(Interviu) Sophie Canale, creatoarea costumelor sezonului 2 Bridgerton: „Cea mai mare importanta parte a procesului de design este alegerea țesaturilor, apoi trebuie sa stii bine regulile din istorie ca sa le incalci”
Sezonul doi Bridgerton e deja pe Netflix si s-a facut mult binging pentru a afla detaliile din viata amoroasa a inaltei societati britanice din epoca Regentei. Serialul e ca o cofetarie pe care o vizitezi in week end, care „vinde” publicului prajituri si bomboane fondante in culori pastelate, dar printre „dulcegarii” livreaza si mesaje sociale.
Prin amabilitatea Netflix va aratam putin din culisele muncii la Bridgerton din perspectiva costumelor cu ajutorul lui Sophie Canale cea care a fost responsabila de costumele sezonului 2.
Pentru cei care au admirat desfasurarea de forte in ceea ce priveste cotumele, atat din sezonul 1 cat si cel de-al doilea, e bine sa stiti ca echipa de costume este una dintre cele mai mari pentru un serial din toate timpurile, cu cateva sute de oameni angajati si o fabrica de costume direct pe platourile de filmare, cu croitori si masini de cusut, tifetat, brodat, tot ce se gaseste intr-o fabrica de specialitate.
Decizia de a avea propria fabrica de costume a venit din cauza numarului foarte mare si de personaje, dar si de persoane in figuratie (care apar la promenada, la baluri) care trebuiau, evident, imbracati.
Cum ajuta costumele din Bridgerton actorii in ceea ce au de facut in serial?
Imbracamintea ne defineste – cine suntem, ce facem, in ce credem. Costumele ii ajuta pe actori sa isi ințeleaga personajele, mai ales intr-o drama de epoca precum Bridgerton. Este o calatorie inca de la prima proba. Costumele schimba poziția actorului, felul in care sta, cum merge, chiar si felul in care respira. De indata ce o femeie imbraca un corset, postura ei se schimba complet. Si apoi dezvoltam costumul, de la corset la rochie, la coafura si la bijuterii. Intotdeauna constat la probe ca, atunci cand adaugam ultimul element, manusile, femeile sunt fascinate.
Si apoi țin in mâna o gentuta mica, saculetul acela de epoca,, iar personajul prinde viața in fața ta.
Si in cazul barbaților, acestia intra in cabina de proba in blugi si tricou, iar noi le punem veste si jachete mai strâmte si pantaloni cu talie inalta – un stil de pantaloni diferit de cel pe care il poarta orice barbat in ziua de azi – astfel incât le schimbam postura. Exista o colaborare puternica intre distribuție si echipa de costume. Am devenit cu adevarat o familie. Vreau ca ei sa se simta ca si cum ar intra in pielea personajului lor.
Care a fost viziunea ta pentru designul costumelor in sezonul doi?
In primul sezon, designerii de costume Ellen Mirojnick si John Glaser au creat aceasta lume uimitoare, fantastica. Este atât de luminoasa si de colorata si este o combinație de costume de epoca dar si contemporane.
Am avut norocul de a face parte din echipa lor de design anul trecut si mi-au oferit aceasta baza uimitoare pe care sa construiesc. In acest sezon avem un nou actor principal si o noua actrița, ceea ce ne-a adus de la inceput un prilej de diferentiere. Puteți vedea ca Anthony este mult mai intunecat in acest sezon in paleta sa de culori, este foarte serios, isi cauta o soție, asa ca acest lucru se reflecta in paleta de culori a costumelor sale. In plu, in sezonul 2 avem o noua familie, Sharma, si a fost atât de interesant pentru ca au venit din India, asa ca am pus in evidența originea lor indiana prin costumele lor. Iar in acest sezon calatorim la Cursele Regale si avem frumusețea balurilor – fiecare scenariu si episod ne ofera o noua calatorie.
Cum reusiți sa gasiți echilibrul intre costumele de epoca si cele contemporane?
Incepem cu o silueta de epoca, iar apoi cea mai mare importanta parte a procesului de design este alegerea țesaturilor. Avem o echipa extraordinara de buyeri care ne procura țesaturi si apoi incepem sa drapam țesaturile pe un suport. Structura țesaturii aduce cu adevarat o noua perspectiva, iar designul ii confera elementul de epoca. Confecționam fiecare costum pentru distribuția principala. Este important sa facem acest lucru pentru ca este important pentru croiala unui costum si trebuie sa ne asiguram ca se potrivesc perfect. Am cea mai extraordinar de talentata echipa si este o sarcina uriasa, dar nu e genul de proiect cu care te intalnesti foarte des. Este o bucurie absoluta sa lucrezi la acest film.
Care au fost sursele de inspirație din care v-ați inspirat atunci când ați creat costumele pentru acest sezon?
Am pornit de la referințe istorice, pentru ca, daca imbini contemporaneitatea cu epoca trebuie sa cunosti regulile pentru a le putea incalca. In acest sezon am folosit in principal internetul si carțile. Pentru ca partea de documentare am facut-o in timpul pandemiei, nu am putut sa merg la muzee sau la centre de cercetare, ceea ce as fi facut de obicei. Exista aspecte ale filmului Marie Antoinette al Sofiei Coppola, paleta de culori pastelate, pe care am vrut sa le duc mai departe, asa cum a facut Ellen in primul sezon.
Paletele de culori joaca un rol atât de important in toata construcția lumii din film. Cum abordați culorile pentru costume, mai ales pentru noile personaje din acest sezon?
In primul sezon, am stabilit diferentierea intre familii – cei din Bridgerton in culori pastelate, familia Featherington in culori citrice. Culoarea, ajuta, de asemenea, la identificarea dipozitiei personajului. Când publicul vede un personaj in costum, as vrea ca acesta sa ințeleaga personajul inainte de a rosti vreun cuvânt. Pentru familia Sharma, mi-am dorit foarte mult sa incorporez culorile duble ale Indiei. Kate este cel mai puternic personaj din aceasta familie, asa ca se poate vedea asta in paleta ei de culori mai indrazneața.
Edwina Sharma a sosit in aceasta lume noua din Londra si isi doreste cu adevarat sa fie acceptata si am adus o paleta de culori mai blânde pentru ea. Avem câteva culori roz pentru a reprezenta originea ei, dar am vrut sa o pastrez in aceasta paleta de culori foarte moi si naive, astfel incât sa fie mai aproape de paleta Bridgerton. Iar Mary Sharma, mama lor, are tonuri mai moi de roz, pentru ca ea insasi este mai moale, mai vulnerabila. In sezonul trecut, Lady Danbury era in multe culori purpurii, dar in acest sezon am mutat-o mai mult in rosu, pentru ca, desi face parte din lumea Sharma, am vrut sa fie totusi distincta in felul ei.
Poți sa ne vorbesti despre nivelul imens de detalii care intra in costumație?
Totul se rezuma la detalii. Fiecare nasture este gândit – veți vedea ca cei din familia Bridgerton ii au nasturi argintii, iar Featheringtonii au nasturi aurii. Toți barbații au medalioane de ceas, iar fiecare panglica este aleasa pentru a se potrivi cu paleta lor de culori. Exista detalii nesfârsite, iar fiecare piesa este foarte bine gândita si mestesugita.