Galeriile Uffizi vor expune cele mai mari capodopere renascentiste in 100 de locuri din Toscana. In lipsa vizitatorilor, au lansat o emisiune de gatit cu mancaruri inspirate de lucrarile de arta.
Galeriile Uffizi se adapteaza unui posibil viitor in care muzeele nu vor fi redeschise la capacitate maxima pana la inceputul anului 2022. Lanseaza programul „Uffizi Diffusi”, italienescul pentru „Uffizi imprastiat”, pentru a expune cele mai faimoase capodopere renascentiste in 100 de situri din regiunea Toscana.
Directorul Eike Schmidt care conduce galeriile de la finalul lui 2015, a declarat pentru CNN Travel ca „Arta nu poate supravietui numai in galeriile mari. Avem nevoie de mai multe spatii expozitionale in toata regiunea, in special in locurile in care s-a nascut arta in sine.” Schmidt spera sa creeze un alt tip de turism care va ajuta si pentru „fundamentarea culturii in viata de zi cu zi a oamenilor”.
Seria expozitionala va fi lansata in lunile urmatoare. Momentan, reprezentantii galeriilor viziteaza fiecare dintre orasele si satele din Toscana care isi doreste sa faca parte din proiect.
Unul dintre locurile de expozitie ar putea fi Forte Falcone de Insula Elba, locul unde a fost exilat si a murit Imparatul Napoleon.
La 200 de ani de la moartea lui Napoleon, pe 5 mai 2021, Uffizi l-ar putea omagia pe liderul miltar francez printr-o expozitie temporara pe Insula Elba, locul in care a fost exilat si a murit. In 2019, galeriile au instalat un bust al Imparatului pentru a marca 250 de ani la nasterea lui.
Alte doua situri de expozitie ar putea deveni Vila Medici de la Careggi, situata pe dealurile din afara Florentei si Terme del Corallo din Livorno, un fost complex spa in stil Art Nouveau.
Planul este sa transforme Toscana intr-un mare muzeu imprastiat in care fiecare camera din fiecare sat sau oras devine parte a galeriilor.
Schmidt a spus ca „Uffizi nu este un muzeu izolat in mijlocul pustietatii, ci este punctul culminant al unui peisaj plin de minunatie, arta si frumusete a naturii.”
Pentru cei care isi doresc sa viziteze Florenta in perioada urmatoare, Schmidt le promite ca vor gasi peste 3.000 de opere de arta expuse in Uffizi.
In ceea ce priveste numarul vizitatorilor, Uffizi obisnuia sa vanda 12.000 de bilete zilnic. Au trecut de la supraturism si cozi care ajungeau pana la 2-3 kilometri la o primavara in care galeriile nu au avut niciun vizitator.
In perioada carantinei din Italia, Uffizi a fost una dintre cele mai active institutii culturale pe retelele de socializare. Au deschis inclusiv un cont de TikTok unde a strans peste 70.000 de urmaritori.
Unul dintre proiectele neobisnuite Uffizi create in timpul pandemiei este „Uffizi da mangiare”. Este o emisiune de gatit lansata pe YouTube unde bucatarii toscani pregatesc mancaruri locale inspirate de lucrarile de arta.