Ar fi fost vremea Festivalului de Film de la Cannes. Vedem insa filmele online pana pe 23 mai. Cum arata Cannes-ul azi
.
Platforma “Traieste febra Cannes-ului!” prezinta o selectie de filme importante de la Cannes, care se poate vedea online pana pe 23 mai
Cinefilii sunt obisnuiti ca in luna mai sa se bucure de cel mai mare festival de film din lume care se desfasoara in sudul Frantei, Festivalul de Film de la Cannes. Este perioada in care festivalul, ajuns la cea de-a 73-a editie, ar fi fost in desfasurare. Pentru ca lucrurile s-au schimbat putin, Voodoo Films si RFI Romania evoca spiritul Cannes-ului printr-un maraton de filme selectate si premiate la diferite categorii de-a lungul anilor. Acestea se pot vedea pe Eventbook.ro, iar discutiile despre experienta festivalului francez povestite de critici si oameni din industrie, pot fi urmarite in emisiunea Zebra de la RFI.
“Matthias & Maxime” (r. Xavier Dolan, 2019), “Border” (r. Ali Abbasi, 2018), “120 battements par minute” (r. Robin Campillo, 2017), “Little Joe” (r. Jessica Hausner, 2019), “The Happiest Day in the Life of Olli Maki” (r. Juho Kuosmanen, 2016) sau “A Man of Integrity” (r. Mohammad Rasoulof, 2017) fac parte dintre filmele pe care le puteti vedea si, mai mult, le puteti premia
Pana pe 23 mai puteti sa vedeti sau sa revedeti in fiecare zi filmele din program, de acasa.
In urma vizionarii, puteti sa le alegeti pe cele care merita marele premiu, premiul pentru regie si premiul pentru scenariu si intrati in competitia “Traieste febra Cannes-ului!” in care puteti castiga un DVD cu filmul lui Cristian Mugiu, “Bacalaureat” (2016).
Pentru nominalizari trebuie sa trimiteti palamaresul vostru intr-un mesaj pe pagina de Facebook sau Instagram Voodoo Films. Rezultatul voturilor participantilor la concurs va desemna castigatorul.
Filmele vor fi disponibile pentru vizionare, cu subtitrare in limba romana, incepand cu ora 18:00 din ziua in care sunt programate si pot fi urmarite pana la ora 02:00.
Puteti vedea tot programul aici
Pretul unui bilet pentru o vizionare este de 12 lei. Comenzile sunt limitate la un singur bilet per adresa de email. Aveti si posibilitatea de a face cadou un film unei persoane dragi, printr-un Gift Ticket, care poate fi preschimbat intr-un bilet gratuit. Persoana careia i-l daruitii il poate vedea prin folosirea optiunii “Am Gift Ticket” din dreptul filmelor din program.
Thierry Fremaux, delegatul general de la Cannes, cuprins de melancolie si nostalgie a declarat despre festival ca “a fost o singura data anulat, din cauza celui de-al Doilea Razboi Mondial si a fost oprit o singura data in mai, 1968”
Anularea acestuia nu afecteaza doar industria filmului si vedetele care erau prezente si care beneficiau de o promovare foarte mare, ci pe toti cei care erau implicati in realizarea lui. La fel de afectati sunt si comerciantii pentru ca festivalul le aducea o mare parte din veniturile anuale.
Fremaux a spus ca anularea evenimentelor din 2020 nu va impiedica festivalul sa recunoasca talentele din industrie, iar organizatorii intentioneaza sa anunte o selectie oficiala pentru acest an la inceputul lunii iunie.
In aceasta perioada orasul de pe Riviera Franceza este gol. Locurile care gazduiau in trecut evenimente cinematografice, asa cum este Palais des Festivals, complexul de cladiri retro in care aveau loc proiectiile si ceremoniile de premiere, au fost transformate din martie, de administratia locala in adaposturi pentru nevoiasi.
Panoul emblematic rezervat afisului festivalului in fiecare an, are acum scris un mare “Multumesc” in semn de pretuire pentru angajatii din domeniul sanatatii care ingrijesc oamenii in timpul pandemiei.
La Cannes, Hotelul Martinez care gazduia multe dintre vedetele festivalului va mai sta inchis cel putin o luna. Cativa locuitori cu masca pe fata se plimba in locurile amenajate pentru a se bucura de soarele diminetii, iar un grup de batrani canta linistit langa drumurile pustii.
Todd McCarthy, un cunoscut critic de film si scriitor american spune ca ii lipseste cea de-a 50-a participare la Cannes
El a scris timp de 31 de ani la “Variety”, iar din 2010 pana in acum la “The Hollywood Reporter”.
McCarthy a scris despre recenta sa disponibilizare, despre amintirile care il leaga de festival si are convingerea ca filmele vor avea momentul lor de glorie pe covorul rosu la Palais in 2021, cand Cannes va reveni.
Considerat cel mai fascinant eveniment de film, acesta a ajutat la lansarea multor producatori de filme din 1946, de cand a avut loc prima editie. Pentru McCarthy, la 50 de ani de la prima sa participare, Festivalul de Film de la Cannes ramane bijuteria coroanei festivalurilor.
Criticul de film spune ca a lipsit la cateva editii de la inceputul anilor ’70, pentru a-si termina studiile. A fost angajat la publicatia “Film Francais”, cand editorii au decis ca acesta sa fie publicat si in engleza si in franceza pentru a concura cu cotidianele britanice de la Cannes si cu editiile zilnice “Variety” si “The Hollywood Reporter” ale festivalului. Ulterior ambele l-au trimis la Cannes timp indelungat.
McCarthy povesteste cu nostalgie despre participarile la festival si despre diferentele din anii ’70 si cele de-acum. Una dintre ele era accesibilitatea. Proiectiile de seara erau cu dress code “black -tie” si existau mese obisnuite si petreceri pentru elita. Publicistii erau fie invizibili, fie inexistenti si chiar un student ca el avea ocazia sa se intalneasca fara probleme cu actori celebri sau mai putini celebri pe care i-a descoperit odata cu filmele in care jucau sau regizori mari de la Hollywood, asa cum a fost William Wyler cunoscut pentru “Ben-Hur” (1959) sau “Best Year of Our Lives” (1946) pe care l-a cunoscut la o cina.
El mai aminteste de perioada pana in 1979, in care festivalul nu era mediatizat foarte mult in S.U.A. Acela a fost anul in care Francis Ford Coppola a castigat premiul FRIPESCI si Palme D’Or, cu “Apocalypse Now”. Publicitatea de care a avut parte a adus Cannes-ul in atentia publicului larg, a atras multa presa, a inceput sa fie invadat de vedete, iar regizorii si producatorii au fost mai rar vazuti in public de-atunci.
Todd McCarthy vorbeste de asemenea si despre cateva dintre filmele de mare anvergura pe care ar fi trebuit sa le vedem la Cannes anul acesta, care ar putea sa se vada in festivalurile din Venetia, Toronto sau Telluride, daca se vor tine. Sau poate vor fi vazute tot la Cannes in anul urmator. Dintre titlurile semnificative de la Hollywood, aminteste de: “The French Dispatch” (r. Wes Anderson), “Benedetta” (r. Paul Verhoeven), “Tenet” (r. Christopher Nolan), “On the Rock”s (r. Sofia Coppola), “Let Them All Talk” (r. Steven Soderbergh), “Annette” (r. Leos Carax), “Nomadland” (r. Chloe Zhao) sau “Tre Piani” (r. Nanni Moretti).