Skip to content

Guest-Post: „O viziune despre muzica & online” (Best-Music-Fan)

Dupa cum va anuntam, pe octombrie am schimbat regulamentul concursului in care puteti castiga un iPod Shuffle de 2 GB: de data asta, am asteptat de la voi guest-posturi pe tema industriei muzicale din Romania! Am vrut sa stim ce parere aveti despre ce se intampla la ora actuala, cum vedeti voi situatia. Am mai publicat astfel de guest-post-uri si in urma cu un an si ne-a facut foarte mare placere sa le citim…

De data asta, cel care primeste cele mai multe reactii pozitive (= comentarii, linkuri venite de pe alte bloguri/conturi de Twitter) castiga marele premiu, acel iPod. 🙂 Vom publica un articol pe zi, asteptam parerile voastre despre ele! La 48 de ore dupa publicarea ultimului guest-post vom anunta si castigatorul.

p.s. daca ne-ati trimis si voi articole pe mail si n-ati primit nicio confirmare din partea noastra, atunci va rog forwardati-l si pe adresa monden.info [at] gmail.com si lasati un comentariu aici pana va confirmam ca au ajuns \’in siguranta\’ la noi. THX!)

Incepem seria de articole cu unul scris de Mihai Popa. Este unul dintre cititorii / comentatorii nostri fideli, si de asemenea… cantaret aspirant ! Puteti gasi cateva piese interpretate de el pe blogul sau: Best-Music-Fan.com .

O viziune despre muzica & online

Cu totii ne-am pus macar o data intrebarea de ce artistii romani nu se ridica sau sunt la fel de apreciati si recunoscuti ca cei din alte tari europene sau chiar din America. Star-systemul din Romania este complet diferit de cel american: in America, tara aleasa ca etalon pentru acest topic, sunt o multime de pregatiri si strategii de promovare puse la punct inainte de a scoate un artist un album.

Totul incepe cu anuntarea unei date oficiale de lansare a albumui. Pe urma incepe ceea ce ei numesc pre-promo al acestuia si consta in realizarea unor pictoriale pentru diverse reviste, aparitii in diverse emisiuni la radio si la televizor precum si anuntarea pe Twitter, Facebook sau pe oricare alt canal de comunicare online a tuturor aparitiilor publice din acea perioada. Dupa ce au avut loc toate acestea, urmeaza primul single care e lansat la radio. In functie de cat de mult “prinde” acesta se hotarasc daca albumul va fi sau nu un succes commercial sau doar un flop.

Intrebarea este de ce artistii romani nu tin cont de toate aceste aspecte… Sa fie oare vorba despre o lipsa de interes din partea star-machine-ului sau adaptarea la conditiile din Romania? In tara noastra, singleurile nu sunt lansate in format de CD, iar singura motivatie a acestui lucru este ca “muzica nu se mai vinde din cauza internetului si a pirateriei…”, vorba ce a devenit deja un cliseu in industria muzicala romaneasca. In schimb, nu se iau masuri pentru ca acest lucru sa nu se mai intample… sau nu transforma raul in bine, dezavantajul in avantaj.

Casele de discuri nu mai tin la promovarea artistului in sine, nu le ofera sprijinul necesar pentru a lansa mai mult de un single de pe album, iar artistii – sau cel putin unii dintre ei – se pare ca nu si doresc deloc sa aiba o promovare online, care la urma urmei este cea mai importanta. O casa de discuri care am observat ca isi sustine ceva mai mult artistul este Cat Music, care lupta – in limita posibilitatilor, ca si la ei exista hibe – pentru ca artistul sa fie in prim plan.

Artisti ca Inna sau Alex Velea tin foarte mult la promovarea online si comunica cu publicul prin intermediul site-ului oficial, forumului, canalelor de Twitter, Youtube, Trilulilu. Altii, in schimb, au doar un site sau un forum care nu e deloc actualizat si astfel publicul nu este la current cu ceea ce fac si se pierde acea legatura artist-fan. Fanii, sau oamenii in general, vor tot timpul ceva nou… isi doresc sa fie in permanenta conectati la artistul lor favorit.

Ce inseamna de fapt a fi artist? Doar sa fii pe scena si sa canti o melodie? Nu, in niciun caz. Conteaza si conceptul de show, capacitatea de a compune muzica, de a simti muzica, de a o schimba cu fiecare interpretare.

Smiley este unul dintre cei ce se pot numi artisti in Romania. El compune, canta si din punctul meu de vedere are niste idei originale, iar mie ca si cantaret aspirant mi-ar placea sa lucrez cu el. Si sa va spun de ce…

El a pus la cale toata idea aceasta cu “Puppets”. Multi oameni nu au inteles ce a incercat sa transmita piesa “Puppets” si videoclipul acesteia… Nu se evoca doar un spital de nebuni, e mai mult de atat, e o intreaga poveste ce “evidentiaza” problemele actuale ale societatii noastre: dependent de TV, mania banului, mania operatiilor estetice si faptul ca nu mai exista originalitate. El a fost cu aceasta piesa… si il apreciez!

La fel a fost “tratata” si Beyonce. Cand a vazut lumea cele trei videoclipuri de la ”Single Ladies”, “Ego” si “Sweet Dreams” a ajuns la concluzia ca Iar apare Beyonce cu doua tipe si face un dans sincron?” Well, nu… E o intreaga poveste si aici! Ea prezinta prin intermediul celor trei videoclipuri evolutia tehnologiei din cele mai vechi timpuri pana in prezent. Daca te uiti mai atent, chiar foarte atent, vei remarca acest lucru. De la mana incomplet robotizata din “Single Ladies” la costumul complet robotizat din “Sweet dreams”.

Mai exista si o alta situatie. Artisti cu voce extraordinar de buna, dar care nu se promoveaza cum trebuie. Cu parere de rau zic acest lucru, dar un exemplu ar fi Andra. Eu, ca foarte mare fan o apreciez enorm de mult, imi place vocea ei, melodiile ei, absolut tot la ea. Insa… promovarea online ar fi un minus pentru ea! Are un album foarte reusit pe care casa de discuri l-a numit “un manifest pentru iubire”. El e mai mult de atat si nu va spun acest lucru doar din punctual de vedere al fanului inrait, ci pentru ca abordeaza niste genuri foarte distincte, iar vocea ei se muleaza perfect pe ele: de la R&B american la house, de la balade romantice la twisturi latino. Eu vi-l recomand… Minusul meu se refera strict la promovarea online.Siteul a fost redesign-uit de curand, insa nu e actualizat. Nu exista canal de Twitter, Facebook, Hi5 oficial, instrumente indispensabile din promovarea artistului din ziua de azi.

In concluzie, ceea ce pot spune este ca industria muzicala romaneasca ar trebui sa renunte la prejudecati, sa ii acorde mai mult credit artistului, sa inteleaga mult mai bine mesajul / vocea artistului si sa accepte pe toata lumea. Exista loc pentru fiecare, nu doar pentru cei cu muzica de club, “care se cere”. labil pentru radiouri…

Citește în continuare