Un cadou pe zi. Jeff Koons, cel mai bine cotat artist contemporan, preda cursuri de arta online explicandu-si tehnicile inovatoare. Cele mai bine vandute lucrari ale sale.
Stim deja din toate analizele pe consumatori ca astazi oamenii isi doresc mai degraba experiente speciale, in locul unor bunuri care sa fie adaugate la averea personala. Avem o generatie care e foarte dornica sa se dezvolte personal si nu sa acumuleze bunuri.
Asa ca unul dintre cadourile speciale pe care le puteti face e un curs de arta tinut de unul dintre cei mai mari artisti ai lumii.
Jeff Koons, cel mai bine vandut artist contemporan, se alatura celor mai influente personalitati din arta, mass-media si mediul afacerilor intr-o serie de cursuri online in care isi dezvaluie o parte din secretele meseriei sale.
Platforma MasterClass l-a convins pe Koons sa predea un curs de arta si creativitate prin prisma faimoasei sculpturi „Cainele balon” sau una dintre cele noi creatii ale artistului, „Balerina roz”.
Pe parcursul celor 13 lectii din cadrul cursului online, Koons va explica tehnicile pe care le foloseste pentru a transforma obiecte de zi cu zi in arta, va vorbi despre istoria artei, despre puterea culorilor, despre volumetrie, un studiu al formelor si cateva studii de caz explicate prin cele mai cunoscute lucrari ale sale.
Pe langa discutiile despre inovatie, texturi, materiale si iconografia personala, Koons va povesti si despre cum decurge viata de artist si felul in care se promoveaza si isi expune lucrarile.
Cursul incepe aici.
Fanii lui Koons vor descoperi procesul din spatele noii sculpturi care se afla in lucru de aproape 10 ani – „Balerina roz”.
Va explica tehnologia inovatoare pe care a folosit-o, va detalia tonul artistic si intentia din spatele unei opere care ar putea deveni cea mai bine vanduta din cariera lui Koons.
Artistul a declarat ca „arta poate fi un vehicul care ne ajuta sa ne transcedem sinele prin generozitate si ne permite sa impartasim aceasta transcedenta cu lumea exterioara. In cursul meu, va voi cere sa fiti curajosi, increzatori si sa nu va ganditi la arta ca un rezultat finit, ci ca la un proces din care apare ceva mai mare.”
In ultimii 35 de ani, Koons a devenit cel mai popular, influent si bine vandut artist contemporan.
Jeff Koons s-a nascut in York, Pennsylvania in 1955 unde locuieste si lucreaza in continuare, alternand cu New York-ul. A avut prima expozitie solo din 1980 si de atunci este unul dintre cei mai controversati artisti din lume. Criticii de arta il considera deopotriva genial si kitsch iar aceasta dezbatere a valorii operei lui i-a adus expozitii in cele mai mari muzee de arta moderna din lume si preturi record pentru fiecare dintre lucrarile sale. A fost premiat de numeroase ori, inclusiv de fostul Presedinte francez Jacques Chirac si de Hillary Clinton cu medalii prin care ii este atestata valoarea istorica.
Printre cele mai cunoscute lucrari ale lui Koons se numara „Iepurele” din otel pe care o reinterpreteaza constant din 1986, „Michael Jackson si Bubbles”, o reprezentare a Regelui Pop cu maimuta care i-a fost animal de companie.
Unul dintre iepurii lui Koons a fost vandut in 2019 pentru 91,1 milioane de dolari si a stabilit un nou record mondial pentru cea mai bine vanduta opera a unui artist aflat in viata.
„Iepurele” de otel a devansat lucrarea „Cainele balon (portocaliu)” care a fost vanduta in 2013 pentru 58,4 milioane de dolari.
Pe langa lucrarile sale, Koons a avut colaborari cu numeroase branduri mari.
A creat o designul exterior al unei masini pentru BMW, a realizat o sculptura pentru coperta albumului ARTPOP al lui Lady Gaga, a semnat etichete pentru Dom Perignon si vinurile Rotschild si a lansat o colectie de genti si accesorii alaturi de Louis Vuitton cu tablouri celebre create de Da Vinci, Titian sau Rubens.
Una dintre cele 3 sculpturi din portelan cu Michael Jackson si Bubbles s-a vandut cu 5,6 milioane de dolari.
„Hanging Heart in nuante de magenta si auriu” s-a vandut cu 23,6 milioane de dolari.
„Diamond Blue” a strans 11,8 milioane de dolari intr-o licitatie Christie’s.
Alte lucrari extrem de bine vandute au fost: „Ballon Flower Magenta” – 25,7 milioane de dolari, „Hanging heart” – 11 milioane de dolari, „Jim Beam J.B. Turner Train” – 15 milioane de dolari, „Lalele” – 33,6 milioane de dolari