INTERVIU Sally Field si Hadley Robinson vedete in WINNING TIME: THE RISE OF THE LAKERS DYNASTY (HBO) despre cum o femeie a ajuns sa achizitioneze echipa L.A. Lakers. „Sportul e un medicament, e un lucru extrem de important pentru orice cultura sa aiba sporturi.”
Serialul „Winning Time: The Rise of the Lakers Dynasty” / „Momentul victoriei: Ascensiunea dinastiei Lakers”, o cronica a vietilor personale si profesionale ale jucatorilor din echipa Los Angeles Lakers din anii ‘80, una dintre cele mai dominante si adulate dinastii – o echipa care a definit era, si pe teren, si in afara lui.
Din distributie fac parte: John C. Reilly, Jason Clarke, Adrien Brody, Quincy Isaiah, Sally Field, si Jason Segel, alaturi de multi altii.. Pornind de la cartea lui Jeff Pearlman „Showtime: Magic, Kareem, Riley, and the Los Angeles Lakers”, avându-l ca producator executiv pe Adam McKay (Succession, Q: Into the Storm), serialul priveste o echipa celebra si importanta acesteia intr-un context mai larg.
Sally Field si Hadley Robinson ne fac cunostinta, intr-un interviu exclusiv HBO, cu personajele pe care-l interpreteaza in serialul pe care-l puteti urmari pe HBO Max – Jessie Buss si Jeanie Buss.
Pe cine interpretati in Winning Time?
SF: Eu o interpretez pe Jessie Buss, mama lui Jerry Buss [John C. Reilly]. Nu am avut foarte multe informatii despre ea. Am incercat sa gasim, dar nu exista nici macar prea multe fotografii. Foarte putine. Asa ca am avut libertatea de a pune cap la cap indiciile despre cine a devenit Jerry si cine este Jeanie si cum e posibil sa fi fost aceasta mama pentru a-i influenta pe acesti doi oameni sa devina cine au devenit.
HR: Eu o interpretez pe Jeanie Buss, fiica lui Jerry Buss care a ajuns sa achizitioneze echipa L.A. Lakers. Desi ne ia 30 de ani sa ajungem acolo. In punctul in care faceti cunostinta cu Jeanie in serial, are 19 ani si serveste cafea pentru Claire Rothman [Gaby Hoffmann]. O vedeti la inceput cum incepe sa urce in ierarhie in intreaga organizatie. Puteti sa vedeti relatiile cu membrii familiei ei si inceputurile a cine urmeaza sa devina.
Când ati citit scenariul, care a fost impresia legata de optiunile pe care le aveau femeile la vremea respectiva?
SF: Pai, eu eram acolo in 1979! Am intrat in acest business al filmelor – industria de divertisment; era foarte diferita industria la vremea respectiva – in 1964. Asa ca, pâna in 1979, deja ma luptasem si trecusem peste multe obstacole. Era o perioada extrem de dificila. Lucrurile s-au schimbat, dar nici pe departe nu e destul. Am putea face un intreg interviu despre lucrurile care s-au schimbat, cele care nu s-au schimbat si ce trebuie sa se schimbe. Ar putea fi un cu totul alt serial. Nu despre asta e vorba in acest serial, dar ma bucur ca puteti vedea in personajul lui Gaby Hoffmann si al lui Hadley, clar inceputurile pentru cum invata o femeie sa-si gaseasca calea in lume. Eu eram foarte tânara atunci când am inceput: aveam 17 ani si era 1964. Ca femeie, trebuie sa inveti cum sa navighezi. Descoperi anumite moduri de a face asta si da, multe dintre ele erau efectiv manipulari. Dar trebuia sa ai de-a face cu toate acele probleme pentru a ajunge sa ai de lucru: baieti, dati-va la o parte!
Cum este Jeanie un exemplu al acestui navigat descris de Sally? Cum reuseste ea sa urce in ierarhia companiei?
HR: Pai e o perioada interesanta pentru ca ea are 19 ani in 1979. Deci este dupa perioada de emancipare a femeilor de la finalul anilor 60 si ratificarea ERA (Equal Rights Act, Actul pentru Drepturi Egale – n.tr). Tin minte ca primele lucruri citite pentru a ma documenta despre viata femeilor din aceasta perioada au fost niste reviste pentru femei care la vremea aceea erau scrise si publicate de barbati; prezentau femeile ca fiind blajine si obediente fata de sotii si tatii lor. Inca mai exista acest tip de informatie, dar apoi exista si o senzatie de libertate legata de muzica de la radio si chiar ce se petrecea in lumea baschetului. Jeanie era chiar intre cele doua ore, era fix in perioada de tranzitie intre ele. O puteti vedea cum se comporta conform vârstei ei si cum are aceasta explozie de energie si energie feminina in domeniu si cum este flamânda pentru ceva – in timp ce este coplesita cu aceste informatii constante despre ce inseamna sa fii femeie. Cred ca o veti vedea cum absoarbe multa informatie pentru ca lucreaza pentru prima data, la 19 ani. E noua in câmpul muncii si cred ca are noroc pentru ca are o femeie ca sefa pentru ca invata multe de la Claire Rothman. Claire a invatat sa fie defensiva si sa se protejeze. E foarte inteligenta si a invatat sa se adapteze si sa navigheze aceste mici abuzuri interne gasite in orice organizatii in care lucreaza. Lectia pe care i-o preda lui Jeanie e sa zâmbeasca si sa dea din cap… si apoi sa lucreze de doua ori mai mult ca toti ceilalti si sa spere ca aceasta strategie va da roade.
Ce le ofera aceasta poveste oamenilor care nu sunt interesati de baschetul din lumea anilor 80 sau Magic Johnson?
SF: Unul dintre lucrurile pe care le-am iubit la serial din prima secunda in care am citit scenariile de la inceput era ca el se foloseste de echipa Lakers, dinastia care incepea sa fie construita si lumea sportului pentru a arunca o privire mai in profunzime asupra culturii de la inceputul anilor 80 si finalul anilor 70. Se uita la cultura persoanelor de culoare din Los Angeles si din Statele Unite – tinerii barbati care sunt luati din propriile case sau cartiere pentru ca sunt talentati. Aveau aceste aptitudini fizice. Le vezi familiile: vezi ce efecte poate sa aiba acest tip de confuzie in care sunt atrasi acesti baieti. In acelasi timp, te uiti la afacerile de amploare: ce este o afacere puternica de care suntem toti interesati? Stii, aceasta lume pe jumatate corupta in care se intâlnesc lumile puterii si banilor. Efectul banilor asupra acestor tineri si greutatea si importanta sportului. Eu sunt mare fana a sporturilor. E un medicament, e un lucru extrem de important pentru orice cultura sa aiba sporturi. Seria se uita la acest lucru, care sunt motivele pentru care conteaza si cine sunt cei implicati in sport. Se uita de asemenea si la Jerry si familia lui: in primul rând cine sunt, cum se schimba si oala sub presiune a unei lumi unde trebuie sa ai succes. Acesta e un lucru universal, fie ca esti in lumea filmelor sau daca esti romancier sau daca esti o figura sportiva. Sus cortina – dati drumul la reflectoare.
HR: Sportul si echipa Lakers sunt perspectiva prin care exploram atât de multe lucruri diferite, precum starea societatii si a culturii. Dar de asemenea, un lucru care mi s-a parut mie interesant este cum sunt prezentate relatiile. Pentru Jeanie, e mult legat de faptul ca trebuie sa-i demonstreze ceva tatalui ei, lucru cu care cred ca pot empatiza multi oameni. De asemenea, relatia cu fratii ei si poate animozitatea care exista intre ei, cum gestioneaza relatiile si divortul parintilor ei. Asa ca, pentru mine a fost important sa ma concentrez pe relatiile interpersonale din familia ei, dar si cele de la locul de munca. Concluzia mea principala este ca poti sa lucrezi si sa avansezi in ierarhie si sa demonstrezi ceva. Si cred ca multi oameni se pot regasi in aceasta situatie in viata lor, la un moment dat.
Cum a fost sa purtati costumele, parul si machiajul din acea era?
SF: Pai hainele lui Jessie erau complet ridicole. Toate look-urile noastre, stii… nici nu puteam sa ne recunoastem pe platouri. Macar nu am avut mult machiaj de efecte speciale aplicat pe fata mea. Dar toata lumea arata complet diferit. Fac parte din acea era. Fac parte din personaje. In fiecare zi venea la mine cineva din echipa de filmare si imi spunea: „Abia asteptam sa vedem ce porti azi!”
HR: In mod clar am avut o perioada preferata de blugi evazati pe care voiam s-o fur. Tot intrebam daca pot sa-i port din nou, pentru ca imi veneau atât de bine. De asemenea, parul. Si aveam un nas aplicat de machiaj. Aveam lentile de contact care imi faceau ochii sa para caprui. Aveam unghii false… Literalmente am avut ceva intre mine si restul lumii, pe ochi, pe nas, pe mâini si pe cap, tot timpul cât am filmat.