Dupa deciziile luate de Victoria Secret’s privind inlocuirea modelelor-ingeri, bunicutele din Beijing devin modele de podium. Glamma e noul trend provenit din “granny” (bunica) si “glamour”(atractie)
Inca de anul trecut, o noua categorie de femei pasionate de moda a aparut in zona Asiei, mai exact in Beijing: glamma, un joc de cuvinte dintre “granny” (bunica) si “glamour”(atractie). Miscarea a inceput de la un grup de patru femei care s-au intalnit in timpul unui curs de formare ca fotomodele, dupa ce acestea sunt pensionare de mai bine de 20 de ani.
Acestea au facut senzatie incepand in 2020, cand au postat pe internet un video in care apar imbracate in costume traditionale, qipaos, intr-una dintre cele mai aglomerate zone ale Beijingului.
Constant, cele patru apar in social media si vorbesc despre importanta mentinerii activitatii fizice si dupa varsta pensionarii, a grijii pentru propria persoana si a gandirii pozitive.
Continutul video il posteaza cel mai adesea pe platforma Douyin, unde deja au o comunitate de fani foarte prezenta, iar de curand, sunt si pe platforma TikTok, unde entuziasmul fanilor este la fel de mare.
„Viata ta este gri, daca ti-e frica intotdeauna de imbatranire si de moarte”, a spus Lin Wei, una dintre glammas, explicand filosofia privind imbatranirea si entuziasmul pentru imbracarea hainelor si a machiajului elegant, citate de Reuters.
In acelasi timp, China imbatraneste repede si in prezent, Beijingul se confrunta cu provocarea modului de a asigura zeci de milioane de pensionari, noteaza AFP, mai ales ca in China, varsta pe pensionare pentru femei este de 55 de ani.
Insa folosind tehnologia, aceste bunicute au reusit sa depaseasca propriile bariere si sa creeze o miscare – atat la nivel de continut promovat online, cat si de constientizare a varstelor si preocuparilor celor aflati la pensie.
In prezent, miscarea „Fashion Grandmas” are 23 de membri principali, cu alti zeci de colaboratori din toata tara, cu varste cuprinse intre 60 si 75 de ani. Ele castiga bani din anunturile de tip pop-up din videoclipurile lor si din vanzarile de produse pe care le promoveaza.
Videoclipurile lor contin si mesaje de inspiratie, precum „frumusetea nu este doar pentru tineri” sau „chiar si varstnicii pot trai o viata minunata!” precum si mesaje serioase, cum ar fi apelurile impotriva violentei domestice.
Lumea modei incepe sa isi schimbe componenta, inclusiv cei de la Victoria’s Secret au anuntat ca renunta la fotomodelele „ingeri” pentru ca nu mai sunt relevante cultural. Au fost inlocuite cu o jucatoare de fotbal, o antreprenoare, o jurnalista si activiste ale comunitatii LGBT+.
Dupa cativa ani in care politica brandului nu s-a potrivit deloc cu agenda civica si sociala, compania Victoria’s Secret anunta o schimbare majora: va inlocui faimoasele fotomodele ingeri cu un colectiv format din 7 femei de succes care nu sunt neaparat modele de meserie.
In ultimii ani, compania cunoscuta pentru faimoasele „Fantasy Bra” si cele mai extravagante costume de baie si seturi de lenjerie intima, a fost intens criticata pentru ca nu se aliniaza cu agenda sociala a vremurilor.
Mai exact, brandul Victoria’s Secret a fost acuzat ca promoveaza stereotipuri daunatoare in privinta femeilor si a rolului lor in societate. Si anume ca ar trebui sa fie foarte slabe si preocupate constant numai de aspectul fizic si de o senzualitate debordanta. Pe masura ce discursul public a fost influentat puternic de organizatii precum #MeToo si miscarile feministe sau care militeaza pentru egalitatea intre sexe, Victoria’s Secret a fost pozitionat ca un simbol al unui mod invechit si anti-progresist de a gandi.