Justin Timberlake, model in noua campanie Louis Vuitton pentru colectia de genti inspirata de Yayoi Kusama. In campanie mai apar Cate Blanchett, Naomi Osaka si Léa Seydoux.
Justin Timberlake isi face debutul in campania Louis Vuitton intr-o noua serie de reclame pentru colaborarea brandului francez de lux cu artista japoneza Yayoi Kusama. Cantaretul apare intr-o sedinta foto pentru care au mai pozat, printre altii, Cate Blanchett si Naomi Osaka.
Campania a fost fotografiata de Steven Meisel – unul dintre cei mai bine cotati fotografi din lume, cu sute de sedinte foto publicate in Vogue —, stylingul fiind semnat de Carine Roitfeld, fostul redactor-sef de la Vogue Paris. Imaginile promoveaza a doua parte a colectiei Yayoi Jusama intitulata „Creating Infinity”, numita dupa celebra instalatie „Infinity Room”.
In reclama mai apar Cate Blanchett, castigatoare a doua premii Oscar, Naomi Osaka, superstar al tenisului mondial, Hoyeon Jung, model si actrita sud-coreeana, actrita franceza Léa Seydoux si actrita chineza Zhou Dongyu.
Timberlake, insotit de sotia sa Jessica Biel, a participat la primul sa defilare Vuitton in octombrie 2019, revenind in luna iunie a anului trecut cand au participat numai la prezentari ale marcilor detinute de conglomeratul de lux LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy).
In 2019, in drum spre defilarea Vuitton, Timberlake si Biel au fost atacati de Vitalii Sediuk, infamul jurnalist care obisnuia sa agreseze vedetele in spatiul public. Momentul a devenit viral la vremea respectiva.
Cu toate acestea, interpretul hitului „SexyBack” nu este un ambasador oficial al marcii Vuitton, ci mai degraba un „prieten al casei”, a precizat o purtatoare de cuvant a casei de moda franceze. In schimb, Blanchett si Seydoux sunt ambasadoare ale colectiei, Blanchett optand pentru un ansamblu Vuitton inclusiv pe covorul rosu al galei Premiilor Oscar 2023 de saptamana trecuta.
Pentru noua campanie, make-up artistul Pat McGrath si echipa sa au pictat chipurile si corpurile vedetelor cu motive colorate inspirate de desenele unice ale lui Kusama, care se regasesc si in noua colectie pe gentile Capucines si Monogram promovate de celebritati.
Pe gatul si maxilarul lui lui Blanchett a fost desenata o floare, ochiul lui Seydoux este inconjurat de un emoji, pe clavicula lui Jung apar buline albastre iar pe bratul lui Timberlake au fost ilustrati dovleci colorati, toate acestea fiind simboluri recogniscibile ale operei lui Kusama.
Campania a fost realizata sub conducerea creativa a lui Ferdinando Verderi, imaginile au aparut luni in revistele japoneze iar incepand de miercuri vor aparea pe panourile publicitare din marile orase ale lumii.
Colectia va fi disponibila in magazinele Vuitton din intreaga lume pe 31 martie.
Noua colectie a fost promovata la inceputul acestui an printr-o instalatie artistica devenita virala: un robot hiperrealist care o infatiseaza pe Kusama a pictat vitrinele magazinului Louis Vuitton de pe Fifth Avenue din New York.
Desi locuieste inca din 1977 in mod voluntar intr-un centru psihiatric din Tokyo, presa americana scrie ca Yayoi Kusama ar fi in continuare foarte implicata in proiectele de care ii este atasat numele.
tr-un interviu acordat in 2021 revistei Ocula Magazine, Glenn Scott Wright, directorul Galeriei Victoria Miro din Londra, a descris-o pe Kusama ca fiind „foarte constienta de sine” atunci cand s-a intalnit cu ea in timpul vizitelor la atelierul ei. Galeristul a reiterat afirmatiile sale in urma cu cateva ore cand a aparat proiectul robotului hiperrealist din New York – care va fi expus si la Paris – si a sustinut ca artista este mai mult decat incantata sa-si vada operele utilizate in acest mod.
In plus, artista de 90 de ani a declarat intr-un interviu acordat recent ca picteaza in continuare buline colorate in fiecare zi.
Colectia Vuitton-Kusama a fost anuntata inca de anul trecut din luna mai, fiind a doua colaborare intre cele doua entitati dupa o alta colectie de succes lansata in 2012.
Colaborarea dintre Louis Vuitton si artista japoneza cuprinde 450 de piese, inclusiv genti, parfumuri si pantofi sport. Comunicatul de presa al casei de moda accentueaza faptul ca proiectul este o „celebrare a artei, curajului, maiestriei, bulinelor pictate, metalice si infinite ale lui Kusama”.
Colectia beneficiaza de o campanie puternica de marketing, inclusiv o reclama imersiva de tip pop-up in cartierul Meatpacking, un ecran digital urias in districtul Shinjuku din Tokyo si aparitii ale supermodelelor Bella Hadid, Gisele Bündchen, Fei-Fei Sun si Dion Aoki, printre altii.
Daca in colectia anterioara bulinele au dominat imprimeurile gentilor si accesoriilor, noile modele de genti includ versiuni mult mai temperate in care bulinele sunt incadrate in siluetele clasice Vuitton. Au fost incluse si bulele cu suprafata metalica reflectorizanta care imita instalatia de arta „Gradina lui Narcis” a lui Kusama dar si globuri acoperite cu oglinzi care amintesc de cea mai fotografiata opera de arta artistei: „Camera infinitului”.
Celelalte modele de genti includ buline colorate in nuante de alb, rosu, galben, verde si albastru.