Gucci si-a relansat linia de produse cosmetice printr-o campanie bazata pe istoria artei
La 5 ani de la prima lansare a brandului Gucci Beauty, directorul creativ al companiei, Alessandro Michele si-a pus amprenta in relansarea produselor cosmetice prin estetica sa exuberanta, alaturi de ambasadorul global, make-up artist-ul Thomas de Kluyver. Primele produse – o colectie de rujuri de 58 de piese – revarsa glamourul hollywoodian pentru a se potrivi viziunii sale despre frumusete.
Prima lansare Gucci Beauty a fost un esec in vanzari
Gucci si-a lansat prima colectie de machiaj in luna noiembrie a anului 2014. A fost vorba de o colaborare intre directorul creativ Frida Giannini si makeup artistul Pat McGrath (considerata una din cele mai bune make-up artiste din Londra si care ulterior si-a deschis propriul brand de cosmetice), o colectie de lux care avea in gama de produse rujuri, produse destinate tenului si farduri de pleoape. Acela a fost anul in care nenumarate branduri precum Chanel, Lancome, ori Bobbi Brown au lansat produse revolutionare pe piata, iar Gucci nu a investit la acea vreme suficient in campaniile de promovare si marketing.
Unul din motivele esecului de la acea vreme s-ar putea datora relatiilor de afaceri din industria produselor cosmetice. La lansare, Gucci Beauty a facut parte din catalogul Procter & Gamble, dar in 2016, P&G a vandut o parte din brandurile pe care le avea in catalog companiei Coty, printre altele se numara si Gucci.
In schimb, restul produselor lansate de Gucci in ultimii ani s-au aflat la polul opus in materie de vanzari si publicitate. De cand a fost numit director de creatie in ianuarie 2015, Alessandro Michele a revolutionat marca, reusind sa aiba rezultate exceptionale in privinta vanzarilor record si sa faca din Gucci una dintre cele mai de succes companii din industria modei.
In anul 2017, Alessandro a lansat sub umbrela brandului parfumul Bloom cu o campanie publicitare pe masura si dezvoltand linia de parfumuri in primavara anului 2018, produsele cosmetice ramanand insa unul din domeniile pe care Alessando Michele nu si-a pus amprenta in cadrul companiei pana in acest an.
Linia de produse cosmetice s-a relansat printr-o campanie bazata pe istoria artei, in prima luna reusind sa vanda peste un milion de rujuri
Relansarea brandului in mediul online a fost diferita de concurenta in ceea ce priveste produsele beauty. In loc de imagini de campanie, tutoriale, ori promovare prin mediul influencerilor, cei de la Gucci au optat pentru postarea unor tablouri, adevarate opere de arta semnificative din punct de vedere istoric, insotite de texte lungi scrise de experti in arta care transmit povestile din spatele picturilor.
Lucrarile prezentate „sunt un mix intre istorie, etnie, cultura si geografie – de la portrete egiptene realizate in urma cu 2.000 de ani, pana la chipuri ale nobilimii din Anglia, la o coafuri afro reprezentate de un pictor contemporan”. Imaginile alese sunt destinate sa transmita „viziunea despre frumusete” a lui Michele, desi in viitor, contul va fi folosit si pentru afisarea „noilor lansari pe nisa de produse cosmetice, alaturi de parfumuri, imagini din prezentarile de moda si colaborari speciale cu artisti din acest domeniu.“
Proiectarea ambalajelor rujurilor lansate are aer luxuriant, intr-un ambalaj auriu, cu dorinta de a oferi clientilor proiectarea unui obiect pretios. Potrivit WWD, brandul a vandut peste un milion de rujuri (cu pretul de 34 de lire sterline fiecare) in prima luna.