sa alimenteaza speculatiile ca brandul Versace ar putea fi scos la vanzare. Grupul Capri, care detine si Michael Kors si Jimmy Choo, se afla sub presiuni financiare, mai ales dupa esecul unei fuziuni de 8,5 miliarde de dolari cu Tapestry. Se zvoneste ca printre potentialii cumparatori ai Versace s-ar afla Prada Group.

Ca majoritatea afacerilor italiene, Versace este un brand cladit pe legaturile de familie.

Gianni Versace a fondat casa de moda in 1978, dupa ce a lucrat pentru branduri italiene precum Callaghan si Genny. Fratele sau, Santo, a devenit CEO, iar Donatella a fost alaturi de el inca de la inceput, nu doar ca sora si muza, ci si ca designer. In anii ‘80, ea a avut un rol esential in achizitionarea palatului de pe Via Gesù din Milano, devenit simbolul Versace.

Dupa moartea lui Gianni in 1997, Donatella a fost nevoita sa preia conducerea creativa intr-un moment greu pentru familia ei. Fiica sa, Allegra Versace Beck, a mostenit 50% din companie, iar Santo 30%. Donatella si-a pastrat 20% din actiuni. 

In anii 2000, cand afacerea s-a confruntat cu datorii uriase, Donatella a trecut printr-o lupta personala cu dependenta de droguri. Cu toate acestea, a reusit sa revitalizeze brandul, transformandu-l intr-un simbol al luxului opulent, extravagant.

Dincolo de influenta in industria modei, Donatella a devenit si un simbol al independentei si fortei feminine. A sustinut drepturile comunitatii LGBT+, a interzis blana in creatiile Versace si a ramas un personaj excentric si carismatic. „Dorm in congelator in fiecare noapte”, glumea intr-un interviu despre ritualul sau de frumusete.

Citește în continuare