Grupul Louis Vuitton va produce geluri dezinfectante pentru spitale. Giorgio Armani, Donatella Versace si alti designeri de lux lupta pentru combaterea pandemiei prin donatii.
Cele mai mari companii internationale care vand produse de moda si beauty au inceput sa implementeze proiecte pentru combaterea pandemei cu Coronavirus. Majoritatea au optat deja pentru inchiderea magazinelor fizice si s-au concentrat pe solutii care se indreapta spre institutiile care au cea mai mare nevoie de ajutor in aceasta perioada: spitalele.
Grupul francez de marci de lux LVMH va produce in fabricile sale de parfumuri si cosmetice din Franta geluri dezinfectante pe care le va dona spitalelor nationale, pentru a combate extinderea coronavirusului.
Trei dintre fabricile de parfumuri si produse cosmetice detinute de grupul LVMH produce incepand de luni, 16 martie, geluri dezinfectante pentru a fi donate catre spitalele franceze care lupta impotriva focarului de coronavirus din tara.
12 tone de dezinfectant vor fi produse saptamana aceasta, in locul parfumurilor si produselor de machiaj Christian Dior, Guerlain si Givenchy, care erau fabricate in mod normal.
Gelul va fi livrat autoritatilor de sanatate din Franta, in special celor 39 de spitale publice din Paris. Initiativa va fi mentinuta „cat timp va fi necesar”, in coordonare cu autoritatile.
Fiind unul dintre cele mai mari conglomerate de lux din lume, grupul LVMH detine printre altele branduri precum Louis Vuitton, Sephora, Bvlgari sau Moet & Chandon.
Giorgio Armani a donat aproximativ 1,4 milioane de dolari pentru combaterea Covid-19, in timp ce Donatella Versace si fiica sa, Allegra, au donat peste 200.000 de euro departamentului de terapie intensiva din spitalul San Raffaele din Milano.
In Italia – una dintre tarile cele mai afectate de pandemia globala – antreprenoarea Chiara Ferragni si sotul ei, Fedez, au facut o donatie la acelasi spital din Milano pentru a finanta paturi si necesare urgente.
Brandul de lux Sergio Rossi a facut o donatie de 100.000 de euro spitalelor Fate Bene Fratelli si Luigi Sacco din Milano. In plus, toate veniturile obtinute din vanzarile companiei vor fi donate in intregime pentru lupta impotriva focarului de COVID-19.
Giuseppe Santoni, directorul executiv al brandului de incaltaminte Santoni, a dat startul unei initiative de strangere de fonduri digitale, facand o donatie de 50.000 de euro. Obiectivul sau este sa stranga 500.000 de euro pentru a sprijini regiunea Marche din Italia, unde isi are sediul compania.
Directorul de creatie al companiei Fendi, Silvia Venturini Fendi, a anuntat ca Fundatia Carla Fendi a facut o donatie de 100.000 de euro pentru a sprijini departamentul de terapie intensiva din Presidio Sanitario Columb, spital situat in Roma.
Acelasi tip de sprijin a venit si din partea vice-presedintilor companiei Prada, care au donat aparatura medicala pentru sase unitati de terapie intensiva spitalelor Vittore Buzzi, Sacco si San Raffaele din Milano.
Conglomeratul francez Kering care detine brandurile de lux Gucci, Bottega Veneta, Yves Saint Laurent, Balenciaga, Alexander McQueen, Brioni si Pomellato, a facut o donatie de 2 milioane de euro pentru mai multe institutii de ingrijire din Lombardia, Veneto, Toscana si Lazio.
Dintre brandurile mass-market care s-au alaturat luptei pentru combaterea epidemiei, Fundatia H&M a donat 500.000 de dolari pentru Fondul de Solidaritate COVID-19 deschis de Fundatia Natiunilor Unite si Organizatia Mondiala a Sanatatii. Scopul este de a ajuta tarile cu un sistem medical slabit.