Catalin Alionte – sau cine este in spatele artistilor in voga
Sigur multi or sa zica: Cine? 😐
Ei….vedeti voi….toate acele trupe si toti acei artisti pe care ii vedeti la tv sau in spectacole au in spate o echipa profesionista care le creaza imaginea, le-o intretin, ii promoveaza si asa in general, de ce sa nu fim cinstiti, este adevarata cheie a succesului lor.
Unul dintre acesti oameni este Catalin Alionte care se ocupa de tot ce inseamna artist al casei de discuri Roton si care este un bun prieten al meu, un om pe care il admir de multi ani. Pentru voi am in exclusivitate un interviu despre inside-urile industriei muzicale.
1. In ultima perioada, ultimii ani mai bine zis, muzica a luat avant pe internet. Cat de benefica este aceasta piata pentru showbiz-ul muzical? Gaurile in buget create de pirateria online sunt acoperite cumva?
Asa este, muzica a luat avant pe internet, de fapt internetul a luat avant cu totul in Romania, mai tineti minte cum era acum 10 ani? Legat de internet se pot spune multe. Din pacate, noi vedem lucrurile in negru pentru ca Romania face parte din pietele pe care internetul s-a dezvoltat ametitor de repede si nu in acelasi ritm cu puterea de cumparare a consumatorilor. De aici porneste problema descarcarilor ilegale, care la noi sunt la un nivel foarte ridicat comparativ cu multe alte tari. Astfel, daca la noi internetul are in special o imagine negativa in industria muzicala prin aceste descarcari ilegale, in multe alte tari el este in primul rand benefic, fiind atat un mediu foarte important de promovare a muzicii noi, artistilor debutanti,etc, cat si de distributie de muzica, film, reviste, etc. Cu toate astea, Romania evolueaza ca si putere de cumparare, publicul va fi tot mai deschis la achizitia de muzica de pe internet, iar tot ceea ce ne ramane noua de facut este sa nu perpetuam ideea de descarcare ilegala in fata noilor generatii, care trebuie educata ca un artist trebuie respectat pentru a exista.
2. In Romania foarte multa lume este chiar obsedata de ideea de playback. A devenit un fel de witch-hunt. Nu mi se pare ca peste hotare fenomenul este asa de agresiv. De ce? Sau ma insel?
Peste tot in lume exista obsesia legata de playback. Acum cativa ani Elton John era foarte vehement in directia asta si chiar la adresa unor artisti foarte mari, cum e Madonna.
La noi obsesia a plecat de la aparitia brusca a unei noi generatii de artisti la sfarsitul anilor ’90, ce a iesit in fata, spre deosebire de majoritatea artistilor consacrati la vremea respectiva, care nu mai primeau atentia pe care si-ar fi dorit-o, in special de la publicul tanar. Singurul argument care a putut functiona impotriva noii generatii de artisti a fost ideea de playback. Si aici sunt multe alte lucruri de spus, dar ma opresc.
3. In ultima vreme nu se poate spune ca avem multe trupe sau artisti noi pe piata autohtona. Care este motivul?
Suntem la etapa de redescoperire a artistilor consacrati inainte de Revolutie. In plus, industria muzicala romaneasca a evoluat si nu mai e atat de simplu sa te lansezi ca artist debutant, in sensul ca daca acum cativa ani oricine putea fi artist, acum nu mai e posibil. E necesar talent si nu numai. Consider ca doza actuala de artisti noi e la nivelul potrivit.
4. Foarte multe trupe si foarte multi artisti nu creaza un show elaborat pe scena invocand scuza : organizatorii nu platesc destul. Este oare doar vina organizatorilor sau si a artistilor care in continuare considera ca simpla lor prezenta este suficienta?
Sunt mai multe lucruri ce trebuie luate in considerare. Un show elaborat presupune si costuri pe langa un spatiu de desfasurare mult mai mare si tehnica, iar in cele mai multe cazuri showurile artistilor romani sunt showuri de club unde spatiul este restrans iar organizatorii nu sunt dispusi la costuri de productie suplimentare. In acelasi timp un show poate fi impresionant si doar prin simpla prezenta a artistului cand acesta stie cum sa isi atraga publicul.
5. De ce putini artisti romani pun accent pe site-urile si prezenta online?
In Romania internetul este inca in dezvoltare si pe langa asta exista o aversiune a artistilor fata de mediul on-line datorita pirateriei.
6. Ti-ai face un blog?
Daca as avea timp, cu siguranta as avea multe de spus, uite cat am scris pana acum.
7. Care sunt criteriile prin care selectati artistii care vin sa semneze cu voi?
Of, o intrebare pe care am auzit-o de mult prea multe ori. Nu exista criterii standard. Dar, este foarte important ca artistul ca aiba voce si carisma. Altfel nu poate ajunge in inima publicului si acesta nu se va identifica cu el, totul rezultand intr-un insucces.
8. Cum crezi ca o sa evolueze industria muzicala?
Digital este cuvantul de ordine. Va evolua catre mediul on-line.
9. Pregatiti ceva artisti noi? Ne poti da ceva in exclusivitate?
Hmm, intotdeauna pregatim ceva nou, avem idei multe. Dar ma voi opri aici si nu voi dezvalui nimic pentru ca asta este principiul pe care merg eu: cu cat stie mai putina lume detalii inaintea lansarii, cu atat mai bine.
10. Ca o incheiere: ceva sfaturi practice pentru orice vrea sa intre in aceasta lume si poate chiar sa isi doreasca sa semneze cu voi. 🙂
Evalueaza-te foarte bine inainte de a incepe ceva in domeniu. Lucrurile nu sunt atat de usoare pe cat te-ai astepta.
Sper ca v-a placut aceasta mica schimbare in seria noastra de interviuri si cine stie pe cine vom avea data viitoare la taclale….
ATENTIE: copyright monden.info: intreg continutul este protejat prin Legea Drepturilor de Autor! Informatiile pot fi citate pe alte site-uri sau bloguri, cu mentionarea sursei de unde provin, insa nu pot fi preluate de mass-media fara consimtamantul nostru.