Noua campanie Gucci a recreat cele mai iconice secvente din filmele lui Stanley Kubrick. Alessandro Michele a lucrat indeaproape cu Milena Canonero, designerul de costume preferat al lui Kubrick, cvadruplu premiata cu Oscar.
Cea mai noua campanie Gucci pentru toamna/iarna 2022/2023 este o calatorie cinematografica prin cariera regizorului Stanley Kubrick.
Alessandro Michele, directorul creativ al casei de moda Gucci, a semnat noua campanie pe care a numit-o „Exquisite Gucci”, fiind filmata si fotografiata de duo-ul artistic Mert and Marcus. Din echipa creativa au mai facut parte si scenograful Gideon Ponte – care a mai lucrat si la „American Psycho” dar si directorul artistic Christopher Simmonds, mana dreapta a lui Michele si o figura cheie in reinventarea brandului Gucci din ultimii 10 ani.
Pentru filmul campaniei, care poate fi urmarit mai jos, Michele a lucrat cu Milena Canonero, designerul de costume preferat al lui Kubrick, premiata cu 4 trofee Oscar pentru creatiile din „Barry Lyndon”, „Chariots of Fire”, „Marie Antoinette” si „The Grand Budapest Hotel” .
In reclama predomina tinute din colectia adidas x Gucci pentru toamna-iarna 2022/2023 care au fost stilizate pentru a recrea costumele din filmele lui Kubrick cu un aspect modern.
A fost un proces complex pentru ca a fost nevoie atat de aprobarea Universitatii de Arte din Londra care gazduieste Arhive Stanley Kubrick dar si a studiourilor Warner Bros din Hollywood care detin drepturile de comercializare a produselor legate de filme lui Kubrick.
Mai exact, campania este inspirata de secvente memorabile din „A Clockwork Orange”, „Barry Lyndon”, „2001: A Space Odyssey”, „Eyes Wide Shut” si ‘The Shining”. Coloana sonora este asigurata de muzica din „A Clockwork Orange”, scrisa si interpretata de Wendy Carlos si Rachel Elkind.
Conceptul Gucci combina stilul romantic si maximalist al tinutelor semnate de Michele cu detaliile recognoscibile din secventele filmelor lui Kubrick.
O rochie cu volane este juxtapusa in nava „Discovery One” din „2001: A Space Odyssey”, siluetele moderne apar si pe coridoarele din „The Shining”, o rochie adidas x Gucci apare intr-o secventa recreata din Barry Lyndon in care inlocuieste o silueta victoriana iar hainele brodate cu perle au fost alese pentru a aduce un omagiu filmului „Eyes Wide Shut” care ii avea in distributie pe Nicole Kidman si Tom Cruise.
Michele si-a explicat directia creativa spunand ca: „Dintotdeauna am fost fermecat de cinema. Pentru puterea de a spune povesti care pot sonda aventura umana si deriva ei. Mi-am imaginat mereu colectiile mele ca filme capabile sa transmita o cinematografie a prezentului: o multime de povesti, eclectice si disonante, care pot sacraliza umanul si capacitatea sa metamorfica.”
Despre modul in care a ales sa faca sarituri in spatiu si timp si sa aduca un contrast intre anumite tinute si decorurile in care au fost fotografiate sau filmate, Michele a declarat ca „am ramas lipit de praxis-ul meu creativ, am surprins acele filme dar le-am gasit o noua semantica, le-am populat cu hainele mele. Acest joc „situationist” amesteca planuri istorice, referinte, experiente. Trecutul explodeaza in prezent. Totul poate deveni orice, sau altceva. Asa cum e in celebra secventa din capodopera lui Kubrick unde osul se transforma intr-o nava spatiala. Asa cum e si in viata.”
Michele s-a declarat incantat de ajutorul Milenei Canonero care a revizuit anumite secvente si s-a asigurat ca viziunea lui este pe aceeasi lungime de unda cu intentiile lui Kubrick.
In urma cu 2 ani, Canonero a colaborat si cu Louis Vuitton pentru a recrea cele mai cunoscute si influente costume de epoca din ultimii 500 de ani. Acestea au fost prezentate in cadrul colectiei „Ready to wear” Louis Vuitton pentru Toamna-Iarna 2020 care a avut una dintre cele mai spectaculoase defilari din Saptamana Modei de la Paris.
Milena Canonero s-a nascut in 1946 in Turin, Italia, a studiat arta si istoria designului si a inceput sa lucreze ca designer de costume pentru reclame in Londra, in anii ’70.
Unul dintre primele joburi in industria cinematografica a fost ca asistenta de costume pentru „2001: A Space Odyssey” in regia lui Stanley Kubrick, filmat in 1968. A devenit preferata faimosului regizor american care i-a propus sa coordoneze costumele pentru „A Clockwork Orange”(1971), „Barry Lyndon” (1975) pentru care Canonero a castigat si primul Oscar din cariera si „The Shining” (1980).
Treptat, Canonero a devenit preferata celor mai apreciati regizori din lume si a lucrat cu Sydney Pollack, Francis Ford Copolla, Warren Beatty, Roman Polanski si Steven Sodenbergh.
Publicul mai tanar si criticii de moda i-au apreciat costumele iar designerii s-au inspirat din colaborarile lui Canonero cu Sofia Coppola pentru „Marie Antoinette” (2006) sau cu Wes Anderson pentru „The Grand Budapest Hotel” (2014), „The Darjeeling Unlimited” (2007) si „The Life Aquatic with Steve Zissou” (2004).
In total, Milena Canonero a primit 9 nominalizari la Premiile Oscar si a castigat 4 trofee, cel mai recent fiind pentru „The Grand Budapest Hotel”. La acestea se adauga trei trofee BAFTA si un premiu pentru intreaga cariera de la Costume Designers Guild in SUA.