E in lucru Francis and The Godfather, un film despre cum a fost facuta seria Nasul. Jake Gyllenhaal si Oscar Isaac sunt in rolurile principale
Studiourle de la Hollywood, in dorinta de a atrage public cat mai divers catre cinema/ sau streaming (dupa cum va evolua pandemia), cauta solutii cat mai surprinzatoare pentru a se ocupa din nou de subiecte mai vechi cu mare succes.
Cea mai noua directie este cea a filmelor biografice dupa realizarea unor productii celebre. Nu vorbim despre categoria remake-uri, vorbim de filme care refac perioada si abordeaza culisele producerii unui film de mare succes. Deschizator de drumuri a fost Tarantino cu Once upon a time in Hollywood, iar Netflix a avut propria sa serie Hollywood.
Acum avem un proiect care se ocupa de istoria din spatele filmelor din seria The Godfather , filmul Francis And The Godfather – unde Francis e domnul Coppola care a regizat cele trei filme.
Filmul Nasul, desi a castigat Oscarul pentru mai multe categorii si a devenit unul dintre cele mai bine vandute filme din toate timpurile, un film de referinta in cinematografie, n-a fost usor de produs la vremea lui.
Francis Ford Coppola avea 31 de ani in 1971 cand a inceput sa lucreze la primul film din cele 3, si a fost tot timpul intr-o disputa serioasa cu directorul studiourilor Paramount, Robert Evans, care nu era de acord nici cu distributia (Marlon Brando in rolul lui Don Corleone si Al Pacino ca Michael Corleone) si nici cu devizurile, considerand ca se cheltuie prea multi bani, iar actorii nu sunt cunoscuti ca sa ajute la vanzarea filmului.
Filmul Francis And The Godfather va oferi multe dintre detaliile de culise despre productiile vremii si modul in care se negocia cu producatorii, dar si despre micile drame de vedete ale actorilor din distributie.
Oscar Isaac va fi Francis Ford Coppola la tinerete, iar Jake Gyllenhaal va fi Evans directorul de la Paramount care i-a facut multe zile grele lui Coppola.
Jake Gyllenhaal Robert Evans
Regizorul filmului va fi Barry Levinson, care era si el un regizor in dezvoltare la vremea in care se producea primul film din seria Nasul, si care a avut si el multe dispute cu studiourile Paramont. Levinson a devenit cu adevarat cunoscut si recunoscut ca vedeta pentru studiourile de film dupa ce a regizat Rain Man, cu Dustin Hoffman si Tom Cruise in rolurile principale, film pentru care a negociat agentia care-l reprezenta – CCA condusa de Michael Ovitz care ii avea in grija si pe Hoffman si pe Cruise, pentru ca studiourile vremii nu considerau povestea un proiect bun.
Cu Rain Man, Levinson a castigat Oscarul pentru cel mai bun regizor si cariera lui s-a schimbat dramatic. Avand in vedere acest context “razboinic” din aceea perioada in care urmeaza sa fie aceasta noua productie despre Coppola si Nasul, e de asteptat ca Levinson sa aiba propria contributie si in partea de scenariu.
Dintre cei implicati in poveste nu mai traiesc Marlon Brando si producatorul Richard Evans care a incetat din viata anul trecut.
Daca vreti sa stiti mai multe despre acea perioada si despre emotiile actorilor si ale regizorilor puteti sa citi Al Pacino in dialog cu Lawrence Grobel (aparuta la Victoria Books) sau, in engleza, memoriile unuia dintre cei mai mari agenti de la Hollywood, Michael Ovitz – Who is Michael Ovitz
Trendul despre povestile de la Hollywood a fost sustinut si de productia Netflix omonima despre care aveti detalii mai jos.