Trend: Haine care te protejeaza de coronavirus. Un brand englezesc experimenteaza in Romania creatii din diferite materiale.
Brandul englezesc Vollebak confectioneaza haine cel putin atipice pentru publicul larg, dar care si-au gasit public printre starurile de la Hollywood, antreprenori din tehnologie si cercetatori, care valideaza produsele create de cei doi antreprenori gemeni care inainte au lucrat in industria publicitatii.
Vollebak este un brand fashion-tech dedicat barbatilor aventurosi cu venituri mari, dornici sa investeasca in inovatiile in moda. Brandul a aparut in 2015 si are deja cateva creatii cunoscute publicului: Indestructible Puffer, o jacheta de 15 ori mai rezistenta decat otelul, imposibil de rupt sau 100 Year Hoodie, un hanorac la fel de rezistent, atat intemperiilor, cat si fenomenelor extreme ca lava de vulcan.
Cel mai nou produs din colectia Vollebak este o jacheta facuta exclusiv din metal, care se vinde pentru 895 lire, o inovatie pentru care echipa de antreprenori lucreaza de trei ani, de cand un prieten care lucreaza la Agentia Europeana a Spatiului i-a intrebat informal daca pot fabrica un costum pe care bacteriile si virusii sa nu poata supravietui.
Un astfel de costum are fi foarte util astronautilor, mai ales de cand NASA a descoperit ca microgravitatia cauzeaza modificari a sistemului imunitar, care ar putea influenta starea de sanatate a astronautilor daca ar petrece mai mult timp intr-o misiune spatiala. Lucrand deja pentru costumatia speciala pentru zborul in spatiu si implicit la o suprafata textila antimicrobiana, s-au gandit ca pot folosi cercetarile facute pana in prezent si impotriva virusului COVID-19. Textila folosita nu a fost insa cercetata intr-un laborator omologat astfel incat sa confirme teoria lor.
Gemenii de la Vollebak si-au propus sa creeze costume pentru mers in spatiu pentru turisti, atunci cand acest lucru va fi posibil.
Ideea acestei jachete de metal impotriva coronavirusului a venit dintr-o cercetare in care au descoperit ca egiptenii si babilonienii foloseau bronz, un aliaj format in principal din cupru, pentru a steriliza ranile si a reduce infectiile. De asemenea, acestia au descoperit ca si ca muncitorii din Paris care lucrau cu acest aliaj au reusit sa evite efectele devastatoare a focarelor de holera din secolul al XIX-lea. Astfel, cu ajutorul unei companii manufacturiere din Elvetia, au reusit sa introduca cuprul in materialul textil, astfel incat acum are 65% metal. Jacheta are in compozitia sa 11 km de fir de cupru, iar parte din productie este facuta in Romania, conform informatiilor de pe website-ul oficial al brandului Vollebak.
Afacerea celor doi frati gemeni se bazeaza foarte mult si pe publicul cumparator, format in majoritatea lor din oameni specializati in tehnologie, vedete de la Hollywood, dar si cercetatori si exploratori care ii ajuta cu sesiuni de feedback si idei de cercetare a materialelor care pot deveni textile. Cei doi sunt deja foarte cunoscuti in lumea tech, avand deja mai multe discutii cu antreprenorii de la gigantii din tehnologie, ca Twitter si Microsoft.
Brandul Vollebak a fost deja premiat de publicatiile TIME si Fast Company pentru inovatie in industria modei si a fost comparat cu Tesla si elBulli pentru implicarea in tehnologiile viitorului.
Vollebak este un brand fashion-tech dedicat barbatilor aventurosi cu venituri mari, dornici sa investeasca in inovatiile in moda pe care cei doi antreprenori le creeaza. Brandul a aparut in 2015 si au deja cateva creatii cunoscute publicului: Indestructible Puffer, o jacheta de 15 ori mai rezistenta decat otelul, imposibil de rupt sau 100 Year Hoodie, un hanorac la fel de rezistent, atat intemperiilor, cat si fenomenelor extreme ca lava de vulcan.
Cei doi antreprenori sunt convinsi ca incepand de anul acesta, tehnologia si moda vor incepe sa imbine din ce in ce mai mult, mergand pana in punctul in care hainele vor deveni chiar sisteme medicale care sa ne ajute sa traim mai bine.