Dr Martens si The MET lanseaza o colectie de pantofi si accesorii cu lucrarile lui Hokusai. Cea mai cunoscuta lucrare a artistului, „Marele val de la Kanagawa” poate fi purtata
Incaltamintea Dr Martens serveste drept panza pentru o alta colectie atemporala: lucrarile semnate de artistul japonez Katsushika Hokusai din colectia „Thirty-six Views of Mount Fuji”sunt replicate pe ghete si accesorii.
„The Thirty-Six Views of Mount Fuji” este una dintre primele serii dedicate in intregime peisajului, dar produse in format mare, ceea ce a lucrat Hokusai fiind considerat revolutionar pentru pictura vremii. Cu toate acestea, chiar daca Muntele Fuji este elementul principal al seriei, acesta nu este scopul sau esential. Tema principala care reiese din aceste lucrari este mai degraba ilustratia relatiei dintre om si natura.
O parte dintre lucrarile cuprinse in „The Thirty-Six Views of Mount Fuji” se afla in colectia permanenta a Muzeului Metropolitan de Arta din New York (The MET), inclusiv cea mai cunoscuta lucrare a artistului Ukiyo-e, din 1831, „Marele val de la Kanagawa” care continua sa fascineze vizitatorii si iubitorii de arta.
In colectia brandului au ajuns si reinterpretari ale lucrarilor „Fuji from Gotenyama at Shinagawa on the Tōkaidō”, „The Great Wave” si desigur, , „Marele val de la Kanagawa”.
Colectia se regaseste pe cizmele inalte 1460, pantofii 1461 si rucsaci de piele. Seria artistica din trei piese de Dr Martens x The Met este disponibila deja in magazinele Dr. Martens si poate fi comandata online inclusiv in Romania.
Povestea ghetelor Dr. Martens a inceput in cel de-al Doilea Razboi Mondial, cand Klaus Märtens, un medic al armatei germane in varsta de 25 de ani, si-a ranit glezna si a constatat ca pantofii din echipamentul militar erau incomozi pentru picior. In timp ce se recupera, s-a gandit la idei pentru a imbunatati incaltamintea – piele moale, cu talpa de cauciuc si perna de aer, pentru confort si stabilitate.
Din pacate, Martens nu a avut succes cu acesti pantofi, insa ani mai tarziu, o companie britanica a cumparat dreptul de a fabrica acesti pantofi in Anglia, carora le-a adus o serie de imbunatatiri, ca celebra cusatura galbena si o talpa mai confortabila. Compania britanica era specializata deja in linie de pantofi pentru muncitori, ceea ce reprezenta o piata foarte buna pentru inovatia adusa de Dr. Martens.
Cel mai recunoscut model este 1460, a carui productie a inceput in 1960 si continua sa fie comercializat si astazi. La inceput, modelul era parte din echipamentul politistilor si al postasilor, iar anii ’70 i-au adus in atentia rockerilor si ale punckerilor, completandu-le astfel tinuta. Unul dintre ambasadorii brandului a fost chiar Pete Townshend din cunoscuta trupa The Who.
Ideea colaborarii intre un muzeu si un producator de incaltaminte nu este noua, cei de la Vans avand deja mai multe colaborari artistice.
Pe langa personajele din universul Disney, Star Wars sau The Simpsons, Vans si-a facut un obicei din a lansa anual colectii dedicate marilor artisti. Este un mod de a folosi vizualuri arhicunoscute dar si de a introduce arta moderna catre un public foarte tanar.
In 2018, a aparut colaborarea cu Muzeul Van Gogh din Amsterdam. Au fost folosite patru lucrari ale maestrului olandez, printre care „Floarea soarelui” din 1880, „Almond Blossoms” din 1890, „Craniul” din 1887 si „Peisaj cu case”.
In 2019, a fost lansata colectia capsula dedicata Fridei Kahlo care a folosit cele mai cunoscute doua autoportrete ale artistei din 1940 si imprimeul cu pepene rosu din „Viva la Vida” din 1954. Tot in 2019, Vans a avut o colaborare cu Damien Hirst pentru o editie limitata de sneakers cu faimoasele buline ale artistului britanic.
2020 a reprezentat o colectie de pantofi si haine cu cele mai cunoscute tablouri ale lui Dali, Monet si Kandinsky in colaborare cu MoMA.