(exclusiv) Interviu Amy Adams, “The Woman in the Window” (Netflix) „Este important sa iti cunosti fricile pentru a le infrunta si a deveni cu adevarat optimist este lectia invatata de la dr. Anna Fox”
Incepand din 14 mai, publicul poate descoperi o noua productie Netflix, care a lansat global thrillerul psihologic “The Woman in the Window”, un film despre frica. Din distributia filmului fac parte actorii Amy Adams, Gary Oldman, Anthony Mackie, Fred Hechinger, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jennifer Jason Leigh, Jeanine Serralles, Mariah Bozeman si Julianne Moore.
Dr. Anna Fox (Amy Adams) locuieste la New York, este psiholog de copii si suferă de agorafobie. Privind pe fereastra, aceasta incepe sa urmareasca o familie perfecta, care locuieste peste drum. Viata ei este data peste cap in momentul in care, fara sa vrea, devine martora unei crime ingrozitoare.
Recent, echipa urban.ro a fost invitata pentru a doua oara la o masa rotunda alaturi de regizorul Joe Wright si actrita Amy Adams despre culisele filmului “The Woman in the Window”.
Filmul este regizat de Joe Wright, cunoscut deja publicului larg din filmele Pride&Prejudice (2005), Anna Karenina (2012) sau Darkest Hour (2017) si are la baza un romanul de succes cu acelasi nume scris de A.J. Finn si adaptat de Tracy Letts, care dezvaluie secrete socante dintr-o lume in care nimeni nu este ceea ce pare.
“Am crezut ca este interesant in sensul ca se ocupa de o realitate fracturata in care realitatea mea e diferita de realitatea ta. Acesta este un sentiment pe care il am inca din adolescenta si pe care continui sa-l explorez in filmele mele”, a explicat Joe Right.
Despre personaj, Amy Adams spune ca “Anna este cu adevarat prinsa in interiorul casei sale si, pe masura ce ne obisnuim cu rutina ei repetitiva, incepem sa vedem ca exista ceva cu care are de-a face, care se simte ca fiind in dificultate.In timp ce cunoastem personajul, descoperim ca ea isi spioneaza vecinii. Are o curiozitate foarte sanatoasa despre oameni si creeaza aceste povesti despre fiecare dintre ei si practic traieste in mod alternativ prin povestile pe care le vede”. Mai mult, Amy recunoaste ca si in viata reala este foarte curioasa, fiind foarte atenta la cei din jur si la conversatiile care se petrec in paralel.
Despre agorafobia de care sufera personajul Anna Fox, Amy Adams a povestit ca a studiat fenomenul, iar pe platourile de filmare a fost un psihoterapeut care i-a explicat aceasta boala. “Unul dintre lucrurile care au condus-o pe Anna la agorafobie este o forma de trauma. Am vorbit despre relatia diferitelor persoane cu traume, felul in care se manifesta la diferiti indivizi, astfel incat fobia de care sufera Anna este mai mult o tulburare de anxietate alimentata printr-un blocaj intr-un tipar”, explica actrita.
Totodata, actrita subliniaza ca relatia cu anxietatea de care sufera personajul sau este ceva cunoscut de catre aceasta si in viata reala, pentru ca i s-a intamplat ca mintea sa ii joace feste si sa o faca sa creada diverse.
“Sunt fascinata de cat de puternic este psihicul nostru si, ca actor, este ceva ce imi place si ma ajuta intr-un fel sa depasesc propriile anxietati si frici”, adauga Amy Adams.
Constructia personajului a fost facuta in cele mai mici detalii, iar un punct central al Dr. Anna Fox a fost reprezentat de tinutele lejere, de casa, pe care aceasta le purta. “Am avut o idee despre ea purtand haine confortabile, un fel de haine largi. Intr-o zi, eram la probele de costum, incercand diverse, si Joe, care avea o camasa pe el mi-a oferit-o, spunandu-mi o sa imbrac. Ne-a placut aceasta idee ca purta intr-o oarecare masura hainele sotului ei care a parasit-o, o alta forma de dependenta a personajului. (…) Pentru mine, costumele alese au fost o forma de libertate, fara vanitate, care mi-a permis sa fiu prezenta in fiecare moment al filmarii”, poveste Amy Adams.
Despre colaborarea cu Joe Right, actrita a mentionat ca si-a dorit foarte mult sa lucreze impreuna, iar ceea ce a convins-o a fost stilul minimalist cu care a abordat povestea. Despre personaj, Amy Adams subliniaza: „Cred ca este important sa iti cunosti fricile pentru a-ti infrunta temerile si a deveni cu adevarat optimist este lectia invatata de la dr. Anna Fox”. Totodata, acest rol a ajut-o sa isi poata contura mai bine urmatoarele personaje din diferite productii, aceasta mentionand ca dupa ce filmarile pentru “The Woman in the Window” s-au terminat, apropiatii i-au spus ca au vazut o schimbare la ea caracterizata de o claritate mult mai profunda a perspectivelor.
Casa in care s-a filmat intregul film este un personaj in sine, si desi genul din care s-a inspirat Joe Wright este film noir, a vrut ca intreaga coloristica a casei sa transmita ca inclusiv cladirea face parte din personajele principale ale actiunii.
“Am luat in considerare faptul ca Anna locuieste intr-o casa unde nu aprinde niciodata lumina, asadar actiunii propriu-zise de thriller i s-a adaugat si acest aspect, pentru care am gasit solutii tehnice alaturi de echipa de productie. Am introdus culorile ca sa amplificam singuratatea pe care personajul o simte, dar totodata sa ramanem ancorati in realitatea din care provine: o femeie parasita de cei apropiati aflata intr-o casa proiectata pentru o familie,” explica Joe Right ideea din spatele luminilor si culorilor alese pentru film.
Ca urmare, casa a devenit propriul personaj din film, un fel de manifestare a fricii. “Din punct de vedere tematic, filmul se refera in mare parte la frica si la modul in care frica ne poate inchide si ne poate impiedica sa ne conectam cu alti oameni”, spune Wright, “si astfel casa a devenit acest tip de manifestare a fricii pe care Anna Fox nu a putut sa o depaseasca.”
O caracteristica importanta a filmelor lui Joe Wright este ca acesta inainte de filmare face repetitii cu toti actorii, crezul lui fiind ca atunci cand se intampla aceste repetitii, reuseste fiecare sa isi inteleaga personajele.
“Este util sa vorbesti cu adevarat despre lucruri inainte de a ajunge la platourile de filmare pentru a intelege ce urmeaza sa se intample pe scena, dar cel mai mult, pentru a-ti cunoaste personajul tau si al celorlalti. Lucrez cu emotie si instinct si asta inseamna ca eu creez personaje vulnerabile, iar ceea ce le cer actorilor sa faca este sa fie si ei vulnerabili, sa vorbeasca liber, sa exprime ce cred, astfel incat sa-si gaseasca ritmul reciproc,” explica Joe Right.