Skip to content

Germania are acum 327 de restaurante cu stele Michelin. 17 noi restaurante au primit distinctia celebrului ghid gourmet

Bucatarii germani au reusit sa aduca pe lista celebrului ghid gourmet Michelin 17 noi restaurante, dintre care unul cu trei stele. Este pentru prima data cand un numar atat de mare de restaurante din Germania primeste stele Michelin.

Despre aceasta reusita, directorul Michelin pentru Germania, Ralf Flinkenflügel, a spus ca inchiderile restaurantelor in timpul pandemiei de coronavirus au dat multor bucatari timp sa-si perfectioneze gatitul, sa experimenteze cu mancaruri creative si „sa faca multe lucruri mai bune”, fiind citat de agentia de presa Euronews.

Germania are incepand de anul acesta si un restaurant cu trei stele Michelin, care este cel mai inalt si exclusivist rating Michelin.

Restaurantul schanz.restaurant, situat in regiunea viticola Renania-Palatinat, langa raul Moselle, a devenit unul dintre cele noua restaurante din Germania cu trei stele Michelin.

„Proprietarul si bucatarul Thomas Schanz creeaza mancaruri cu finete, personalitate si expresie,” au concluzionat inspectorii Ghidului Michelin.

Restaurantul este gazduit intr-o cladire special construita, asigurand o integrare perfecta in peisaj si o atmosfera atemporala, relaxata. Din prezentarea oficiala a restaurantului, bucatarul-sef Thomas Schanz a avut experienta in gatit cu stea Michelin inca de la inceputul carierei sale, cu maestri vechi precum Klaus Erfort si Helmut Thieltges, care i-au fost mentori. Oaspeyii pot organiza o sesiune de degustare a vinurilor de la restaurant si din podgoria hotelului – toate ingredientele pentru o pauza gourmet perfecta.

Totodata, un total de 46 de restaurante au urcat in clasament pentru a obtine un rating de „doua stele” in 2022, iar 31 de restaurante noi au castigat o singura stea.

Ghidul Michelin, care a fost publicat de compania franceza de anvelope ca ghid de calatorie din 1904, este considerat a fi unul dintre cele mai bune ghiduri culinare din lume.

Povestea Ghidului Michelin are loc la inceputul anilor 1900, in Franta, cand antreprenorii André si Édouard Michelin, producatori de anvelope, au venit cu o idee de marketing care sa le creasca vanzarile. Cei doi s-au gandit sa publice un ghid pentru soferi care sa contina harti, dar si informatii privind mecanica masinilor si instructiuni pentru repararea sau schimbarea anvelopelor. Ghidul mai cuprindea si o lista de hoteluri si restaurante la care pot poposi, astfel incat incurajand vacantele si mersul cu masina, sa le creasca si lor vanzarea de anvelope.

Conform arhivelor, prima editie a ghidului Michelin a fost tiparita in 35.000 de exemplare si a fost distribuita gratuit, in special la hoteluri, restaurante si atelierele mecanice din Franta. Ghidul a avut un succes atat de mare, incat in urmatorii ani, ghidul a ajuns si in restul tarilor francofone, Belgia (1904), Algeria si Tunisia (1907), dar si zona Alpi-Rin, cuprinzand Italia de Nord, Elvetia, Bavaria si Olanda (1908), ca apoi sa se extinda in Germania, Spania si Portugalia (1910), Marea Britanie (1911), nordul Africii, Italia de sud si Corsica (1911). Din 1909, a fost publicata si versiunea in limba engleza a ghidului.

Citește în continuare